luni, aprilie 29, 2024
AcasăStiri InterneInteligența artificială, folosită de Departamentul pentru Situații de Urgență / Un asistent...

Inteligența artificială, folosită de Departamentul pentru Situații de Urgență / Un asistent virtual oferă instrucțiuni în caz de dezastre

Departamentul pentru Situații de Urgență a relansat noua Platformă Națională de Pregătire pentru Situații de Urgență – fiipregatit.ro, singurul și unicul canal de informare a populației în situații de urgență. Noua platformă de educare a populației are de o nouă înfățișare, este adaptată cerințelor internaționale, este modernă și, mai mult de atât, este configurată pentru a fi ușor de navigat inclusiv pentru mai multe categorii de populație, chiar și pentru copii. În afară de design-ul atrăgător și experiența de “user friendly” pe care site-ul o propune, DSU face un nou pas inovator și iată că, după aproximativ un an de configurări speciale, fiipregatit.ro integrează componenta de inteligență artificială, și anume folosirea CHAT GPT pentru situații de urgență.
Chat GPT adaptat situațiilor de urgență aduce practic o nouă și modernă formă de a interacționa cu cetățeanul. Vorbim, așadar, de o nouă metodă de a interacționa cu populația, ca parte din obiectivul DSU de a pregăti cetățenii în fața dezastrelor și de a mai face un pas în creșterea consolidarea rezilienței societale. Din datele pe care le deținem, această funcționalitate este unică nu numai la nivel țării noastre, cat și la nivel mondial. Totodată, informațiile salvatoare de viață vor fi adaptate si reprezentate pe site și pentru categoriile vulnerabile care, mai mult ca oricine au nevoie de sprijin suplimentar. Educarea populației în situații de urgență reprezintă un semn de civilizație al unei societăți. Ea trebuie să continue și să se adapteze cerințelor societății mereu în transformare.
„A fost exersat și pregătit pentru a răspunde întrebărilor despre situații de urgență, nu se bagă în politică sau în alte chestii, nu va dă răspunsuri la treaba asta, de regulă își cere scuze. Este primul de felul lui pe plan mondial, destinat situațiilor de urgență și învățat să răspundă situațiilor de urgență. Din punctul nostru de vedere, datele care le dă și din testele făcute de noi până acum n-am văzut niciun sfat care să zic că este deplasat sau contrar la ce trebuie făcut. Dacă, prin absurd, îți spune, să zicem, se întâmplă ceva cu el și îți zice Sari de pe geam!, tu nu trebuie să sari de pe geam. Cam asta este ideea. Cum am zis, este un portal de discuții care învață și care se îmbunătățește. Dacă știi că ce ți-a răspuns e greșit, că tu l-ai întrebat, îi atragi atenția că răspunsul este greșit, data viitoare nu mai repetă același răspuns, îl învață și caută.”, a explicat șeful DSU, Raed Arafat.

Ministrul Afacerilor Interne, Cătălin Predoiu, a fost prezent la lansarea platformei cu inteligență artificială. ”Care e rolul fundamental al acestui instrument?…prin toate aceste caracteristici tehnice de a informa, de a pune la dispoziție date utile, de a învăța în caz de intervenție sau înaintea ei ce trebuie să faci ca să te pregătești sau, dacă traversezi o astfel de situație, ce trebuie să faci pentru a te salva pe tine și pe cei din jur. Rolul fundamental este că transformă cetățenii, publicul, populația într-un partener al instituțiilor care acționează pentru salvarea populației, în speță IGSU, DSU, Poliție, Jandarmerie, oricine intervine din partea autorităților într-o situație de urgență. Efectul acestei intervenții este multiplicat în termeni de eficiență și de rezultat concret, dacă ai în cetățean, în public, în populație un partener informat. Un partener pregătit, care să știe să acționeze până ajung mijloacele de intervenție. Care să știe cum să se comporte până ajung acestea și în timpul intervenției sau după intervenție. Care să se transforme prin această interacțiune conjugată între cetățean și autoritate dintr-o potențială victimă, în pasul 2, într-un cetățean salvat și în pasul 3, într-un partener al autorității, al pompierului salvator, de exemplu, pentru a salva și alte persoane. Care, la rândul lor pot fi transformate din potențială victimă în cetățean salvat și alt partener. Şi se creează un efect de multiplicare, de domino, dacă vreți, un cerc virtuos care multiplică la cote formidabile eficiența salvatorilor. Îi protejează și pe salvator și pe cetățean.”, a declarat ministrul Afacerilor Interne.


ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -
- Advertisment -

Cele mai citite

Inteligența artificială, folosită de Departamentul pentru Situații de Urgență / Un asistent virtual oferă instrucțiuni în caz de dezastre

Departamentul pentru Situații de Urgență a relansat noua Platformă Națională de Pregătire pentru Situații de Urgență – fiipregatit.ro, singurul și unicul canal de informare a populației în situații de urgență. Noua platformă de educare a populației are de o nouă înfățișare, este adaptată cerințelor internaționale, este modernă și, mai mult de atât, este configurată pentru a fi ușor de navigat inclusiv pentru mai multe categorii de populație, chiar și pentru copii. În afară de design-ul atrăgător și experiența de “user friendly” pe care site-ul o propune, DSU face un nou pas inovator și iată că, după aproximativ un an de configurări speciale, fiipregatit.ro integrează componenta de inteligență artificială, și anume folosirea CHAT GPT pentru situații de urgență.
Chat GPT adaptat situațiilor de urgență aduce practic o nouă și modernă formă de a interacționa cu cetățeanul. Vorbim, așadar, de o nouă metodă de a interacționa cu populația, ca parte din obiectivul DSU de a pregăti cetățenii în fața dezastrelor și de a mai face un pas în creșterea consolidarea rezilienței societale. Din datele pe care le deținem, această funcționalitate este unică nu numai la nivel țării noastre, cat și la nivel mondial. Totodată, informațiile salvatoare de viață vor fi adaptate si reprezentate pe site și pentru categoriile vulnerabile care, mai mult ca oricine au nevoie de sprijin suplimentar. Educarea populației în situații de urgență reprezintă un semn de civilizație al unei societăți. Ea trebuie să continue și să se adapteze cerințelor societății mereu în transformare.
„A fost exersat și pregătit pentru a răspunde întrebărilor despre situații de urgență, nu se bagă în politică sau în alte chestii, nu va dă răspunsuri la treaba asta, de regulă își cere scuze. Este primul de felul lui pe plan mondial, destinat situațiilor de urgență și învățat să răspundă situațiilor de urgență. Din punctul nostru de vedere, datele care le dă și din testele făcute de noi până acum n-am văzut niciun sfat care să zic că este deplasat sau contrar la ce trebuie făcut. Dacă, prin absurd, îți spune, să zicem, se întâmplă ceva cu el și îți zice Sari de pe geam!, tu nu trebuie să sari de pe geam. Cam asta este ideea. Cum am zis, este un portal de discuții care învață și care se îmbunătățește. Dacă știi că ce ți-a răspuns e greșit, că tu l-ai întrebat, îi atragi atenția că răspunsul este greșit, data viitoare nu mai repetă același răspuns, îl învață și caută.”, a explicat șeful DSU, Raed Arafat.

Ministrul Afacerilor Interne, Cătălin Predoiu, a fost prezent la lansarea platformei cu inteligență artificială. ”Care e rolul fundamental al acestui instrument?…prin toate aceste caracteristici tehnice de a informa, de a pune la dispoziție date utile, de a învăța în caz de intervenție sau înaintea ei ce trebuie să faci ca să te pregătești sau, dacă traversezi o astfel de situație, ce trebuie să faci pentru a te salva pe tine și pe cei din jur. Rolul fundamental este că transformă cetățenii, publicul, populația într-un partener al instituțiilor care acționează pentru salvarea populației, în speță IGSU, DSU, Poliție, Jandarmerie, oricine intervine din partea autorităților într-o situație de urgență. Efectul acestei intervenții este multiplicat în termeni de eficiență și de rezultat concret, dacă ai în cetățean, în public, în populație un partener informat. Un partener pregătit, care să știe să acționeze până ajung mijloacele de intervenție. Care să știe cum să se comporte până ajung acestea și în timpul intervenției sau după intervenție. Care să se transforme prin această interacțiune conjugată între cetățean și autoritate dintr-o potențială victimă, în pasul 2, într-un cetățean salvat și în pasul 3, într-un partener al autorității, al pompierului salvator, de exemplu, pentru a salva și alte persoane. Care, la rândul lor pot fi transformate din potențială victimă în cetățean salvat și alt partener. Şi se creează un efect de multiplicare, de domino, dacă vreți, un cerc virtuos care multiplică la cote formidabile eficiența salvatorilor. Îi protejează și pe salvator și pe cetățean.”, a declarat ministrul Afacerilor Interne.

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu