Peste 40.000 apeluri la 112, referitoare la COVID-19, pe durata stării de urgență

0
146

În cele două luni în care pe teritoriul României a fost decretată stare de urgență, la nivel național, au fost înregistrate 42.173 de apeluri la 112 referitoare la virusul COVID-19. Principalele motive au vizat semnalarea unor simptome asociate noului coronavirus și informații cu privire la restricțiile impuse prin ordonanțele militare. Încă de la debutul stării de urgență, Serviciul de Telecomunicații Speciale, în calitate de administrator al Serviciului 112, a luat toate măsurile pentru a asigura preluarea 24/7 a apelurilor, chiar și în condiții de supraaglomerare. În cele două luni nu au existat dificultăți operaționale sau tehnice în preluarea și procesarea apelurilor la numărul de urgență.

În perioada 16 martie – 14 mai a.c., operatorii STS au preluat în total 1.558.679 de apeluri la 112, dintre care 832.226 au reprezentat urgențe, 5,07% fiind apeluri pe problematica noului coronavirus. Cele mai multe apeluri privind COVID-19 au fost în București (7.137), urmate de Timiș (2.936) și Brașov (1.962). Cele mai puține apeluri pe această problematică s-au primit în județele Harghita (166), Sălaj (225) și Caraș-Severin (249). Volumul cel mai ridicat al apelurilor la 112 referitoare la coronavirus a fost în perioada 12 – 30 martie a.c., când media zilnică era de aproape 1.300 de apeluri. Pentru optimizarea modului de tratare a apelurilor la numărul unic de urgență 112, împreună cu Departamentul pentru Situații de Urgență și Ministerul Sănătății, în funcție de evoluția situației, a fost actualizat indexul de clasificare a apelurilor potrivit situațiilor raportate de cetățeni.

Amintim faptul că, la debutul pandemiei, principalele motive de apelare erau de informare din partea persoanelor care se întorceau sau au avut contact cu cei care reveneau din țări afectate de virusul Sars-Cov-2, iar ulterior o mare parte dintre apelanți au solicitat date suplimentare despre restricțiile impuse sau au anunțat nerespectarea acestora. În ceea ce privește modul de lucru în situația primirii apelurilor referitoare la COVID-19, operatorii STS au analizat fiecare situație în parte. Astfel, apelurile prin care cetățenii raportau simptome specifice au fost direcționate către agențiile cu competențe medicale, cele privind persoane care nu respectă regimul de autoizolare/carantină stabilit de autorități au fost direcționate către Poliție, iar pentru cele de informare apelanții au fost sfătuiți să sune la numărul de telefon TelVerde – 0800.800.358.

În continuare, STS acordă o atenție deosebită funcționării în cele mai bune condiții a serviciului pentru apeluri de urgență și adoptă toate măsurile necesare îmbunătățirii modului de lucru al operatorilor care preiau solicitările cetățenilor la numărul 112. Le reamintim cetățenilor să sune responsabil la 112. Apelarea acestui număr în situaţii care nu reprezintă un pericol pentru viaţă, proprietate sau mediu, produce întârzieri în preluarea apelurilor care anunță urgențe reale. (Biroul de Presă al STS)