joi, mai 2, 2024
AcasăSocietatePrevenirea și combaterea bullying-ului, o prioritate pentru autorități, profesori, psihologi și specialiști...

Prevenirea și combaterea bullying-ului, o prioritate pentru autorități, profesori, psihologi și specialiști în asistență socială

Reprezentanți ai Inspectoratului de Poliție Județean Vrancea, ai Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Vrancea, ai Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Vrancea și din mai multe unități școlare din județ au participat miercuri, 23 iunie, la activitatea „Prevenirea și combaterea bullying-ului în mediul școlar”, în cadrul proiectului educativ „Ce-ți dorim noi ție, dulce Românie? Anii mulți să-ți fie: din 100, 1000!”, coordonator consilier școlar Soare Iulia.

Din discuțiile purtate a reieșit necesitatea implementării prevederilor Ordinului nr. 4343/2020 prin acțiuni preventive precum crearea grupului antibullying, îmbunătățirea climatului școlar, constituirea structurilor  cu rol de mediere care să contribuie la identificarea surselor de conflict și din care să facă parte atât cadrele didactice, cât și elevii și părinții. S-a reamintit faptul că și „combaterea violenţei psihologice – bullying, ca oricare altă formă de violenţă asupra copilului în unitatea de învăţământ, se realizează de către fiecare unitate de învăţământ în parte şi în parteneriat cu alte autorităţi şi instituţii publice şi/sau organizaţii neguvernamentale cu activităţi în domeniu, conform reglementărilor în vigoare” (Art.2 din Anexa 2). Astfel, la nivelul de grupului de acțiune antibullying „procesul de evaluare şi stabilire a gravităţii faptelor să nu dureze mai mult de 48 de ore” (Art.8-d din Anexa 3). În continuare, „managementul de caz este un proces care implică parcurgerea de către o echipă multidisciplinară şi interinstituţională a unor etape de lucru interdependente, precum identificarea, semnalarea, evaluarea iniţială, evaluarea detaliată, planificarea serviciilor specializate şi de sprijin, furnizarea serviciilor şi intervenţiilor, monitorizarea şi reevaluarea periodică a progreselor înregistrate, a deciziilor şi a intervenţiilor specializate, precum şi etapa de încheiere a procesului, cu monitorizarea de postservicii şi închiderea cazului, în vederea asistării copiilor aflaţi în situaţii de vulnerabilitate, inclusiv a copiilor victime ale violenţei psihologice – bullying, martori şi copii ce manifestă comportamente agresive, cu scopul reabilitării acestora în mod personalizat. Managerul de caz, în situaţia de violenţă asupra copilului, este numit de către Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului (DGASPC)” (Art.1-k din Normele metodologice anexate Ordinului nr. 4343/2020). De asemenea, „în raport cu fiecare situaţie de violenţă asupra preşcolarului/elevului, se va semnala, conform legii, la direcţia generală de asistenţă socială şi protecţia copilului de la nivel judeţean, iar pentru sprijin imediat, la serviciul public de asistenţă socială de la nivelul comunităţii; continuarea verificărilor, confirmarea cazului şi implementarea obiectivelor planului de reabilitare vor fi realizate ulterior.” (Art.4-4 din Anexa 1)

În ceea ce privește semnalarea Serviciului de Intervenție în Regim de Urgență din cadrul D.G.A.S.P.C. Vrancea, specialiștii din echipa interinstituțională recomandă apelarea numărului 0237/983, Telefonul Copilului. (conform H.G. nr. 49/2011) (sursa: psiholog Iulia Soare)


ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -
- Advertisment -

Cele mai citite

Prevenirea și combaterea bullying-ului, o prioritate pentru autorități, profesori, psihologi și specialiști în asistență socială

Reprezentanți ai Inspectoratului de Poliție Județean Vrancea, ai Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Vrancea, ai Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Vrancea și din mai multe unități școlare din județ au participat miercuri, 23 iunie, la activitatea „Prevenirea și combaterea bullying-ului în mediul școlar”, în cadrul proiectului educativ „Ce-ți dorim noi ție, dulce Românie? Anii mulți să-ți fie: din 100, 1000!”, coordonator consilier școlar Soare Iulia.

Din discuțiile purtate a reieșit necesitatea implementării prevederilor Ordinului nr. 4343/2020 prin acțiuni preventive precum crearea grupului antibullying, îmbunătățirea climatului școlar, constituirea structurilor  cu rol de mediere care să contribuie la identificarea surselor de conflict și din care să facă parte atât cadrele didactice, cât și elevii și părinții. S-a reamintit faptul că și „combaterea violenţei psihologice – bullying, ca oricare altă formă de violenţă asupra copilului în unitatea de învăţământ, se realizează de către fiecare unitate de învăţământ în parte şi în parteneriat cu alte autorităţi şi instituţii publice şi/sau organizaţii neguvernamentale cu activităţi în domeniu, conform reglementărilor în vigoare” (Art.2 din Anexa 2). Astfel, la nivelul de grupului de acțiune antibullying „procesul de evaluare şi stabilire a gravităţii faptelor să nu dureze mai mult de 48 de ore” (Art.8-d din Anexa 3). În continuare, „managementul de caz este un proces care implică parcurgerea de către o echipă multidisciplinară şi interinstituţională a unor etape de lucru interdependente, precum identificarea, semnalarea, evaluarea iniţială, evaluarea detaliată, planificarea serviciilor specializate şi de sprijin, furnizarea serviciilor şi intervenţiilor, monitorizarea şi reevaluarea periodică a progreselor înregistrate, a deciziilor şi a intervenţiilor specializate, precum şi etapa de încheiere a procesului, cu monitorizarea de postservicii şi închiderea cazului, în vederea asistării copiilor aflaţi în situaţii de vulnerabilitate, inclusiv a copiilor victime ale violenţei psihologice – bullying, martori şi copii ce manifestă comportamente agresive, cu scopul reabilitării acestora în mod personalizat. Managerul de caz, în situaţia de violenţă asupra copilului, este numit de către Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului (DGASPC)” (Art.1-k din Normele metodologice anexate Ordinului nr. 4343/2020). De asemenea, „în raport cu fiecare situaţie de violenţă asupra preşcolarului/elevului, se va semnala, conform legii, la direcţia generală de asistenţă socială şi protecţia copilului de la nivel judeţean, iar pentru sprijin imediat, la serviciul public de asistenţă socială de la nivelul comunităţii; continuarea verificărilor, confirmarea cazului şi implementarea obiectivelor planului de reabilitare vor fi realizate ulterior.” (Art.4-4 din Anexa 1)

În ceea ce privește semnalarea Serviciului de Intervenție în Regim de Urgență din cadrul D.G.A.S.P.C. Vrancea, specialiștii din echipa interinstituțională recomandă apelarea numărului 0237/983, Telefonul Copilului. (conform H.G. nr. 49/2011) (sursa: psiholog Iulia Soare)

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu