duminică, aprilie 28, 2024
AcasăStiri InterneMinisterul Sănătății va organiza concurs și pentru funcțiile de manageri în cadrul...

Ministerul Sănătății va organiza concurs și pentru funcțiile de manageri în cadrul serviciilor de ambulanță

Ministerul Sănătății pregătește organizarea unui concurs centralizat pentru funcțiile de manageri ai tuturor serviciilor județene de ambulanță și al Serviciului de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov. Proiectul de Ordin privind normele de organizare şi desfăşurare a concursului a fost publicat în transparență decizională pe site-ul MS. Toți managerii de servicii de ambulanță aflați în funcție în acest moment sunt interimari sau se află în prelungire legală a contractului, după ce le-a expirat mandatul obținut prin concurs. Viitorul concurs se va desfășura în două etape: evaluarea dosarului de candidat – etapă eliminatorie; concursul propriu-zis. În cadrul concursului propriu-zis candidaţii susţin următoarele probe de evaluare: test-grilă de verificare a cunoştinţelor; evaluarea și susţinerea proiectului de management; interviu. Pentru a fi declaraţi „Admis”, candidaţii trebuie să obţină media finală cel puţin 7:00, iar la fiecare probă de evaluare minimum nota 7:00.

Candidații trebuie să îndeplinească mai multe cerințe, printre care se numără: absolvenţi de învăţământ universitar de lungă durată cu diplomă de licenţă sau echivalentă din perioada anterioară aplicării ciclurilor tip Bologna sau absolvenţi ai ciclului II de studii universitare de master în specialitate pentru perioada ulterioară aplicării ciclurilor tip Bologna conform art. 153 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, în domeniul fundamental al ştiinţelor biologice şi biomedicale, ramura de știință medicină, specializarea medicină sau în domeniul ştiinţelor sociale, ramurile ştiinţe juridice – specializarea drept și ştiinţe economice; sunt cel puțin medici specialiști în specialitatea medicină de urgență, anestezie-terapie intensive, medicină de familie cu atestat de studii complementare în asistență medicală de urgență prespitalicească sau management sanitar și au o vechime de cel puţin 5 ani, pentru candidații cu studii medicale; au cel puțin 5 ani vechime în specialitatea studiilor economice sau juridice, pentru candidații cu studii economice sau juridice; sunt absolvenţi ai unor cursuri de perfecţionare în management sanitar, agreate de Ministerul Sănătăţii şi stabilite prin ordin al ministrului sănătăţii sau sunt absolvenți de studii universitare / postuniversitare de management sanitar; nu au fost condamnate pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei; nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcție de conducere sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârșit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condițiile legii; nu au fost destituiți din funcție sau nu le-a încetat contractual individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani; au o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează; nu au vârsta de pensionare, conform legii, la data concursului.

Potrivit datelor oficiale, 24 de manageri, care au ajuns în funcție prin concurs, se află în acest moment în prelungire legală a contractului de management (au dreptul legal la două prelungiri de câte 3 luni). Alți 17 manageri de servicii de ambulanță din teritoriu sunt interimari.


ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -
- Advertisment -

Cele mai citite

Ministerul Sănătății va organiza concurs și pentru funcțiile de manageri în cadrul serviciilor de ambulanță

Ministerul Sănătății pregătește organizarea unui concurs centralizat pentru funcțiile de manageri ai tuturor serviciilor județene de ambulanță și al Serviciului de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov. Proiectul de Ordin privind normele de organizare şi desfăşurare a concursului a fost publicat în transparență decizională pe site-ul MS. Toți managerii de servicii de ambulanță aflați în funcție în acest moment sunt interimari sau se află în prelungire legală a contractului, după ce le-a expirat mandatul obținut prin concurs. Viitorul concurs se va desfășura în două etape: evaluarea dosarului de candidat – etapă eliminatorie; concursul propriu-zis. În cadrul concursului propriu-zis candidaţii susţin următoarele probe de evaluare: test-grilă de verificare a cunoştinţelor; evaluarea și susţinerea proiectului de management; interviu. Pentru a fi declaraţi „Admis”, candidaţii trebuie să obţină media finală cel puţin 7:00, iar la fiecare probă de evaluare minimum nota 7:00.

Candidații trebuie să îndeplinească mai multe cerințe, printre care se numără: absolvenţi de învăţământ universitar de lungă durată cu diplomă de licenţă sau echivalentă din perioada anterioară aplicării ciclurilor tip Bologna sau absolvenţi ai ciclului II de studii universitare de master în specialitate pentru perioada ulterioară aplicării ciclurilor tip Bologna conform art. 153 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, în domeniul fundamental al ştiinţelor biologice şi biomedicale, ramura de știință medicină, specializarea medicină sau în domeniul ştiinţelor sociale, ramurile ştiinţe juridice – specializarea drept și ştiinţe economice; sunt cel puțin medici specialiști în specialitatea medicină de urgență, anestezie-terapie intensive, medicină de familie cu atestat de studii complementare în asistență medicală de urgență prespitalicească sau management sanitar și au o vechime de cel puţin 5 ani, pentru candidații cu studii medicale; au cel puțin 5 ani vechime în specialitatea studiilor economice sau juridice, pentru candidații cu studii economice sau juridice; sunt absolvenţi ai unor cursuri de perfecţionare în management sanitar, agreate de Ministerul Sănătăţii şi stabilite prin ordin al ministrului sănătăţii sau sunt absolvenți de studii universitare / postuniversitare de management sanitar; nu au fost condamnate pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei; nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcție de conducere sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârșit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condițiile legii; nu au fost destituiți din funcție sau nu le-a încetat contractual individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani; au o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează; nu au vârsta de pensionare, conform legii, la data concursului.

Potrivit datelor oficiale, 24 de manageri, care au ajuns în funcție prin concurs, se află în acest moment în prelungire legală a contractului de management (au dreptul legal la două prelungiri de câte 3 luni). Alți 17 manageri de servicii de ambulanță din teritoriu sunt interimari.

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu