sâmbătă, mai 18, 2024
spot_img
AcasăSocietatePeste 1.000 de aparate de marcat electronice fiscale nu au fost conectate,...

Peste 1.000 de aparate de marcat electronice fiscale nu au fost conectate, încă, la rețeaua Fiscului

La nivelul judeţului Vrancea, pentru un număr de 1.098 aparate de marcat electronice fiscale nu a fost finalizată încă procedura de conectare la sistemul informatic al ANAF. Încurajăm operatorii economici care se află în această situaţie să urgenteze demersurile de conectare în vederea funcţionării conform legislaţiei în vigoare şi pentru a preveni sancţiunile contravenţionale aplicabile pentru neefectuarea acestui demers. Reamintim că nerespectarea obligației de a asigura conectarea la distanță a AMEF, în vederea transmiterii de date fiscale către ANAF, constituie contravenție și se sancționează cu amendă între 8.000 și 10.000 lei, în conformitate cu prevederile art. 10 lit. ff), coroborate cu prevederile art. 11 alin. (1)  lit. j), din O.U.G. nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, cu modificările și completările ulterioare.

Obligația conectării la sistemul informatic al ANAF este instituită în sarcina operatorilor economici pentru toate AMEF pe care le dețin, inclusiv pentru cele neutilizate dar fiscalizate, cu excepția celor care sunt instalate în zone nedeservite de rețele de comunicații electronice. Singura excepție reglementată este în cazul operatorilor economici care utilizează AMEF instalate în zone nedeservite de rețele de comunicații electronice care au obligația completării și transmiterii declarației prevăzute în anexa 2 la OPANAF 435/2021. Declarația (F4110) se completează cu ajutorul programului de asistență pus la dispoziție pe site-ul ANAF în secțiunea Servicii online – Descărcare Declarații şi se depune în format PDF, cu fişier XML ataşat, semnat electronic, prin mijloace de transmitere la distanță, în conformitate cu prevederile legale în vigoare. Harta zonelor deservite de rețelele de comunicații, publicată pe pagina oficială de internet a ANCOM, poate fi consultată accesând link-ul următor: https://www.aisemnal.ro/home.

În ceea ce privește procedura de transmitere a datelor fiscale, în situația în care există AMEF neutilizate, utilizatorii au obligația de a informa organul fiscal prin completarea și transmiterea „Declarației privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate”-F4109 (potrivit art.3 alin.(1) din Anexa la OPANAF nr. 627/2018) .

Important! Utilizatorii trebuie să transmită F4109 Declarație privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate pentru toate aparatele de marcat neutilizate, chiar și pentru cele la care a fost extrasă memoria fiscală și a fost transmis formularul F4105 cu extragere memorie fiscală. Prevederile art. 3 și art. 4 din OpANAF nr. 627/2018, cu privire la completarea și transmiterea Declarației-F4109, rămân aplicabile inclusiv pentru aparatele de marcat electronice fiscale conectate la sistemul informatic. Conform reglementărilor în vigoare, nu există excepții de la obligația depunerii formularului F4109. Așadar, operatorii economici care nu utilizează AMEF în nicio zi din perioada de raportare, au obligația depunerii formularului F4109. (Compartiment de comunicare, AJFP Vrancea)


ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -
- Advertisment -

Cele mai citite

- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu