duminică, aprilie 28, 2024
AcasăStiri InterneÎntârzieri la proiectele de autostrăzi și drumuri expres care vor traversa județele...

Întârzieri la proiectele de autostrăzi și drumuri expres care vor traversa județele din Moldova

𝐀𝐮𝐭𝐨𝐬𝐭𝐫𝐚𝐝𝐚 𝐀𝟕 𝐏𝐥𝐨𝐢𝐞ș𝐭𝐢-𝐏𝐚ș𝐜𝐚𝐧𝐢
𝑎) 𝑃𝑙𝑜𝑖𝑒ș𝑡𝑖-𝐵𝑢𝑧𝑎̆𝑢 (63,25 𝑘𝑚)
Stadiu: Licitație de EXECUȚIE lansată
Pe loturile 1 și 3 avem contestații depuse. Pe lotul 2 s-a respins la CNSC contestația și pe cale de consecință (legală) se poată semna contractul de execuție. Din păcate, luna viitoare consemnăm 𝟭 𝗮𝗻 de la lansarea licitației și încă nu avem semnate contractele de execuție darămite să vedem utilaje în teren! Momentan nu pot oferi un orizont de implementare pentru execuția primilor kilometri din autostrada spre Moldova!
𝑏) 𝐵𝑢𝑧𝑎̆𝑢-𝐹𝑜𝑐ș𝑎𝑛𝑖 (82,44 𝑘𝑚)
Stadiu: Licitație de EXECUȚIE lansată
Toate cele 4 loturi au fost lansate la licitație. Pe 𝟬𝟰.𝟬𝟮.𝟮𝟬𝟮𝟮 a fost lansată licitația de execuție pentru 2 loturi (tronson 1: 4,6 km între Buzău și Vadu Pașii + tronson 4: 10,94 km între Mândrești Munteni/DN 23 – Focșani Nord/DN 2). Termenul limită de depunere a ofertelor de 𝟬𝟱.𝟬𝟰.𝟮𝟬𝟮𝟮 a fost anulat. Noul termen este decalat cu 1 lună, respectiv 𝟭𝟬.𝟬𝟱.𝟮𝟬𝟮𝟮!
Pe 𝟭𝟬.𝟬𝟮.𝟮𝟬𝟮𝟮 a fost lansată licitația de execuție pentru celelalte 2 loturi mai lungi (tronson 2 de 30,8 km lungime + tronson 3 de 36,1 km lungime). Termenul limită de depunere a fost modificat din nou, iar noua dată limită este 𝟭𝟬.𝟬𝟱.𝟮𝟬𝟮𝟮. Durata estimativă a contractului de execuție este de 20 luni pentru tronsoanele 1+4, respectiv de 26 luni pentru tronsoanele 2+3. Valoarea licitației este de 7,26 miliarde de lei (inclusiv TVA).
𝑐) 𝐹𝑜𝑐ș𝑎𝑛𝑖-𝐵𝑎𝑐𝑎̆𝑢 (96,05 𝑘𝑚)
Stadiu: Studiu de Fezabilitate + Proiect Tehnic în lucru/avizare. Licitație de execuție nelansată!
SF-ul și Studiul Geotehnic depuse au primit obișnuitele observații din partea CNAIR. Observațiile pe studiu geo au fost transmise pe 𝟯𝟬.𝟬𝟯.𝟮𝟬𝟮𝟮 către proiectant. Proiectantul a promis că va corecta documentațiile și a solicitat o întâlnire cu CNAIR. Pe 𝟯𝟭.𝟬𝟯.𝟮𝟬𝟮𝟮 s-a depus Proiectul Tehnic și s-au formulat observații din partea CNAIR. Proiectantul a promis că va înainta PTh-ul revizuit pe 𝟭𝟳.𝟬𝟱.𝟮𝟬𝟮𝟮. Referitor la procedura de mediu, din păcate, nu se mai menține preconizarea că la jumătatea lunii 𝗮𝗽𝗿𝗶𝗹𝗶𝗲 𝟮𝟬𝟮𝟮 se va obține Acordul de Mediu. Noua promisiune: luna iunie 2022. După obținerea Acordului de Mediu, într-o manieră extrem de accelerată se poate convoca CTE MT, CIALP MDRAP, aproba HG de indicatori tehnico-economici și în trimestrul III (estimarea inițială – trim II – s-a modificat) al anului 2022 se poate lansa licitația de execuție. Estimarea inițială a CNAIR pentru luna aprilie 2022, se va decala pentru luna iulie 2022. Se preconizează un potențial risc de a depăși condiționalitățile de timp din PNRR. Sper să nu se iasă din zona de ‘confort’ a PNRR!
𝑑) 𝐵𝑎𝑐𝑎̆𝑢-𝑃𝑎ș𝑐𝑎𝑛𝑖 (77 𝑘𝑚)
Stadiu: Studiu de Fezabilitate + Proiect Tehnic în lucru/avizare. Licitație de execuție nelansată!
Acest proiect din A7 inclus în PNRR „beneficiază” de noi actualizări. Pe 𝟭𝟭.𝟬𝟯.𝟮𝟬𝟮𝟮 s-a avizat SF-ul în CTE CNAIR. S-a obținut Acordul de Mediu pe 𝟬𝟰.𝟬𝟰.𝟮𝟬𝟮𝟮. Pe 𝟭𝟭.𝟬𝟰.𝟮𝟬𝟮𝟮 s-a avizat Sf-ul și în CTE MT. Din păcate, nu s-a respectat termenul de 𝟭𝟭.𝟬𝟰.𝟮𝟬𝟮𝟮 pentru depunerea Proiectului Tehnic la CNAIR. S-a decalat pentru data de 𝟮𝟭.𝟬𝟰.𝟮𝟬𝟮𝟮. Update: promisiune pentru 𝟮𝟲.𝟬𝟰.𝟮𝟬𝟮𝟮! S-a decalat estimarea pentru lansarea licitației de execuție condiționată de pașii anteriori. Estimarea se mută din trimestrul II în 𝘁𝗿𝗶𝗺𝗲𝘀𝘁𝗿𝘂𝗹 𝗜𝗜𝗜 𝟮𝟬𝟮𝟮 pentru lansarea licitației de execuție a autostrăzii de la Bacău Nord la Pașcani. Cele 3 loturi au termenul estimat, maximal, de execuție de 30 luni.
𝐃𝐫𝐮𝐦𝐮𝐥 𝐄𝐱𝐩𝐫𝐞𝐬 𝐅𝐨𝐜ș𝐚𝐧𝐢-𝐁𝐫𝐚̆𝐢𝐥𝐚 (𝟕𝟔 𝐤𝐦)
Tip Licitație: Studiu de Fezabilitate
S-a avizat prin AMC 2 traseul final al drumului expres. S-a demarat campania de teren, studiile geotehnice fiind începute. Se lucrează cu 3 foreze. Studiu topo este demarat. S-au obținut de Certificate de Urbanism de la CJ Vrancea și Brăila.
𝐕𝐈𝐈. 𝐃𝐫𝐮𝐦𝐮𝐥 𝐄𝐱𝐩𝐫𝐞𝐬 𝐓𝐢ș𝐢ț𝐚-𝐀𝐥𝐛𝐢ț𝐚 (𝟏𝟔𝟎 𝐤𝐦)
Tip Licitație: Studiu de Fezabilitate
E nevoie de o discuție în Ministerul Transporturilor cu BEI + Jaspers vis-a-vis de strategia, rentabilitatea și calendarul de implementare a acestui proiect. Contractual, proiectantul a cerut o extensie de timp de 13 luni și până ce MT nu stabilește și definitivează strategia de implementare, acest proiect vital pentru județul Vaslui este suspendat!
Scurt istoric:
Un proiect ce nu s-a bucurat de atenția și mediatizarea altor proiecte similare deși proiectul reprezintă fostul coridor pan-european IX! Am promovat necesitatea și oportunitatea acestui proiect în perioada 2020-2021 în calitate de consilier onorific + secretar de stat în Ministerul Transporturilor. Pentru corecta informare a publicului în Moldova există:
a) 2 coridoare TEN-T principale (Ungheni-Iași-Tg. Neamț-Tg. Mureș-Sebeș și Giurgiu-București-Ploiești-Focșani-Bacău-Suceava-Siret)
b) 2 coridoare TEN-T secundare (Brașov-Bacău-Sibiu și Focșani-Tișița-Bârlad-Huși-Albița).
Prin urmare Tișița-Albița are aceleași „ingrediente” de eligibilitate la finanțare europeană precum Brașov-Bacău sau Ploiești-Brașov.
!!! Update 05.𝟬5.𝟮𝟬𝟮𝟮: NU AVEM NICIUN PROGRES în legătură cu acest proiect care se pare va fi realizat la nivel de drum TransRegio = va fi ÎNGROPAT!
Ca o concluzie generală, consider că prin intermediul unui management riguros, al unei celule de criză dedicate la nivel de CNAIR/MT pentru proiectele Moldovei/incluse in PNRR și printr-o descentralizare a proiectelor de infrastructură locală la nivelul administrațiilor locale, se poate accelera si se pot recupera întârzierile. Să sperăm că infrastructura de transport din partea de est a României va cunoaște un suport și o susținere adecvate pe termen scurt, mediu și lung! (Adrian Covăsnianu, Asociația Civică ”Moldova Vrea Autostradă”, ex-secretar de stat în Ministerul Transporturilor)

ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -
- Advertisment -

Cele mai citite

Întârzieri la proiectele de autostrăzi și drumuri expres care vor traversa județele din Moldova

𝐀𝐮𝐭𝐨𝐬𝐭𝐫𝐚𝐝𝐚 𝐀𝟕 𝐏𝐥𝐨𝐢𝐞ș𝐭𝐢-𝐏𝐚ș𝐜𝐚𝐧𝐢
𝑎) 𝑃𝑙𝑜𝑖𝑒ș𝑡𝑖-𝐵𝑢𝑧𝑎̆𝑢 (63,25 𝑘𝑚)
Stadiu: Licitație de EXECUȚIE lansată
Pe loturile 1 și 3 avem contestații depuse. Pe lotul 2 s-a respins la CNSC contestația și pe cale de consecință (legală) se poată semna contractul de execuție. Din păcate, luna viitoare consemnăm 𝟭 𝗮𝗻 de la lansarea licitației și încă nu avem semnate contractele de execuție darămite să vedem utilaje în teren! Momentan nu pot oferi un orizont de implementare pentru execuția primilor kilometri din autostrada spre Moldova!
𝑏) 𝐵𝑢𝑧𝑎̆𝑢-𝐹𝑜𝑐ș𝑎𝑛𝑖 (82,44 𝑘𝑚)
Stadiu: Licitație de EXECUȚIE lansată
Toate cele 4 loturi au fost lansate la licitație. Pe 𝟬𝟰.𝟬𝟮.𝟮𝟬𝟮𝟮 a fost lansată licitația de execuție pentru 2 loturi (tronson 1: 4,6 km între Buzău și Vadu Pașii + tronson 4: 10,94 km între Mândrești Munteni/DN 23 – Focșani Nord/DN 2). Termenul limită de depunere a ofertelor de 𝟬𝟱.𝟬𝟰.𝟮𝟬𝟮𝟮 a fost anulat. Noul termen este decalat cu 1 lună, respectiv 𝟭𝟬.𝟬𝟱.𝟮𝟬𝟮𝟮!
Pe 𝟭𝟬.𝟬𝟮.𝟮𝟬𝟮𝟮 a fost lansată licitația de execuție pentru celelalte 2 loturi mai lungi (tronson 2 de 30,8 km lungime + tronson 3 de 36,1 km lungime). Termenul limită de depunere a fost modificat din nou, iar noua dată limită este 𝟭𝟬.𝟬𝟱.𝟮𝟬𝟮𝟮. Durata estimativă a contractului de execuție este de 20 luni pentru tronsoanele 1+4, respectiv de 26 luni pentru tronsoanele 2+3. Valoarea licitației este de 7,26 miliarde de lei (inclusiv TVA).
𝑐) 𝐹𝑜𝑐ș𝑎𝑛𝑖-𝐵𝑎𝑐𝑎̆𝑢 (96,05 𝑘𝑚)
Stadiu: Studiu de Fezabilitate + Proiect Tehnic în lucru/avizare. Licitație de execuție nelansată!
SF-ul și Studiul Geotehnic depuse au primit obișnuitele observații din partea CNAIR. Observațiile pe studiu geo au fost transmise pe 𝟯𝟬.𝟬𝟯.𝟮𝟬𝟮𝟮 către proiectant. Proiectantul a promis că va corecta documentațiile și a solicitat o întâlnire cu CNAIR. Pe 𝟯𝟭.𝟬𝟯.𝟮𝟬𝟮𝟮 s-a depus Proiectul Tehnic și s-au formulat observații din partea CNAIR. Proiectantul a promis că va înainta PTh-ul revizuit pe 𝟭𝟳.𝟬𝟱.𝟮𝟬𝟮𝟮. Referitor la procedura de mediu, din păcate, nu se mai menține preconizarea că la jumătatea lunii 𝗮𝗽𝗿𝗶𝗹𝗶𝗲 𝟮𝟬𝟮𝟮 se va obține Acordul de Mediu. Noua promisiune: luna iunie 2022. După obținerea Acordului de Mediu, într-o manieră extrem de accelerată se poate convoca CTE MT, CIALP MDRAP, aproba HG de indicatori tehnico-economici și în trimestrul III (estimarea inițială – trim II – s-a modificat) al anului 2022 se poate lansa licitația de execuție. Estimarea inițială a CNAIR pentru luna aprilie 2022, se va decala pentru luna iulie 2022. Se preconizează un potențial risc de a depăși condiționalitățile de timp din PNRR. Sper să nu se iasă din zona de ‘confort’ a PNRR!
𝑑) 𝐵𝑎𝑐𝑎̆𝑢-𝑃𝑎ș𝑐𝑎𝑛𝑖 (77 𝑘𝑚)
Stadiu: Studiu de Fezabilitate + Proiect Tehnic în lucru/avizare. Licitație de execuție nelansată!
Acest proiect din A7 inclus în PNRR „beneficiază” de noi actualizări. Pe 𝟭𝟭.𝟬𝟯.𝟮𝟬𝟮𝟮 s-a avizat SF-ul în CTE CNAIR. S-a obținut Acordul de Mediu pe 𝟬𝟰.𝟬𝟰.𝟮𝟬𝟮𝟮. Pe 𝟭𝟭.𝟬𝟰.𝟮𝟬𝟮𝟮 s-a avizat Sf-ul și în CTE MT. Din păcate, nu s-a respectat termenul de 𝟭𝟭.𝟬𝟰.𝟮𝟬𝟮𝟮 pentru depunerea Proiectului Tehnic la CNAIR. S-a decalat pentru data de 𝟮𝟭.𝟬𝟰.𝟮𝟬𝟮𝟮. Update: promisiune pentru 𝟮𝟲.𝟬𝟰.𝟮𝟬𝟮𝟮! S-a decalat estimarea pentru lansarea licitației de execuție condiționată de pașii anteriori. Estimarea se mută din trimestrul II în 𝘁𝗿𝗶𝗺𝗲𝘀𝘁𝗿𝘂𝗹 𝗜𝗜𝗜 𝟮𝟬𝟮𝟮 pentru lansarea licitației de execuție a autostrăzii de la Bacău Nord la Pașcani. Cele 3 loturi au termenul estimat, maximal, de execuție de 30 luni.
𝐃𝐫𝐮𝐦𝐮𝐥 𝐄𝐱𝐩𝐫𝐞𝐬 𝐅𝐨𝐜ș𝐚𝐧𝐢-𝐁𝐫𝐚̆𝐢𝐥𝐚 (𝟕𝟔 𝐤𝐦)
Tip Licitație: Studiu de Fezabilitate
S-a avizat prin AMC 2 traseul final al drumului expres. S-a demarat campania de teren, studiile geotehnice fiind începute. Se lucrează cu 3 foreze. Studiu topo este demarat. S-au obținut de Certificate de Urbanism de la CJ Vrancea și Brăila.
𝐕𝐈𝐈. 𝐃𝐫𝐮𝐦𝐮𝐥 𝐄𝐱𝐩𝐫𝐞𝐬 𝐓𝐢ș𝐢ț𝐚-𝐀𝐥𝐛𝐢ț𝐚 (𝟏𝟔𝟎 𝐤𝐦)
Tip Licitație: Studiu de Fezabilitate
E nevoie de o discuție în Ministerul Transporturilor cu BEI + Jaspers vis-a-vis de strategia, rentabilitatea și calendarul de implementare a acestui proiect. Contractual, proiectantul a cerut o extensie de timp de 13 luni și până ce MT nu stabilește și definitivează strategia de implementare, acest proiect vital pentru județul Vaslui este suspendat!
Scurt istoric:
Un proiect ce nu s-a bucurat de atenția și mediatizarea altor proiecte similare deși proiectul reprezintă fostul coridor pan-european IX! Am promovat necesitatea și oportunitatea acestui proiect în perioada 2020-2021 în calitate de consilier onorific + secretar de stat în Ministerul Transporturilor. Pentru corecta informare a publicului în Moldova există:
a) 2 coridoare TEN-T principale (Ungheni-Iași-Tg. Neamț-Tg. Mureș-Sebeș și Giurgiu-București-Ploiești-Focșani-Bacău-Suceava-Siret)
b) 2 coridoare TEN-T secundare (Brașov-Bacău-Sibiu și Focșani-Tișița-Bârlad-Huși-Albița).
Prin urmare Tișița-Albița are aceleași „ingrediente” de eligibilitate la finanțare europeană precum Brașov-Bacău sau Ploiești-Brașov.
!!! Update 05.𝟬5.𝟮𝟬𝟮𝟮: NU AVEM NICIUN PROGRES în legătură cu acest proiect care se pare va fi realizat la nivel de drum TransRegio = va fi ÎNGROPAT!
Ca o concluzie generală, consider că prin intermediul unui management riguros, al unei celule de criză dedicate la nivel de CNAIR/MT pentru proiectele Moldovei/incluse in PNRR și printr-o descentralizare a proiectelor de infrastructură locală la nivelul administrațiilor locale, se poate accelera si se pot recupera întârzierile. Să sperăm că infrastructura de transport din partea de est a României va cunoaște un suport și o susținere adecvate pe termen scurt, mediu și lung! (Adrian Covăsnianu, Asociația Civică ”Moldova Vrea Autostradă”, ex-secretar de stat în Ministerul Transporturilor)
ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu