marți, martie 19, 2024
AcasăActualitatePe ce au pus sechestru procurorii DNA în dosarul lui Liviu Dragnea

Pe ce au pus sechestru procurorii DNA în dosarul lui Liviu Dragnea

În dosarul mediatizat prin comunicatul nr. 1056 din 13 noiembrie 2017, privind suspiciunea constituirii unui grup infracțional organizat în vederea obținerii frauduloase a unor sume de bani prin contracte finanțate cu bani publici, Biroul de Informare și Relații Publice este abilitat să transmită următoarele:
Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Secția de combatere a infracțiunilor asimilate infracțiunilor de corupție, în conformitate cu art. 249 C. proc. pen. și art. 20 din Legea 78/2000, au instituit măsuri asigurătorii asupra bunurilor mobile și imobile deținute de următorii suspecți:
DRAGNEA NICOLAE-LIVIU, președintele al Consiliului Județean Teleorman la data faptelor – sechestru asigurător și poprire asigurătorie până la concurența sumei de 127.547.366,34 lei asupra tuturor bunurilor mobile și imobile, acțiunilor și părților sociale deținute de acesta în cadrul persoanelor juridice de drept privat, asupra sumelor de bani din conturile bancare, precum și asupra sumelor de bani datorate acestuia cu orice titlu, de către terțe persoane, inclusiv sumele datorate cu titlu de chirie,
NEDA FLOREA, reprezentant al SC Tel Drum SA – sechestru asigurător și poprire asigurătorie până la concurența sumei de 31.343.799,19 lei asupra tuturor bunurilor mobile și imobile, asupra sumelor de bani existente în conturile bancare deținute, asupra sumelor de bani datorate cu orice titlu de către terțe persoane, inclusiv sumele datorate cu titlu de dividende,
BĂȚĂUȘ MUGUR, funcționar în cadrul Consiliului Județean Teleorman la data faptelor – sechestru asigurător până la concurența sumei de 127.547.366,34 lei asupra tuturor bunurilor mobile și imobile, asupra acțiunilor și părților sociale deținute de acesta în cadrul persoanelor juridice de drept privat, asupra sumelor de bani existente în conturile bancare, asupra sumelor de bani datorate acestuia de către terțe persoane,
PIPEREA VICTOR, funcționar în cadrul Consiliului Județean Teleorman, la data faptelor – sechestru asigurător și poprire asigurătorie până la concurența sumei de 63.999.908,88 lei asupra tuturor bunurilor mobile și imobile, acțiunilor și părților sociale deținute de acesta, asupra sumelor de bani existente în conturile bancare deținute de acesta, asupra sumelor de bani datorate cu orice titlu, de către terțe persoane,
PREDESCU MARIN, funcționar în cadrul Consiliului Județean Teleorman, la data faptelor – sechestru asigurător și poprire asigurătorie până la concurența sumei de 32.203.658,27 lei, asupra tuturor bunurilor mobile și imobile, acțiunilor și părților sociale deținute de acesta, asupra sumelor de bani existente în conturile bancare deținute de acesta, asupra sumelor de bani datorate cu orice titlu, de către terțe persoane.

Aceste măsuri asigurătorii au fost dispuse de procurorii anticorupție, în vederea recuperării prejudiciilor și prin raportare la infracțiunile reținute în sarcina suspecților menționați, în funcție de participarea fiecăruia la infracțiunile de care sunt suspectați.
Prejudiciul estimat în cauză, până în acest moment, ca urmare a săvârșirii infracțiunilor de folosire sau prezentare cu rea-credință de documente ori declarații false, inexacte sau incomplete, dacă fapta are ca rezultat obținerea pe nedrept de fonduri europene (2 infracțiuni) și abuz în serviciu cu obținere de foloase necuvenite (2 infracțiuni) este de 127.547.366,34 lei, fiind compus din:
– suma de 32.203.658,27 lei (echivalentul a 6.930.138 euro) reprezentând prejudiciul stabilit în cazul infracțiunii de folosirea sau prezentarea cu rea-credință de documente ori declarații false, inexacte sau incomplete, dacă fapta are ca rezultat obținerea pe nedrept de fonduri europene cu privire la proiectul de reabilitare a DJ 506,
– suma de 63.999.908,88 lei (echivalentul a 13.772.603 euro) reprezentând prejudiciul stabilit în cazul infracțiunii de folosirea sau prezentarea cu rea-credință de documente ori declarații false, inexacte sau incomplete, dacă fapta are ca rezultat obținerea pe nedrept de fonduri europene cu privire la proiectul de reabilitare a DJ 701,
– suma de 5.742.872,19 lei reprezentând prejudiciul stabilit în cazul infracțiunii de abuz în serviciu cu privire la atribuirea contractului de lucrări în cazul DJ 506,
– suma de 25.600.927 lei reprezentând prejudiciul stabilit în cazul infracțiunii de abuz în serviciu cu privire la atribuirea contractului de lucrări în cazul DJ 701.
Până în acest moment, nici autoritatea de management (Ministerul Dezvoltării Regionale și Fondurilor Europene) nu s-a constituit parte civilă cu privire la sumele ce ar fi fost obținute nelegal din fonduri europene de peste 20 milioane euro), nici Consiliul județean Teleorman nu s-a constituit parte civilă cu privire la prejudiciul ce ar fi fost produs prin infracțiunile de abuz în serviciu ( peste 31 milioane lei).

La data de 21 noiembrie 2017, suspecților li s-a adus la cunoștință conținutul ordonanței privind dispunerea măsurilor asigurătorii, în conformitate cu dispozițiile CPP.

Facem precizarea că efectuarea urmăririi penale este o etapă a procesului penal reglementată de Codul de procedură penală, având ca scop crearea cadrului procesual de administrare a probatoriului, activitate care nu poate, în nici o situație, să înfrângă principiul prezumției de nevinovăție. (Biroul de Informare și Relații Publice al DNA)


ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -

Cele mai citite

Pe ce au pus sechestru procurorii DNA în dosarul lui Liviu Dragnea

În dosarul mediatizat prin comunicatul nr. 1056 din 13 noiembrie 2017, privind suspiciunea constituirii unui grup infracțional organizat în vederea obținerii frauduloase a unor sume de bani prin contracte finanțate cu bani publici, Biroul de Informare și Relații Publice este abilitat să transmită următoarele:
Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Secția de combatere a infracțiunilor asimilate infracțiunilor de corupție, în conformitate cu art. 249 C. proc. pen. și art. 20 din Legea 78/2000, au instituit măsuri asigurătorii asupra bunurilor mobile și imobile deținute de următorii suspecți:
DRAGNEA NICOLAE-LIVIU, președintele al Consiliului Județean Teleorman la data faptelor – sechestru asigurător și poprire asigurătorie până la concurența sumei de 127.547.366,34 lei asupra tuturor bunurilor mobile și imobile, acțiunilor și părților sociale deținute de acesta în cadrul persoanelor juridice de drept privat, asupra sumelor de bani din conturile bancare, precum și asupra sumelor de bani datorate acestuia cu orice titlu, de către terțe persoane, inclusiv sumele datorate cu titlu de chirie,
NEDA FLOREA, reprezentant al SC Tel Drum SA – sechestru asigurător și poprire asigurătorie până la concurența sumei de 31.343.799,19 lei asupra tuturor bunurilor mobile și imobile, asupra sumelor de bani existente în conturile bancare deținute, asupra sumelor de bani datorate cu orice titlu de către terțe persoane, inclusiv sumele datorate cu titlu de dividende,
BĂȚĂUȘ MUGUR, funcționar în cadrul Consiliului Județean Teleorman la data faptelor – sechestru asigurător până la concurența sumei de 127.547.366,34 lei asupra tuturor bunurilor mobile și imobile, asupra acțiunilor și părților sociale deținute de acesta în cadrul persoanelor juridice de drept privat, asupra sumelor de bani existente în conturile bancare, asupra sumelor de bani datorate acestuia de către terțe persoane,
PIPEREA VICTOR, funcționar în cadrul Consiliului Județean Teleorman, la data faptelor – sechestru asigurător și poprire asigurătorie până la concurența sumei de 63.999.908,88 lei asupra tuturor bunurilor mobile și imobile, acțiunilor și părților sociale deținute de acesta, asupra sumelor de bani existente în conturile bancare deținute de acesta, asupra sumelor de bani datorate cu orice titlu, de către terțe persoane,
PREDESCU MARIN, funcționar în cadrul Consiliului Județean Teleorman, la data faptelor – sechestru asigurător și poprire asigurătorie până la concurența sumei de 32.203.658,27 lei, asupra tuturor bunurilor mobile și imobile, acțiunilor și părților sociale deținute de acesta, asupra sumelor de bani existente în conturile bancare deținute de acesta, asupra sumelor de bani datorate cu orice titlu, de către terțe persoane.

Aceste măsuri asigurătorii au fost dispuse de procurorii anticorupție, în vederea recuperării prejudiciilor și prin raportare la infracțiunile reținute în sarcina suspecților menționați, în funcție de participarea fiecăruia la infracțiunile de care sunt suspectați.
Prejudiciul estimat în cauză, până în acest moment, ca urmare a săvârșirii infracțiunilor de folosire sau prezentare cu rea-credință de documente ori declarații false, inexacte sau incomplete, dacă fapta are ca rezultat obținerea pe nedrept de fonduri europene (2 infracțiuni) și abuz în serviciu cu obținere de foloase necuvenite (2 infracțiuni) este de 127.547.366,34 lei, fiind compus din:
– suma de 32.203.658,27 lei (echivalentul a 6.930.138 euro) reprezentând prejudiciul stabilit în cazul infracțiunii de folosirea sau prezentarea cu rea-credință de documente ori declarații false, inexacte sau incomplete, dacă fapta are ca rezultat obținerea pe nedrept de fonduri europene cu privire la proiectul de reabilitare a DJ 506,
– suma de 63.999.908,88 lei (echivalentul a 13.772.603 euro) reprezentând prejudiciul stabilit în cazul infracțiunii de folosirea sau prezentarea cu rea-credință de documente ori declarații false, inexacte sau incomplete, dacă fapta are ca rezultat obținerea pe nedrept de fonduri europene cu privire la proiectul de reabilitare a DJ 701,
– suma de 5.742.872,19 lei reprezentând prejudiciul stabilit în cazul infracțiunii de abuz în serviciu cu privire la atribuirea contractului de lucrări în cazul DJ 506,
– suma de 25.600.927 lei reprezentând prejudiciul stabilit în cazul infracțiunii de abuz în serviciu cu privire la atribuirea contractului de lucrări în cazul DJ 701.
Până în acest moment, nici autoritatea de management (Ministerul Dezvoltării Regionale și Fondurilor Europene) nu s-a constituit parte civilă cu privire la sumele ce ar fi fost obținute nelegal din fonduri europene de peste 20 milioane euro), nici Consiliul județean Teleorman nu s-a constituit parte civilă cu privire la prejudiciul ce ar fi fost produs prin infracțiunile de abuz în serviciu ( peste 31 milioane lei).

La data de 21 noiembrie 2017, suspecților li s-a adus la cunoștință conținutul ordonanței privind dispunerea măsurilor asigurătorii, în conformitate cu dispozițiile CPP.

Facem precizarea că efectuarea urmăririi penale este o etapă a procesului penal reglementată de Codul de procedură penală, având ca scop crearea cadrului procesual de administrare a probatoriului, activitate care nu poate, în nici o situație, să înfrângă principiul prezumției de nevinovăție. (Biroul de Informare și Relații Publice al DNA)

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu