sâmbătă, aprilie 27, 2024
AcasăStiri InterneMinisterul Transporturilor vrea să reducă lățimea benzilor de circulație de pe drumurile...

Ministerul Transporturilor vrea să reducă lățimea benzilor de circulație de pe drumurile naționale după modelul DN2-E85

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a întocmit un proiect de Ordin pentru completarea Ordinului Ministrului Transporturilor nr. 1296/2017 pentru aprobarea normelor tehnice privind proiectarea, construirea și modernizarea drumurilor. Scopul acestei măsuri este de a reduce de la 3,5 metri la 3 metri lățimea benzilor de pe drumurile naționale. Potrivit inițiatorilor, măsura va permite creșterea siguranței rutiere, prin reconfigurarea circulației după modelul proiectului pilot 2+1 de pe DN 2 (în județul Ialomița), amenajarea unor benzi suplimentare fără exproprieri în zona intersecțiilor sau amenajarea unor insule în zona trecerilor de pietoni. Resistematizarea rutieră 2+1 realizată în 2019 pe DN 2, în Ialomița, este următoarea: pe o distanță de 10 kilometri, carosabilul prevăzut inițial cu o bandă pe sens și acostament lărgit a fost reconfigurat alternativ la sistemul 2+1, adică o bandă pe un sens și două benzi pe sensul opus, fiind 4 tronsoane de aproximativ 2,5 kilometri care alternează. Acesta este un model suedez, iar reconfigurarea drumului a adus la scăderea vitezei de deplasare și, implicit, la reducerea numărului de accidente.

Prin urmare, proiectul de Ordin propus de MTI vizează introducerea unui nou punct, respectiv a punctului 5.4., cu următorul cuprins: „5.4. În cazuri excepționale, pentru drumurile naționale existente și proiectate, cu acordul Administratorului rețelei de drumuri, din motive de sporire a siguranței circulației în zona intersecțiilor, a trecerilor de pietoni, pe drumurile existente cu 4 benzi de circulație, în zona punctelor periculoase etc., se poate reduce lățimea benzii de circulație de la 3.50 m până la minimum 3.00 m, inclusiv lățimea marcajelor, prevăzându-se măsuri compensatorii corespunzătoare, după caz.” Prin această completare, se preconizează următoarele avantaje:

  • Reducerea vitezei de circulație prin efectul fizic de îngustare a benzii pentru prevenirea accidentelor rutiere ;
  • În zona trecerilor de pietoni prin introducerea unor insule de protecție a pietonilor;
  • Realizarea unor benzi suplimentare fără exproprieri de terenuri suplimentare în zona intersecțiilor;
  • Realizarea unor proiecte de siguranța circulației pe sectoarele cu incidență mare a accidentelor (exp. DN 2, sectorul cu 2+1, separatori de sens pe drumurile existente cu 4 benzi de circulație, dublarea marcajului axial tip linie continuă, etc.);
  • Reglementarea soluțiilor tehnice de siguranța circulației în raport cu instituțiile de verificare și control (I.S.C., A.R.R., Direcția Rutieră);
  • Adaptarea la teren a soluțiilor tehnice în situații punctuale, acolo unde nu este posibilă o rezolvare conform normelor în vigoare.

Precizăm că amendamentul pentru modificarea Normelor tehnice privind proiectarea, construirea și modernizarea drumurilor a fost analizat în ședința Consiliului Tehnico-Economic al C.N.A.I.R.-S.A. și avizat FAVORABIL, conform documentului de avizare nr. 5127/03.12.2020.”, transmit inițiatorii proiectului. Proiectul de Ordin poate fi citit pe site-ul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.


ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -
- Advertisment -

Cele mai citite

Ministerul Transporturilor vrea să reducă lățimea benzilor de circulație de pe drumurile naționale după modelul DN2-E85

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a întocmit un proiect de Ordin pentru completarea Ordinului Ministrului Transporturilor nr. 1296/2017 pentru aprobarea normelor tehnice privind proiectarea, construirea și modernizarea drumurilor. Scopul acestei măsuri este de a reduce de la 3,5 metri la 3 metri lățimea benzilor de pe drumurile naționale. Potrivit inițiatorilor, măsura va permite creșterea siguranței rutiere, prin reconfigurarea circulației după modelul proiectului pilot 2+1 de pe DN 2 (în județul Ialomița), amenajarea unor benzi suplimentare fără exproprieri în zona intersecțiilor sau amenajarea unor insule în zona trecerilor de pietoni. Resistematizarea rutieră 2+1 realizată în 2019 pe DN 2, în Ialomița, este următoarea: pe o distanță de 10 kilometri, carosabilul prevăzut inițial cu o bandă pe sens și acostament lărgit a fost reconfigurat alternativ la sistemul 2+1, adică o bandă pe un sens și două benzi pe sensul opus, fiind 4 tronsoane de aproximativ 2,5 kilometri care alternează. Acesta este un model suedez, iar reconfigurarea drumului a adus la scăderea vitezei de deplasare și, implicit, la reducerea numărului de accidente.

Prin urmare, proiectul de Ordin propus de MTI vizează introducerea unui nou punct, respectiv a punctului 5.4., cu următorul cuprins: „5.4. În cazuri excepționale, pentru drumurile naționale existente și proiectate, cu acordul Administratorului rețelei de drumuri, din motive de sporire a siguranței circulației în zona intersecțiilor, a trecerilor de pietoni, pe drumurile existente cu 4 benzi de circulație, în zona punctelor periculoase etc., se poate reduce lățimea benzii de circulație de la 3.50 m până la minimum 3.00 m, inclusiv lățimea marcajelor, prevăzându-se măsuri compensatorii corespunzătoare, după caz.” Prin această completare, se preconizează următoarele avantaje:

  • Reducerea vitezei de circulație prin efectul fizic de îngustare a benzii pentru prevenirea accidentelor rutiere ;
  • În zona trecerilor de pietoni prin introducerea unor insule de protecție a pietonilor;
  • Realizarea unor benzi suplimentare fără exproprieri de terenuri suplimentare în zona intersecțiilor;
  • Realizarea unor proiecte de siguranța circulației pe sectoarele cu incidență mare a accidentelor (exp. DN 2, sectorul cu 2+1, separatori de sens pe drumurile existente cu 4 benzi de circulație, dublarea marcajului axial tip linie continuă, etc.);
  • Reglementarea soluțiilor tehnice de siguranța circulației în raport cu instituțiile de verificare și control (I.S.C., A.R.R., Direcția Rutieră);
  • Adaptarea la teren a soluțiilor tehnice în situații punctuale, acolo unde nu este posibilă o rezolvare conform normelor în vigoare.

Precizăm că amendamentul pentru modificarea Normelor tehnice privind proiectarea, construirea și modernizarea drumurilor a fost analizat în ședința Consiliului Tehnico-Economic al C.N.A.I.R.-S.A. și avizat FAVORABIL, conform documentului de avizare nr. 5127/03.12.2020.”, transmit inițiatorii proiectului. Proiectul de Ordin poate fi citit pe site-ul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu