joi, martie 28, 2024
AcasăEconomicOficial: scutire la impozit specific pentru operatorii HORECA, suspendarea executărilor silite, eșalonarea...

Oficial: scutire la impozit specific pentru operatorii HORECA, suspendarea executărilor silite, eșalonarea datoriilor, amânarea plății taxelor

În Monitorul Oficial s-a publicat Ordonanța de Urgență a Guvernului care aduce măsuri pentru reducerea poverii fiscale, solicitate de mediul de afaceri în această perioadă de criză. Printre măsuri se numără posibilitatea amânării plății taxelor până la 25 decembrie, suspendarea procedurilor de executare silită prin poprire, scutirea la impozit specific pentru operatorii din HORECA, eșalonarea simplificată a datoriilor, deductibilitatea testelor COVID. Iată o parte din aceste măsuri:

1. Taxele vor putea fi amânate, de firme sau persoane fizice, până la data de 25 decembrie 2020, fără să se calculeze dobânzi și penalități de întârziere. Totodată, același termen este și pentru suspendarea procedurilor de executare silită prin poprire.

2. Rambursarea TVA cu control ulterior – termen prorogat până la 25 ianuarie 2021.

3.
Scutirea de la plata impozitului specific unor activităţi și pentru perioada rămasă până la sfârșitul anului 2020. Contribuabilii care, până la data intrării în vigoare a OUG, au depus declarația privind impozitul specific aferentă semestrului I al anului 2020, vor trebui să depună declarații rectificative.

4. Sunt cheltuieli deductibile contravaloarea testelor medicale de diagnosticare a infecției COVID – 19 efectuate pentru contribuabil, cu scopul depistării și prevenirii răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2, pentru asigurarea desfășurării activității, individual sau într-o formă de asociere, pe perioada instituirii stării de urgenţă sau de alertă, potrivit legii.
5.
Procedura simplificată de eșalonare a datoriilor. Firmele și persoanele fizice vor putea aplica pentru procedura alternativă simplificate de acordare a eșalonării la plată pentru cel mult 12 luni, pentru obligațiile bugetare principale și accesorii a căror scadență/termen de plată s-a împlinit după data la care a fost declanșată starea de urgență și până la data eliberării certificatului de atestare fiscală. Pentru a beneficia, trebuie să îndeplinească următoarele condiții:

• să depună cerere până la data de 15 decembrie 2020, inclusiv. La cerere, debitorul poate anexa graficul de eșalonare cuprinzând cuantumul propus al ratelor de eșalonare;
• să nu se afle în procedura falimentului; să nu se afle în dizolvare;
• să nu înregistreze obligații fiscale restante la data declarării stării de urgență și nestinse la data eliberării certificatului de atestare fiscală;
• să nu i se fi stabilit răspunderea potrivit legislației privind insolvența și/sau răspunderea solidară, potrivit prevederilor art.25 și 26 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare. Prin excepție, dacă actele prin care s-a stabilit răspunderea sunt definitive în sistemul căilor administrative și judiciare de atac, iar suma pentru care a fost atrasă răspunderea a fost stinsă, condiția se consideră îndeplinită.

Eșalonarea la plată nu se acordă pentru sume de până la 500 de lei, în cazul persoanelor fizice, respectiv 5.000 de lei, în cazul persoanelor juridice. Debitorul poate solicita modificarea eșalonării de 2 ori pe perioada eșalonării.
6. Consiliile locale pot decide reducerea impozitului pe clădiri până la 2 decembrie 2020.


ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -

Cele mai citite

Oficial: scutire la impozit specific pentru operatorii HORECA, suspendarea executărilor silite, eșalonarea datoriilor, amânarea plății taxelor

În Monitorul Oficial s-a publicat Ordonanța de Urgență a Guvernului care aduce măsuri pentru reducerea poverii fiscale, solicitate de mediul de afaceri în această perioadă de criză. Printre măsuri se numără posibilitatea amânării plății taxelor până la 25 decembrie, suspendarea procedurilor de executare silită prin poprire, scutirea la impozit specific pentru operatorii din HORECA, eșalonarea simplificată a datoriilor, deductibilitatea testelor COVID. Iată o parte din aceste măsuri:

1. Taxele vor putea fi amânate, de firme sau persoane fizice, până la data de 25 decembrie 2020, fără să se calculeze dobânzi și penalități de întârziere. Totodată, același termen este și pentru suspendarea procedurilor de executare silită prin poprire.

2. Rambursarea TVA cu control ulterior – termen prorogat până la 25 ianuarie 2021.

3.
Scutirea de la plata impozitului specific unor activităţi și pentru perioada rămasă până la sfârșitul anului 2020. Contribuabilii care, până la data intrării în vigoare a OUG, au depus declarația privind impozitul specific aferentă semestrului I al anului 2020, vor trebui să depună declarații rectificative.

4. Sunt cheltuieli deductibile contravaloarea testelor medicale de diagnosticare a infecției COVID – 19 efectuate pentru contribuabil, cu scopul depistării și prevenirii răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2, pentru asigurarea desfășurării activității, individual sau într-o formă de asociere, pe perioada instituirii stării de urgenţă sau de alertă, potrivit legii.
5.
Procedura simplificată de eșalonare a datoriilor. Firmele și persoanele fizice vor putea aplica pentru procedura alternativă simplificate de acordare a eșalonării la plată pentru cel mult 12 luni, pentru obligațiile bugetare principale și accesorii a căror scadență/termen de plată s-a împlinit după data la care a fost declanșată starea de urgență și până la data eliberării certificatului de atestare fiscală. Pentru a beneficia, trebuie să îndeplinească următoarele condiții:

• să depună cerere până la data de 15 decembrie 2020, inclusiv. La cerere, debitorul poate anexa graficul de eșalonare cuprinzând cuantumul propus al ratelor de eșalonare;
• să nu se afle în procedura falimentului; să nu se afle în dizolvare;
• să nu înregistreze obligații fiscale restante la data declarării stării de urgență și nestinse la data eliberării certificatului de atestare fiscală;
• să nu i se fi stabilit răspunderea potrivit legislației privind insolvența și/sau răspunderea solidară, potrivit prevederilor art.25 și 26 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare. Prin excepție, dacă actele prin care s-a stabilit răspunderea sunt definitive în sistemul căilor administrative și judiciare de atac, iar suma pentru care a fost atrasă răspunderea a fost stinsă, condiția se consideră îndeplinită.

Eșalonarea la plată nu se acordă pentru sume de până la 500 de lei, în cazul persoanelor fizice, respectiv 5.000 de lei, în cazul persoanelor juridice. Debitorul poate solicita modificarea eșalonării de 2 ori pe perioada eșalonării.
6. Consiliile locale pot decide reducerea impozitului pe clădiri până la 2 decembrie 2020.

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu