Profesorii de la Colegiul Balș din Adjud își apără catedrele, la sediul ISJ Vrancea

0
37
Peste 20 de cadre didactice de la Colegiul Tehnic ”Gheorghe Balș” din Adjud au ajuns, în această dimineață, la sediul Inspectoratului Școlar Județean Vrancea din Focșani. Profesorii de la Colegiul Balș sunt nemulțumiți de schimbarea intempestivă a cifrei de școlarizare din învățământul liceal adjudean. În urmă cu două zile, Colegiul Național ”Emil Botta” a obținut păstrarea numărului de 7 clase (profiluri teoretice) în loc de 6 și pentru anul școlar 2019-2020. Acest lucru afectează învățământul profesional din zonă, în speță Colegiul Tehnic ”Gheorghe Balș”. Această unitate școlară ar putea rămâne cu 4 clase în loc de 6, de la toamnă, mai ales că numărul elevilor din bazinul municipiului Adjud este în scădere. ”În urma studiului statistic efectuat în municipiul Adjud și în împrejurimile acestuia a rezultat că în acest an există 324 de absolvenți ai clasei a opta și nu peste 400 așa cum a afirmat conducerea Colegiului Național Emil Botta, număr suficient pentru realizarea a doar 11,5 clase de liceu și învățământ profesional. Conform Legii educației, Planului Regional de Acțiune pentru Învățământ și Planului Local de Acțiune pentru Învățământ, proporția claselor ar trebui să fie 60% profil tehnologic și 40% profil teoretic.  Acest lucru a fost susținut și de comunitatea locală, care printr-o hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Adjud a recomandat Inspectoratului Școlar al Județului Vrancea să întocmească un plan de școlarizare echilibrat prin repartizarea în mod egal a numărului de clase între cele două colegii. În consecință, Inspectoratul Școlar al Județului Vrancea a stabilit un plan de școlarizare care prevedea 6 clase de învățământ teoretic alocate Colegiului Național Emil Botta și 7 clase de învățământ profesional și tehnic alocate Colegiului Tehnic Gheorghe Balș. Ministerul Educației Naționale a intervenit și a suplimentat planul de școlarizare cu o clasă pentru Colegiul Național Emil Botta. Considerăm că împărțirea claselor 6-6 între cele două licee din Adjud ar fi fost una corectă, logică și realistă. Toți agenții economici din Adjud se plâng de lipsa forței de muncă, de lipsa oamenilor calificați într-o meserie. Nu există elevi suficienți în zona municipiului Adjud pentru 8 clase teoretice și 6-7 clase tehnologice. Noi am cerut factorilor de decizie o împărțire echitabilă a claselor pe licee, pe baza cifrelor reale de școlarizare, pe necesitățile societății. Modificarea planului de școlarizare în favoarea Colegiului Național Emil Botta va avea drept consecință nerealizarea claselor de învățământ profesional, deoarece planul de școlarizare este supradimensionat cu două clase, lucru care va veni în contradicție tocmai cu ceea ce afirmă Ministerul Educației Naționale, că va revigora învățământul profesional și tehnic prin creșterea numărului de clase pe această filieră. Se pare că acest lucru se va realiza doar pe hârtie, nu și în realitate.”, a transmis, într-un comunicat de presă, conducerea Colegiului Tehnic ”Gheorghe Balș”.
 
Micșorarea numărului de clase va avea repercusiuni asupra activității didactice, mulți profesori de la Colegiul Balș urmând să intre în restrângere. Potrivit unor date preliminare, dacă se va reduce numărul de elevi de la clasele profesionale, atunci profesorii de aici vor fi nevoiți să-și caute ore la alte unități de învățământ. În această situație s-ar găsi profesori de fizică, matematică, biologie, chimie, limba franceză ș.a.