sâmbătă, mai 18, 2024
AcasăStiri InterneMilitanții pentru construcția de autostrăzi în Moldova, dezamăgiți de modul în care...

Militanții pentru construcția de autostrăzi în Moldova, dezamăgiți de modul în care lucrează firmele de execuție

Inginerul ieșean Ionel Apostol, un militant pentru construcția de autostrăzi în Moldova, a prezentat situația din teren în ceea ce privește proiectul de realizare a autostrăzii A8, ce ar trebui să lege Moldova de Transilvania (Iași – Tg. Mureș). El a participat în sistem online la ședința săptămânală de lucru de la CNAIR și s-a declarat dezamăgit de acțiunile și răspunsurile reprezentanților firmelor care se ocupă de diverse segmente ale proiectelor autostrăzilor A7 și A8.
”1. Pe A7, Tronsonul Focșani – Bacău, firma Consitrans, executantul SF și Pth, care deși este în întârziere cu peste 3 luni față de calendarul stabilit, au declarat astăzi (n.r. ieri) că au în teren 5 foreze, din cele 10 trecute în contract. La întrebarea noastră, în ce puncte de pe traseu se află cele 5 utilaje, am primit un răspuns mai mult decât ofensator. Citez: „dar de ce să vă spunem noi unde sunt poziționate utilajele, sunteți de la securitate?” Ce părere aveți de o astfel de abordare? Credeți ca au ceva de ascuns? Eu da, cred!
2. Tronsonul Bacău – Pașcani este atribuit firmei spaniole Acciona, aceeași societate care execută și SF-ul pe tronsoanele Tg Neamț – Ditrău, Ditrău – Tg Mureș. Acești domni de la Acciona au decis sa boicoteze ședințele săptămânale, declarând că nu doresc să mai pună la dispoziția societății civile din România situațiile lucrărilor de pe tronsoanele contractate. În lipsa lor, un reprezentant CNAIR ne-a spus câteva cuvinte despre contract, repetate și săptămâna trecută. Pe mine nu m-au convins. Cunoaștem faptul că firma spaniolă are mari probleme de organizare și finanțare a lucrărilor.
3. La tronsonul Pașcani – Suceava – Siret, A7, nu avem nicio noutate. Această porțiune de proiect se află în continuare în AMC2. Ca să nu se repete, contractantul, firma Search Corporation, a desemnat o altă persoană pentru a ne comunica aceleași detalii. Greu la deal cu boii mici!
4. Am ajuns pe A8, proiectul Autostrăzii Unirii. Pe tronsoanele montane, situația este foarte complicată. De altfel, doamna director general ne-a cerut sprijinul în găsirea unor soluții legale pentru a putea salva șansa de finanțare prin PNRR a celor două capete, Tg Mureș – Miercurea Nirajului și Leghin – Tg Neamț – Moțca. În acest sens, Asociația Împreună pentru A8 va comunica săptămâna viitoare CNAIR – ului soluția pe care o vedem noi pentru rezolvarea acestor probleme. Astăzi am găsit în teren, ca de obicei, un singur utilaj, care încerca să foreze în stâncă, fără să fie echipat corespunzător. Nu știu ce să mai zic! Cei de la Acciona probabil că ne cred fraieri. În ședința de astăzi (n.r. ieri) au fost propuse sancțiuni pentru lipsa utilajelor din teren.
5. Pe tronsonul Moțca – Iași- Ungheni se așteaptă ordinul de începere pentru execuția SF și Pth. Reamintesc că firma câștigătoare este Consitrans – același executant de pe tronsonul Focșani – Bacău. Dar nu pot să nu observ că și aici au apărut bâlbâieli în comunicare. Săptămâna trecută, cineva din minister a declarat pe Facebook că ordinul de începere a lucrărilor va fi semnat pe data de 20 aprilie 2021. Astăzi (n.r. ieri), acest fapt a fost infirmat și a fost comunicată data de 7 mai 2021. Tipic românesc!”, a scris inginerul Ionel Apostol pe Facebook.

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -
- Advertisment -

Cele mai citite

- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu