luni, aprilie 29, 2024
AcasăSocietateProblemele din programa pentru Istoria evreilor, Holocaustul, ignorate de Ministerul Educației și...

Problemele din programa pentru Istoria evreilor, Holocaustul, ignorate de Ministerul Educației și de experți

Problemele din programa pentru Istoria evreilor. Holocaustul, semnalate de PRESShub, sunt respinse de specialiștii în curriculum din cadrul centrului aflat în subordinea Ministerului Educației. Astfel, într-un răspuns transmis PRESShub la o lună de la trimiterea solicitării, aceștia susțin că proiectul de programă publicat în Monitorul Oficial nu a suferit „esențial”, deși partenerul Ministerului Educației, Institutul Național pentru Studierea Holocaustului „Elie Wiesel” (INSHEW), s-a retras din Grupul de lucru pentru elaborarea programei. Institutul arăta, într-un comunicat publicat în 10 august, și că „unele modificări (făcute peste proiectul de programă elaborate de Grupul de lucru, n.r.) reprezintă inadvertențe față de scopul şi valorile care au stat la baza promovării acestei discipline”.

Experții din cadrul Centrului Național pentru Politici și Evaluare în Educație (CNPEE), care formulează și asumă precizările transmise PRESShub, ignoră exprimările din programă care pot ridica întrebări, precum prezentarea activității liderilor politici A.C. Cuza, Corneliu Zelea Codreanu, Octavian Goga sau Mircea Vulcănescu utilizând „cel puțin trei-patru surse istorice care conțin puncte de vedere diferite despre acțiunile și ideile promovate de aceștia în societatea românească”. În opinia experților în curriculum, este vorba despre „multiperspectivitate”, care „dezvoltă abilitatea elevului de a gândi critic și reflexiv”.

Prin publicarea proiectului de programă în care Institutul Elie Wiesel nu mai este partener, Ministerul Educației ajunge să ignore chiar legea care a stat la baza elaborării programei pentru materia „Istoria evreilor. Holocaustul” – Legea 276/2021. Directorul Institutului pentru Studierea Holocaustului „Elie Wiesel”, istoricul Alexandru Florian, a arătat, pentru PRESShub, că exprimările folosite în programa publicată în Monitorul Oficial lasă loc de interpretări, iar sintagma corectă din punct de vedere istoric este „responsabilitate colectivă”, nu „vină colectivă”. (…) Din informațiile PRESShub, până în prezent, Ministerul Educației nu a încercat să clarifice situația cu Institutul pentru Studierea Holocaustului „Elie Wiesel”, care trebuia să fie partener în elaborarea programei, așa cum stipulează Legea 276/2021.

Articolul integral îl puteți citi pe PRESShub.


ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -
- Advertisment -

Cele mai citite

Problemele din programa pentru Istoria evreilor, Holocaustul, ignorate de Ministerul Educației și de experți

Problemele din programa pentru Istoria evreilor. Holocaustul, semnalate de PRESShub, sunt respinse de specialiștii în curriculum din cadrul centrului aflat în subordinea Ministerului Educației. Astfel, într-un răspuns transmis PRESShub la o lună de la trimiterea solicitării, aceștia susțin că proiectul de programă publicat în Monitorul Oficial nu a suferit „esențial”, deși partenerul Ministerului Educației, Institutul Național pentru Studierea Holocaustului „Elie Wiesel” (INSHEW), s-a retras din Grupul de lucru pentru elaborarea programei. Institutul arăta, într-un comunicat publicat în 10 august, și că „unele modificări (făcute peste proiectul de programă elaborate de Grupul de lucru, n.r.) reprezintă inadvertențe față de scopul şi valorile care au stat la baza promovării acestei discipline”.

Experții din cadrul Centrului Național pentru Politici și Evaluare în Educație (CNPEE), care formulează și asumă precizările transmise PRESShub, ignoră exprimările din programă care pot ridica întrebări, precum prezentarea activității liderilor politici A.C. Cuza, Corneliu Zelea Codreanu, Octavian Goga sau Mircea Vulcănescu utilizând „cel puțin trei-patru surse istorice care conțin puncte de vedere diferite despre acțiunile și ideile promovate de aceștia în societatea românească”. În opinia experților în curriculum, este vorba despre „multiperspectivitate”, care „dezvoltă abilitatea elevului de a gândi critic și reflexiv”.

Prin publicarea proiectului de programă în care Institutul Elie Wiesel nu mai este partener, Ministerul Educației ajunge să ignore chiar legea care a stat la baza elaborării programei pentru materia „Istoria evreilor. Holocaustul” – Legea 276/2021. Directorul Institutului pentru Studierea Holocaustului „Elie Wiesel”, istoricul Alexandru Florian, a arătat, pentru PRESShub, că exprimările folosite în programa publicată în Monitorul Oficial lasă loc de interpretări, iar sintagma corectă din punct de vedere istoric este „responsabilitate colectivă”, nu „vină colectivă”. (…) Din informațiile PRESShub, până în prezent, Ministerul Educației nu a încercat să clarifice situația cu Institutul pentru Studierea Holocaustului „Elie Wiesel”, care trebuia să fie partener în elaborarea programei, așa cum stipulează Legea 276/2021.

Articolul integral îl puteți citi pe PRESShub.

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu