luni, aprilie 29, 2024
AcasăSocietateProbleme de securitate la incendiu în unitățile școlare din Vrancea. Peste jumătate...

Probleme de securitate la incendiu în unitățile școlare din Vrancea. Peste jumătate nu au autorizație de securitate la incendiu

Analiza modului de implementare a Planului Teritorial Comun de Acțiune nr. 11468/30.08.2016, pentru creșterea gradului de siguranță a elevilor și personalului didactic și prevenirea delicvenței juvenile în incinta și în zonele adiacente unităților de învățământ preuniversitar în județul Vrancea, în perioada 01.01-30.09.2018, vă informăm despre activitățile desfășurate de instituția noastră, astfel:
 În conformitate cu Anexa 1, alin. 2 din HG nr. 571 din 10 august 2016 pentru aprobarea categoriilor de construcții și amenajări care se supun avizării și/sau autorizării privind securitatea la incendiu; lit. e) învățământ, supraveghere, îngrijire sau cazare/adăpostire a copiilor preșcolari, elevilor, studenților, bătrânilor, persoanelor cu dizabilități sau lipsite de adăpost, cu aria desfășurată mai mare sau egală cu 150 mp;
 În județul Vrancea, din totalul de 121 unități de învățământ cu personalitate juridică, situația se prezintă astfel:
o Unități de învățământ cu personalitate juridică care trebuie să dețină autorizație de securitate la incendiu: 92
 41 dețin autorizație de securitate la incendiu;
 51 funcționează fără autorizație de securitate la incendiu;
o Unități de învățământ cu personalitate juridică care nu fac obiectul obținerii autorizației de securitate la incendiu: 29
 Situația clădirilor în care se desfășoară procesul educațional se prezintă astfel:
o 113 clădiri care dețin autorizație de securitate la incendiu;
o 112 clădiri care nu dețin autorizație de securitate la incendiu;
o 326 clădiri care nu se încadrează în prevederile HG nr. 571 din 10 august 2016 pentru aprobarea categoriilor de construcții și amenajări care se supun avizării și/sau autorizării privind securitatea la incendiu;
 Situația pe categorii de unități de învățământ (472) se prezintă astfel:
o Școli postliceale: 4
 3 dețin autorizație de securitate la incendiu;
 1 nu se supune avizării/autorizării;
o Colegii/licee: 21
 7 dețin autorizație de securitate la incendiu;
 4 nu dețin autorizație de securitate la incendiu
 10 nu se supun avizării/autorizării;
o Școli gimnaziale: 114
 40 dețin autorizație de securitate la incendiu;
 31 nu dețin autorizație de securitate la incendiu
 43 nu se supun avizării/autorizării;
o Școli primare: 88
 9 dețin autorizație de securitate la incendiu;
 18 nu dețin autorizație de securitate la incendiu
 61 nu se supun avizării/autorizării;
o Grădinițe: 242
 38 dețin autorizație de securitate la incendiu;
 55 nu dețin autorizație de securitate la incendiu
 149 nu se supun avizării/autorizării;
o Școli speciale: 3
 0 dețin autorizație de securitate la incendiu;
 2 nu dețin autorizație de securitate la incendiu
 1 nu se supun avizării/autorizării;
 în perioada 01.01-30.09.2018 cu ocazia controalelor de fond de la localități au fost verificate 69 unități școlare cu personalitate juridică, unde s-au constatat 388 deficiențe, fiind aplicate 317 avertismente și 9 amenzi în valoare de 8000 lei. Cu ocazia acestor controale s-au efectuat 157 exerciții de alarmare, evacuare și intervenție (cutremur și incendiu) și 69 instruiri cu factorii de conducere;
 s-a acordat asistență tehnică de specialitate pe timpul executării controalelor, precum și conducătorilor unităților școlare care vin în audiență la sediul inspectoratului;
 unul din obiectivele Serviciului Inspecția de Prevenire pentru anul 2018 este reducerea numărului de construcții cu destinația de învățământ care funcționează fără autorizație de securitate la incendiu;
 s-au desfășurat activități de informare preventivă (activități interactive în unitățile de învățământ, instruiri, exerciții, puncte de informare, lecții deschise, Ziua Porților Deschise etc.);
 s-a constatat un procent ridicat al respingerilor la solicitările de avize/autorizații de securitate la incendiu din cauza calității documentațiilor tehnice prezentate, implicarea redusă a celorlalți factori care concură la asigurarea calității construcțiilor (proiectanți, verificatori de proiecte, experți tehnici) și slaba reacție la nivelul autorităților administrației publice locale în a soluționa obligații ce le revin, potrivit legii, în domeniul apărării împotriva incendiilor.
Vă amintim că Legea nr. 307/12.07.2006 privind apărarea împotriva incendiilor cu modificările și completările ulterioare menționează:
 În conformitate cu art. 19 Administratorul sau conducătorul instituției, după caz, are obligația să solicite și să obțină avizele și autorizațiile de securitate la incendiu, prevăzute de lege, și să asigure respectarea condițiilor care au stat la baza eliberării acestora;
 De asemenea art. 30 alin. (1) prevede că începerea lucrărilor de execuție la construcții și amenajări noi, de modificare a celor existente și/sau schimbarea destinației acestora, precum și punerea lor în funcțiune se fac numai după obținerea avizului sau autorizației de securitate la incendiu, după caz.
 Totodată art. 30 alin (2) amintește că obligația solicitării și obținerii avizelor și/sau a autorizațiilor prevăzute la alin. (1) revine persoanei fizice ori juridice care finanțează și realizează investiții noi sau intervenții la construcțiile existente ori, după caz, beneficiarului investiției.
 Având în vedere prevederile art. 30 alin (4^2) până la obținerea autorizației de securitate la incendiu), răspunderea exclusivă în ceea ce privește funcționarea construcțiilor și amenajărilor din punctul de vedere al asigurării cerinței de securitate la incendiu revine beneficiarilor investițiilor.
Vă atragem atenția că încălcarea dispozițiilor prezentei legi atrage răspunderea disciplinara, contravenționala, materiala, civila sau penala, după caz. Astfel, art. 44, pct. V, lit. b menționează că punerea în funcțiune a construcțiilor și amenajărilor noi ori a celor existente la care s-au executat lucrări de modificare și/sau s-a schimbat destinația acestora, fără obținerea autorizației de securitate la incendiu constituie contravenție si se sancționează cu amendă de la 20.000 lei la 50.000 lei. (sursa: ISU Vrancea)


ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -
- Advertisment -

Cele mai citite

Probleme de securitate la incendiu în unitățile școlare din Vrancea. Peste jumătate nu au autorizație de securitate la incendiu

Analiza modului de implementare a Planului Teritorial Comun de Acțiune nr. 11468/30.08.2016, pentru creșterea gradului de siguranță a elevilor și personalului didactic și prevenirea delicvenței juvenile în incinta și în zonele adiacente unităților de învățământ preuniversitar în județul Vrancea, în perioada 01.01-30.09.2018, vă informăm despre activitățile desfășurate de instituția noastră, astfel:
 În conformitate cu Anexa 1, alin. 2 din HG nr. 571 din 10 august 2016 pentru aprobarea categoriilor de construcții și amenajări care se supun avizării și/sau autorizării privind securitatea la incendiu; lit. e) învățământ, supraveghere, îngrijire sau cazare/adăpostire a copiilor preșcolari, elevilor, studenților, bătrânilor, persoanelor cu dizabilități sau lipsite de adăpost, cu aria desfășurată mai mare sau egală cu 150 mp;
 În județul Vrancea, din totalul de 121 unități de învățământ cu personalitate juridică, situația se prezintă astfel:
o Unități de învățământ cu personalitate juridică care trebuie să dețină autorizație de securitate la incendiu: 92
 41 dețin autorizație de securitate la incendiu;
 51 funcționează fără autorizație de securitate la incendiu;
o Unități de învățământ cu personalitate juridică care nu fac obiectul obținerii autorizației de securitate la incendiu: 29
 Situația clădirilor în care se desfășoară procesul educațional se prezintă astfel:
o 113 clădiri care dețin autorizație de securitate la incendiu;
o 112 clădiri care nu dețin autorizație de securitate la incendiu;
o 326 clădiri care nu se încadrează în prevederile HG nr. 571 din 10 august 2016 pentru aprobarea categoriilor de construcții și amenajări care se supun avizării și/sau autorizării privind securitatea la incendiu;
 Situația pe categorii de unități de învățământ (472) se prezintă astfel:
o Școli postliceale: 4
 3 dețin autorizație de securitate la incendiu;
 1 nu se supune avizării/autorizării;
o Colegii/licee: 21
 7 dețin autorizație de securitate la incendiu;
 4 nu dețin autorizație de securitate la incendiu
 10 nu se supun avizării/autorizării;
o Școli gimnaziale: 114
 40 dețin autorizație de securitate la incendiu;
 31 nu dețin autorizație de securitate la incendiu
 43 nu se supun avizării/autorizării;
o Școli primare: 88
 9 dețin autorizație de securitate la incendiu;
 18 nu dețin autorizație de securitate la incendiu
 61 nu se supun avizării/autorizării;
o Grădinițe: 242
 38 dețin autorizație de securitate la incendiu;
 55 nu dețin autorizație de securitate la incendiu
 149 nu se supun avizării/autorizării;
o Școli speciale: 3
 0 dețin autorizație de securitate la incendiu;
 2 nu dețin autorizație de securitate la incendiu
 1 nu se supun avizării/autorizării;
 în perioada 01.01-30.09.2018 cu ocazia controalelor de fond de la localități au fost verificate 69 unități școlare cu personalitate juridică, unde s-au constatat 388 deficiențe, fiind aplicate 317 avertismente și 9 amenzi în valoare de 8000 lei. Cu ocazia acestor controale s-au efectuat 157 exerciții de alarmare, evacuare și intervenție (cutremur și incendiu) și 69 instruiri cu factorii de conducere;
 s-a acordat asistență tehnică de specialitate pe timpul executării controalelor, precum și conducătorilor unităților școlare care vin în audiență la sediul inspectoratului;
 unul din obiectivele Serviciului Inspecția de Prevenire pentru anul 2018 este reducerea numărului de construcții cu destinația de învățământ care funcționează fără autorizație de securitate la incendiu;
 s-au desfășurat activități de informare preventivă (activități interactive în unitățile de învățământ, instruiri, exerciții, puncte de informare, lecții deschise, Ziua Porților Deschise etc.);
 s-a constatat un procent ridicat al respingerilor la solicitările de avize/autorizații de securitate la incendiu din cauza calității documentațiilor tehnice prezentate, implicarea redusă a celorlalți factori care concură la asigurarea calității construcțiilor (proiectanți, verificatori de proiecte, experți tehnici) și slaba reacție la nivelul autorităților administrației publice locale în a soluționa obligații ce le revin, potrivit legii, în domeniul apărării împotriva incendiilor.
Vă amintim că Legea nr. 307/12.07.2006 privind apărarea împotriva incendiilor cu modificările și completările ulterioare menționează:
 În conformitate cu art. 19 Administratorul sau conducătorul instituției, după caz, are obligația să solicite și să obțină avizele și autorizațiile de securitate la incendiu, prevăzute de lege, și să asigure respectarea condițiilor care au stat la baza eliberării acestora;
 De asemenea art. 30 alin. (1) prevede că începerea lucrărilor de execuție la construcții și amenajări noi, de modificare a celor existente și/sau schimbarea destinației acestora, precum și punerea lor în funcțiune se fac numai după obținerea avizului sau autorizației de securitate la incendiu, după caz.
 Totodată art. 30 alin (2) amintește că obligația solicitării și obținerii avizelor și/sau a autorizațiilor prevăzute la alin. (1) revine persoanei fizice ori juridice care finanțează și realizează investiții noi sau intervenții la construcțiile existente ori, după caz, beneficiarului investiției.
 Având în vedere prevederile art. 30 alin (4^2) până la obținerea autorizației de securitate la incendiu), răspunderea exclusivă în ceea ce privește funcționarea construcțiilor și amenajărilor din punctul de vedere al asigurării cerinței de securitate la incendiu revine beneficiarilor investițiilor.
Vă atragem atenția că încălcarea dispozițiilor prezentei legi atrage răspunderea disciplinara, contravenționala, materiala, civila sau penala, după caz. Astfel, art. 44, pct. V, lit. b menționează că punerea în funcțiune a construcțiilor și amenajărilor noi ori a celor existente la care s-au executat lucrări de modificare și/sau s-a schimbat destinația acestora, fără obținerea autorizației de securitate la incendiu constituie contravenție si se sancționează cu amendă de la 20.000 lei la 50.000 lei. (sursa: ISU Vrancea)

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu