marți, aprilie 23, 2024
AcasăMarasestiFOTO Săptămâna Educației Globale, la Liceul ”Eremia Grigorescu” din Mărășești

FOTO Săptămâna Educației Globale, la Liceul ”Eremia Grigorescu” din Mărășești

Cu ocazia Săptămânii Educației Globale 2019 cu tema Schimbările climatice” / „Wake Up! This is the final call for climate.” în cadrul Centrului de Documentare și Informare al Liceului Tehnologic ”Eremia Grigorescu” din Mărășești în data de 22 noiembrie 2019 s-a desfășurat activitatea ”NOI suntem VIITORUL!” cu participarea elevilor clasei a VI-a A, coordonați de către organizatorii activității prof. documentarist Anamaria Zaharia și prof. lb. engleză Daniela Iacob. Educația globală (care cuprinde educația pentru dezvoltare, educația privind drepturile omului, educația interculturală, educația pentru pace și soluționarea conflictelor) se fundamentează pe înțelegerea problemelor fundamentale ale cetățeniei globale; conștientizarea trăirii într-o lume globalizată și a rolului nostru ca cetățeni ai acestei lumi; atitudini de respect pentru diversitate și abilități de comunicare interculturală; înțelegerea cauzelor și a efectelor problemelor majore care afectează lumea; oportunități de a concepe și a lua măsuri pentru a face lumea un loc mai echitabil și durabil. Problemele de baza ale cetățeniei globale sunt: respect pentru diversitate și abilități de comunicare interculturală; capacitatea de a întreprinde acțiuni care să facă lumea echitabilă și durabilă; responsabilitate pentru acțiunile proprii. Prin urmare, activitățile propuse urmăresc punerea elevilor în situații de viață concrete și diferite, pentru a înțelege cât mai bine tot ceea ce presupune ideea de schimbare în scopul identificării resurselor necesare pentru a susține și acoperi nevoile fiecăruia.

Proiectul educational extracurricular în C.D.I. Schimbările climatice” / „Wake Up! This is the final call for climate” și-a  propus ca participanţii să conştientizeze că, odată cu evoluţia societăţii omeneşti, au început să apară unele modificări, la început nesemnificative, apoi din ce în ce mai mari;  omul a utilizat unele materiale naturale şi a creat altele fără să-şi dea seama că poate deteriora mediul. Astfel că lumea contemporană ar trebui să minimalizeze acţiunile care conduc la dezechilibre naturale, cu efecte dezastruoase asupra oamenilor, animalelor, vegetaţiei, a vremii. De asemenea, omenirea se luptă şi cu consecinţele dezastruoase ale catastrofelor naturale produse de forţele pământului: cutremure, tsunami, avalanşe, erupţii vulcanice etc. Astfel, elevii au participat în mod activ – prin activităţi de natură artistică, creativă şi atitudinală – la descoperirea și reiterarea cauzelor care duc la fenomene meteorologice extreme prin realizarea unor colaje sugestiv intitulate ”NOI suntem VIITORUL!”.  Activitatea a fost una reușită contribuind la consolidarea comunicării și interrelaţionării elevilor în cadrul colectivului, contribuind la stimularea creativității acestora și receptarea demersurilor de cercetare documentară în contextul unui spațiu infodocumentar care este Centrul de Documentare și Informare. (Anamaria Florina Zaharia, profesor documentarist, Centrul de Documentare și Informare – Liceul Tehnologic ”Eremia Grigorescu”)


ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -

Cele mai citite

FOTO Săptămâna Educației Globale, la Liceul ”Eremia Grigorescu” din Mărășești

Cu ocazia Săptămânii Educației Globale 2019 cu tema Schimbările climatice” / „Wake Up! This is the final call for climate.” în cadrul Centrului de Documentare și Informare al Liceului Tehnologic ”Eremia Grigorescu” din Mărășești în data de 22 noiembrie 2019 s-a desfășurat activitatea ”NOI suntem VIITORUL!” cu participarea elevilor clasei a VI-a A, coordonați de către organizatorii activității prof. documentarist Anamaria Zaharia și prof. lb. engleză Daniela Iacob. Educația globală (care cuprinde educația pentru dezvoltare, educația privind drepturile omului, educația interculturală, educația pentru pace și soluționarea conflictelor) se fundamentează pe înțelegerea problemelor fundamentale ale cetățeniei globale; conștientizarea trăirii într-o lume globalizată și a rolului nostru ca cetățeni ai acestei lumi; atitudini de respect pentru diversitate și abilități de comunicare interculturală; înțelegerea cauzelor și a efectelor problemelor majore care afectează lumea; oportunități de a concepe și a lua măsuri pentru a face lumea un loc mai echitabil și durabil. Problemele de baza ale cetățeniei globale sunt: respect pentru diversitate și abilități de comunicare interculturală; capacitatea de a întreprinde acțiuni care să facă lumea echitabilă și durabilă; responsabilitate pentru acțiunile proprii. Prin urmare, activitățile propuse urmăresc punerea elevilor în situații de viață concrete și diferite, pentru a înțelege cât mai bine tot ceea ce presupune ideea de schimbare în scopul identificării resurselor necesare pentru a susține și acoperi nevoile fiecăruia.

Proiectul educational extracurricular în C.D.I. Schimbările climatice” / „Wake Up! This is the final call for climate” și-a  propus ca participanţii să conştientizeze că, odată cu evoluţia societăţii omeneşti, au început să apară unele modificări, la început nesemnificative, apoi din ce în ce mai mari;  omul a utilizat unele materiale naturale şi a creat altele fără să-şi dea seama că poate deteriora mediul. Astfel că lumea contemporană ar trebui să minimalizeze acţiunile care conduc la dezechilibre naturale, cu efecte dezastruoase asupra oamenilor, animalelor, vegetaţiei, a vremii. De asemenea, omenirea se luptă şi cu consecinţele dezastruoase ale catastrofelor naturale produse de forţele pământului: cutremure, tsunami, avalanşe, erupţii vulcanice etc. Astfel, elevii au participat în mod activ – prin activităţi de natură artistică, creativă şi atitudinală – la descoperirea și reiterarea cauzelor care duc la fenomene meteorologice extreme prin realizarea unor colaje sugestiv intitulate ”NOI suntem VIITORUL!”.  Activitatea a fost una reușită contribuind la consolidarea comunicării și interrelaţionării elevilor în cadrul colectivului, contribuind la stimularea creativității acestora și receptarea demersurilor de cercetare documentară în contextul unui spațiu infodocumentar care este Centrul de Documentare și Informare. (Anamaria Florina Zaharia, profesor documentarist, Centrul de Documentare și Informare – Liceul Tehnologic ”Eremia Grigorescu”)

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu