AcasăSocietateO altă perspectivă despre testele PISA: unii profesori nu le consideră relevante,...

O altă perspectivă despre testele PISA: unii profesori nu le consideră relevante, alții nu vor să comenteze

Testele PISA nu corespund cu sistemul educațional din România, motiv pentru care rezultatele nu sunt foarte importante, crede Ruxandra Achim, profesoară de limba română la Colegiul Național „I.L. Caragiale” din București. „Eu nu acord prea mare interes acestor tipuri de teste pentru că ele reflectă un sistem de educație diferit de al nostru, evaluarea nu are cum să fie una care să reflecte realitatea. Nu aș exagera rezultatele testelor PISA pentru că noi avem alte modele. Mă refer la faptul că, cel puțin pe partea aceasta de scris și citit, nu vorbim de literatură, să ne înțelegem, este vorba despre texte non-literare cu răspunsuri cu alegere multiplă pe baza unor informații. Pe mine nu mă îngrijorează rezultatele pentru că nu reflectă scopurile sistemului educațional românesc”.

Eugenia Trica, director la Colegiul Tehnic „Petru Maior” din București, este de aceeași părere. Profesoara crede că programele noastre nu corespund cu cerințele evaluărilor PISA. !Subiectele nu sunt în concordanță cu programele noastre școlare. Cel puțin la nivel de liceu, nu au nicio legătură și cred nici la clasa a șaptea și a opta. Noi nu predăm astfel încât copiii să știe să facă aceste teste. Aceste teste nu prea sunt relevante, dar eu cred că vrem să ne aliniem la Uniunea Europeană cu orice preț, dar tocmai de aceea și suntem pe penultimul loc”.

România nu a înregistrat progrese notabile în ultimii cinci ani când vine vorba de evaluările PISA. Țara noastră s-a clasat pe penultimul loc în rândul țărilor din Uniunea Europeană, după noi fiind doar Bulgaria. Dacă ne raportăm la toate statele care au participat la această testare, România se poziționează pe locul 45 din totalul de 81 de țări. La testarea anterioară, România a înregistrat 428 de punte la citire, dar și la științe, iar la matematică, 430. Rezultatele la evaluarea actuală au fost de 428 de puncte pentru toate cele trei materii, plasând țara noastră la 50 de puncte sub medie.

Articolul complet poate fi citit pe PRESShub.

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

O altă perspectivă despre testele PISA: unii profesori nu le consideră relevante, alții nu vor să comenteze

Testele PISA nu corespund cu sistemul educațional din România, motiv pentru care rezultatele nu sunt foarte importante, crede Ruxandra Achim, profesoară de limba română la Colegiul Național „I.L. Caragiale” din București. „Eu nu acord prea mare interes acestor tipuri de teste pentru că ele reflectă un sistem de educație diferit de al nostru, evaluarea nu are cum să fie una care să reflecte realitatea. Nu aș exagera rezultatele testelor PISA pentru că noi avem alte modele. Mă refer la faptul că, cel puțin pe partea aceasta de scris și citit, nu vorbim de literatură, să ne înțelegem, este vorba despre texte non-literare cu răspunsuri cu alegere multiplă pe baza unor informații. Pe mine nu mă îngrijorează rezultatele pentru că nu reflectă scopurile sistemului educațional românesc”.

Eugenia Trica, director la Colegiul Tehnic „Petru Maior” din București, este de aceeași părere. Profesoara crede că programele noastre nu corespund cu cerințele evaluărilor PISA. !Subiectele nu sunt în concordanță cu programele noastre școlare. Cel puțin la nivel de liceu, nu au nicio legătură și cred nici la clasa a șaptea și a opta. Noi nu predăm astfel încât copiii să știe să facă aceste teste. Aceste teste nu prea sunt relevante, dar eu cred că vrem să ne aliniem la Uniunea Europeană cu orice preț, dar tocmai de aceea și suntem pe penultimul loc”.

România nu a înregistrat progrese notabile în ultimii cinci ani când vine vorba de evaluările PISA. Țara noastră s-a clasat pe penultimul loc în rândul țărilor din Uniunea Europeană, după noi fiind doar Bulgaria. Dacă ne raportăm la toate statele care au participat la această testare, România se poziționează pe locul 45 din totalul de 81 de țări. La testarea anterioară, România a înregistrat 428 de punte la citire, dar și la științe, iar la matematică, 430. Rezultatele la evaluarea actuală au fost de 428 de puncte pentru toate cele trei materii, plasând țara noastră la 50 de puncte sub medie.

Articolul complet poate fi citit pe PRESShub.

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu