Întârzieri la proiectul pentru Autostrada Moldovei. Asociația ”Moldova Vrea Autostradă” monitorizează stadiul proiectului

0
1014
Proiectul autostrăzii A7 – Autostrada Moldovei – a trecut la o nouă etapă, însă termenele au fost, deja depășite. Asociația ”Moldova Vrea Autostradă” a făcut o sinteză a tronsoanelor în lucru ale A7:
1. Tronsonul Ploiești-Buzău (65 km)
Etapa de lucru: Elaborare SF (Studiu de Fezabilitate) + PT (Proiect Tehnic)
Proiectant: Consitrans SRL
OIL (Ordin de începere a lucrărilor): 11.2018
Termen elaborare SF+PT : 24 luni
Termen finalizare: 11.2020
Prelungire act adițional: 6 luni
Motiv prelungire contract: lipsa finalizării și validării modelului național de transport
Termen actualizat de finalizare: 05.2021
Stadiu proiect: AMC (Analiza Multi-criterială) este în lucru.
2. Buzău-Focșani (71km)
Licitație pentru SF+Pth
Proiectant: Consitrans SRL
OIL (Ordin de începere a lucrărilor): 11.2018
Termen elaborare SF+PT: 24 luni
Termen finalizare: 11.2020
Prelungire act adițional: 6 luni
Motiv prelungire contract: lipsa finalizării și validării modelului național de transport
Termen actualizat de finalizare: 05.2021
Stadiu proiect: contractul este în lucru
3. Focșani-Bacău (>100 km)
Licitație pentru SF+Pth
Proiectant: Consitrans SRL
OIL (Ordin de începere a lucrărilor): 01.2019
Termen elaborare SF+PT: 24 luni
Termen finalizare: 01.2021
Prelungire act adițional: 3 luni
Motiv prelungire contract: nefinalizare AMC/discuții cu uat Adjud
Termen actualizat de finalizare: 04.2021
Stadiu proiect: AMC (Analiza Multi-criterială) este în analiză la CNAIR/Jaspers.
4. Bacău-Pașcani (82 km)
Licitație pentru SF+Pth
Proiectant: ACCIONA INGENIERIA SA
OIL (Ordin de începere a lucrărilor): 02.2019
Termen elaborare SF+PT : 24 luni
Termen finalizare: 02.2021
Prelungire act adițional: 6 luni
Motiv prelungire contract: lipsa finalizării modelului național de transport
Termen actualizat de finalizare: 08.2021
În concluzii, în linii mari, în perioada 04-08.2021 ar trebui să avem cei ~ 318 km de autostradă/drum expres pe relația Ploiești-Bacău-Pașcani finalizați la nivel de proiectare tehnică! Cu alte cuvinte, din trim II/III al anului 2021, avem posibilitatea de a licita lucrări de EXECUȚIE la autostrada Moldovei/A7. Și, posibil din trim I 2022, să avem desemnați câștigători la A7, iar din trim IV 2023/ trim I 2024 să putem circula pe primii kilometri de autostradă din A7 (fără a lua în calcul centura Bacăului)!
MVA recomandă ca primii km de autostradă din A7 să fie pe relația Bacău-Pașcani, pentru a avea conectivitate cu A8! Trebuie precizat faptul că, în cadrul elaborării studiului de fezabilitate, va fi elaborat și studiul de trafic.
Concluziile studiului de trafic ce va fi elaborat în anul 2020/2021 (la o „distanță” de 5 ani de zile de la ultimul recensământ al traficului din 2015) are șanse mari și reale să confirme valori de trafic pentru a se construi A7 la nivel de AUTOSTRADĂ și nu de Drum Expres!

“Asociația Moldova Vrea Autostradă solicită CNAIR să aprobe varianta autostrăzii în Comisia Tehnică de Avizare.” a declarat dl. Adrian Covăsnianu vicepreședinte MVA. “Asociația civică “Moldova Vrea Autostradă” va monitoriza activ autostrada A7 atât prin participări în cadrul Comitetului de Monitorizare a Programului Operațional Infrastructură Mare cât și prin analize proprii în urma prelucrării datelor publice. Cu această ocazie, facem un apel la cetățenii din Bacău, Roman sau Focșani să sprijine eforturile MVA ca soluție de accelerare a dezvoltării regiunii.” a declarat Marius Alexa – președintele MVA. Misiunea asociației independente și apolitice Moldova Vrea Autostradă este de genera un curent de opinie favorabil, de a determina și capacita autoritățile statului român și clasa politică pentru a dezvolta un sistem de autostrăzi în regiunea istorică Moldova prin activități de monitorizare, analiză, advocacy și proiecte de comunicare. (sursa: Asociația ”Moldova Vrea Autostradă”)