joi, aprilie 25, 2024
AcasăStiri InternePrecizările CNAIR privind ”cocoașa” de la Focșani a Autostrăzii A7

Precizările CNAIR privind ”cocoașa” de la Focșani a Autostrăzii A7

Având în vedere aspectele dezbătute în spațiul public cu privire la alegerea variantei de traseu în zona municipiului Focșani, dorim să facem următoarele precizări, pentru a evita o eventuală dezinformare a cetățenilor.

Sectorul rutier cuprins între Buzău și Focșani este prevăzut în cadrul Master Planului General de Transport al României,  aprobat prin H.G 666/2016 fiind denumit generic “Drumul Siretului”. Traseul drumului de mare viteză asigură și rolul de varianta de ocolire pentru localitățile Buzău, Râmnicu Sărat și Focșani. Pentru acest sector au fost analizate 3 alternative de traseu, care au fost  proiectate în corelare cu obiectivele implementate de către autoritățile locale (P.U.G-uri, P.U.Z-uri, Autorizații de construire emise, Certificate de urbanism emise), de marii deținători de rețele (rețele electrice, rețele de apă/canal etc.) sau de către alte instituții ale statului roman, astfel încât să fie evitate situațiile întâlnite în trecut, în care la momentul execuției lucrărilor erau descoperite diferite construcții/investiții care nu puteau fi demolate/expropriate, generând astfel costuri suplimentare în cadrul contractelor.

Pe zona zona cuprinsă între DN 2 (Calea Munteniei) –  DN 23B – DN 23 – Mândrești Munteni – DJ 204D au fost identificate următoarele condiționalități:

  • Construcții existente poziționate paralel cu DN 23B, DN 23 si DJ 204D;
  • Stație de tratare a apei potabile;
  • Stație de epurare;
  • Puțuri de alimentare cu apă a municipiului Focșani dispuse paralel cu DJ 204D, fiecare dintre acestea având prevazută o zonă de protecție sanitară cu regim sever;
  • Limite P.U.Z municipiul Focșani.

În cadrul Analizei Multicriteriale Etapa 1 au fost analizate 3 alternative de traseu în zona municipiului Focșani, în conformitate cu planul de mai jos: Alternativa 1 (culoarea roșie),  Alternativa 2 (culoarea maro), Alternativa 3 (culoarea cyan):

Prin adresele 48056 din 10.05.2019 și 66045 din 08.07.2019 Primăria Focșani a informat CNAIR S.A asupra faptului că în cadrul ședinței Comisiei Tehnice de urbanism și amenajare a teritoriului Focșani s-a stabilit ca oportun ca varianta viitorului drum expres Buzău – Focșani să fie amplasată în afara intravilanului localității, în conformitate cu art. 37 alin. (1) din O.G. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicată cu modificările și completările ulterioare. “Pentru descongestionarea traficului în localități, protecția mediului și sporirea siguranței circulației pe rețeaua de drumuri expres, drumuri internaționale «E» și drumuri naționale se realizează variante ocolitoare, situate, de regulă, în afara intravilanului localităților, pe baza studiilor de trafic.”. Această solicitare a fost reluată și în cadrul întâlnirii de lucru din data de 13.08.2019 desfășurată la sediul Consiliului Județean Vrancea, la care au participat toți factorii interesați de pe raza județului Vrancea (autoritățile și instituțiile teritoriale implicate în procesul de aprobare și avizare a proiectului). Cu această ocazie, Primăria Focșani a reiterat solicitarea de scoatere în extravilan a traseului drumului de mare viteză, aspect menționat inclusiv în rapoartele de progres ale prestatorului. Totodată, s-au adus în discuție și modificările actuale și viitoare al limitelor intravilanului prin aprobarea viitorului Plan Urbanistic General cât și solicitarea de a nu segrega intravilanul municipiului Focsani, cu atât mai mult cu cât pe zona inițial rezervată infrastructurii rutiere în cadrul PUG au fost edificate două construcții în baza unor Autorizații de Construire. (…) În concluzie, CNAIR S.A a înțeles să răspundă solicitării comunității locale de a ține cont de strategiile de dezvoltare locală și de a nu segrega intravilanul municipiului Focșani, fără a susține interese imobiliare sau de orice altă natură, așa cum fără o bază argumentată afirmă unele entități al căror interes și/sau capacitate de analiză în cazul de față este îndoielnică, cu atât mai mult cu cât motivele ce au determinat alegerea acestei alternative de traseu le erau cunoscute. (comunicat CNAIR)


ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -

Cele mai citite

Precizările CNAIR privind ”cocoașa” de la Focșani a Autostrăzii A7

Având în vedere aspectele dezbătute în spațiul public cu privire la alegerea variantei de traseu în zona municipiului Focșani, dorim să facem următoarele precizări, pentru a evita o eventuală dezinformare a cetățenilor.

Sectorul rutier cuprins între Buzău și Focșani este prevăzut în cadrul Master Planului General de Transport al României,  aprobat prin H.G 666/2016 fiind denumit generic “Drumul Siretului”. Traseul drumului de mare viteză asigură și rolul de varianta de ocolire pentru localitățile Buzău, Râmnicu Sărat și Focșani. Pentru acest sector au fost analizate 3 alternative de traseu, care au fost  proiectate în corelare cu obiectivele implementate de către autoritățile locale (P.U.G-uri, P.U.Z-uri, Autorizații de construire emise, Certificate de urbanism emise), de marii deținători de rețele (rețele electrice, rețele de apă/canal etc.) sau de către alte instituții ale statului roman, astfel încât să fie evitate situațiile întâlnite în trecut, în care la momentul execuției lucrărilor erau descoperite diferite construcții/investiții care nu puteau fi demolate/expropriate, generând astfel costuri suplimentare în cadrul contractelor.

Pe zona zona cuprinsă între DN 2 (Calea Munteniei) –  DN 23B – DN 23 – Mândrești Munteni – DJ 204D au fost identificate următoarele condiționalități:

  • Construcții existente poziționate paralel cu DN 23B, DN 23 si DJ 204D;
  • Stație de tratare a apei potabile;
  • Stație de epurare;
  • Puțuri de alimentare cu apă a municipiului Focșani dispuse paralel cu DJ 204D, fiecare dintre acestea având prevazută o zonă de protecție sanitară cu regim sever;
  • Limite P.U.Z municipiul Focșani.

În cadrul Analizei Multicriteriale Etapa 1 au fost analizate 3 alternative de traseu în zona municipiului Focșani, în conformitate cu planul de mai jos: Alternativa 1 (culoarea roșie),  Alternativa 2 (culoarea maro), Alternativa 3 (culoarea cyan):

Prin adresele 48056 din 10.05.2019 și 66045 din 08.07.2019 Primăria Focșani a informat CNAIR S.A asupra faptului că în cadrul ședinței Comisiei Tehnice de urbanism și amenajare a teritoriului Focșani s-a stabilit ca oportun ca varianta viitorului drum expres Buzău – Focșani să fie amplasată în afara intravilanului localității, în conformitate cu art. 37 alin. (1) din O.G. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicată cu modificările și completările ulterioare. “Pentru descongestionarea traficului în localități, protecția mediului și sporirea siguranței circulației pe rețeaua de drumuri expres, drumuri internaționale «E» și drumuri naționale se realizează variante ocolitoare, situate, de regulă, în afara intravilanului localităților, pe baza studiilor de trafic.”. Această solicitare a fost reluată și în cadrul întâlnirii de lucru din data de 13.08.2019 desfășurată la sediul Consiliului Județean Vrancea, la care au participat toți factorii interesați de pe raza județului Vrancea (autoritățile și instituțiile teritoriale implicate în procesul de aprobare și avizare a proiectului). Cu această ocazie, Primăria Focșani a reiterat solicitarea de scoatere în extravilan a traseului drumului de mare viteză, aspect menționat inclusiv în rapoartele de progres ale prestatorului. Totodată, s-au adus în discuție și modificările actuale și viitoare al limitelor intravilanului prin aprobarea viitorului Plan Urbanistic General cât și solicitarea de a nu segrega intravilanul municipiului Focsani, cu atât mai mult cu cât pe zona inițial rezervată infrastructurii rutiere în cadrul PUG au fost edificate două construcții în baza unor Autorizații de Construire. (…) În concluzie, CNAIR S.A a înțeles să răspundă solicitării comunității locale de a ține cont de strategiile de dezvoltare locală și de a nu segrega intravilanul municipiului Focșani, fără a susține interese imobiliare sau de orice altă natură, așa cum fără o bază argumentată afirmă unele entități al căror interes și/sau capacitate de analiză în cazul de față este îndoielnică, cu atât mai mult cu cât motivele ce au determinat alegerea acestei alternative de traseu le erau cunoscute. (comunicat CNAIR)

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu