sâmbătă, aprilie 20, 2024
AcasăSocietateProgram pilot ”Masă caldă în școli”

Program pilot ”Masă caldă în școli”

Guvernul a adoptat o ordonanță de urgență pentru derularea programului social ”Masă caldă în școli”. „Venim cu un program pilot care să permită acordarea unei mese calde sau a unui pachet alimentar în fiecare zi, la școală. Am ales câteva unități de învățământ, care sunt deocamdată în acest program pilot din zone geografice diferite, din medii sociale diferite tocmai pentru a vedea în ce fel putem face eficient acest program și dacă după acest an școlar, 2016-2017, acest proiect pilot confirmă. Obiectivul este ca el să fie lărgit apoi la nivelul întregii țări și să combinăm cumva și programul ‘Fructe în școli’ cu ‘Laptele și cornul în școli’, adăugând niște resurse financiare”, a spus șeful Guvernului, Dacian Cioloș. Acesta a subliniat că este nevoie și de implicarea altor actori, precum autoritățile locale sau inspectoratele școlare, astfel încât programul să aibă succes. „Guvernul vine cu această inițiativă, inclusiv cu un sprijin financiar, dar sunt convins că fără implicarea autorităților locale, a Inspectoratelor Școlare, a unităților de învățământ, a conducerii unităților de învățământ respective acest program nu are cum să reușească pentru că trebuie amenajat un minim de infrastructură de primire în care copiii să poată să servească masa. Deci, e nevoie și de o implicare locală. Însă eu sper să-i putem încuraja pe toți cei care își doresc să-și vadă copiii la școală, să se implice în acest proiect”, a adăugat premierul.
În program vor intra elevii și preșcolarii din 50 de școli din învățământul preuniversitar de stat, în anul școlar 2016 — 2017. „E un program-pilot care are scopul să contribuie la prevenirea și combaterea abandonului școlar. Masa caldă sau pachetul alimentar va fi asigurat elevilor și preșcolarilor care participă la activități didactice din aceste 50 de unități școlare în limita a șapte lei pe zi pentru fiecare beneficiar și va înlocui programele ‘Laptele și cornul’ și ‘Fructele în școli’. Suma necesară implementării programului-pilot e de aproximativ 34 milioane lei, iar finanțarea va fi asigurată de la bugetul de stat”, a precizat și purtătorul de cuvânt al Guvernului, Liviu Iolu.
Cele 50 de unități de învățământ preuniversitar au grade de complexitate și particularități educaționale diferite, sunt dispuse echilibrat la nivel național, în medii rezidențiale diverse, atât urban, cât și rural. „O primă categorie din unitățile selectate include școli și grădinițe situate în medii geografice izolate sau greu accesibile — deltă, munte, câmpie (zonă depopulată/zonă greu accesibilă din cauza condițiilor naturale), în medii sociale defavorizate (comunități cu grad mare de vulnerabilitate — populație romă, copii cu părinți plecați la muncă în străinătate și supuși unor forme de abandon parental, copii supuși unor forme de abuz parental prin muncă, abandonului școlii, cutume și mentalități restrictive, în defavoarea minorului) în medii economice sărace. În cea de-a doua categorie, cu rol de incluziune socială, sunt incluse liceele și colegiile pedagogice, unități de învățământ complexe, care reunesc elevi din toate ciclurile de învățământ: preșcolar, primar, gimnazial și liceal. Aceste unități de învățământ au și un procent ridicat de elevi proveniți din mediul rural”, se arată într-un comunicat de presă al Executivului.

ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -

Cele mai citite

Program pilot ”Masă caldă în școli”

Guvernul a adoptat o ordonanță de urgență pentru derularea programului social ”Masă caldă în școli”. „Venim cu un program pilot care să permită acordarea unei mese calde sau a unui pachet alimentar în fiecare zi, la școală. Am ales câteva unități de învățământ, care sunt deocamdată în acest program pilot din zone geografice diferite, din medii sociale diferite tocmai pentru a vedea în ce fel putem face eficient acest program și dacă după acest an școlar, 2016-2017, acest proiect pilot confirmă. Obiectivul este ca el să fie lărgit apoi la nivelul întregii țări și să combinăm cumva și programul ‘Fructe în școli’ cu ‘Laptele și cornul în școli’, adăugând niște resurse financiare”, a spus șeful Guvernului, Dacian Cioloș. Acesta a subliniat că este nevoie și de implicarea altor actori, precum autoritățile locale sau inspectoratele școlare, astfel încât programul să aibă succes. „Guvernul vine cu această inițiativă, inclusiv cu un sprijin financiar, dar sunt convins că fără implicarea autorităților locale, a Inspectoratelor Școlare, a unităților de învățământ, a conducerii unităților de învățământ respective acest program nu are cum să reușească pentru că trebuie amenajat un minim de infrastructură de primire în care copiii să poată să servească masa. Deci, e nevoie și de o implicare locală. Însă eu sper să-i putem încuraja pe toți cei care își doresc să-și vadă copiii la școală, să se implice în acest proiect”, a adăugat premierul.
În program vor intra elevii și preșcolarii din 50 de școli din învățământul preuniversitar de stat, în anul școlar 2016 — 2017. „E un program-pilot care are scopul să contribuie la prevenirea și combaterea abandonului școlar. Masa caldă sau pachetul alimentar va fi asigurat elevilor și preșcolarilor care participă la activități didactice din aceste 50 de unități școlare în limita a șapte lei pe zi pentru fiecare beneficiar și va înlocui programele ‘Laptele și cornul’ și ‘Fructele în școli’. Suma necesară implementării programului-pilot e de aproximativ 34 milioane lei, iar finanțarea va fi asigurată de la bugetul de stat”, a precizat și purtătorul de cuvânt al Guvernului, Liviu Iolu.
Cele 50 de unități de învățământ preuniversitar au grade de complexitate și particularități educaționale diferite, sunt dispuse echilibrat la nivel național, în medii rezidențiale diverse, atât urban, cât și rural. „O primă categorie din unitățile selectate include școli și grădinițe situate în medii geografice izolate sau greu accesibile — deltă, munte, câmpie (zonă depopulată/zonă greu accesibilă din cauza condițiilor naturale), în medii sociale defavorizate (comunități cu grad mare de vulnerabilitate — populație romă, copii cu părinți plecați la muncă în străinătate și supuși unor forme de abandon parental, copii supuși unor forme de abuz parental prin muncă, abandonului școlii, cutume și mentalități restrictive, în defavoarea minorului) în medii economice sărace. În cea de-a doua categorie, cu rol de incluziune socială, sunt incluse liceele și colegiile pedagogice, unități de învățământ complexe, care reunesc elevi din toate ciclurile de învățământ: preșcolar, primar, gimnazial și liceal. Aceste unități de învățământ au și un procent ridicat de elevi proveniți din mediul rural”, se arată într-un comunicat de presă al Executivului.
ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu