joi, aprilie 18, 2024
AcasăSocietateFOTO Proiectul "Ora să ştim" a ajuns la final

FOTO Proiectul „Ora să ştim” a ajuns la final

În ianuarie 2019, Fundația Progress a lansat la nivel național Proiectul Ora să ŞTIM.
În Vrancea, bibliotecarii care au dorit să intre în acest proiect au învățat despre metodologia STEM (prescurtarea din limba engleză pentru Science, Techology, Engineering, Maths), despre alegerea temelor ȘTIM, tehnici de lecturare, modele și metode de desfăsurare a activităților din Proiectul Ora să ȘTIM. Activitățile s-au derulat începând din februarie în bibliotecile din Focșani, Adjud, Mărășești, Panciu, Homocea, Răcoasa, Năruja, Gugești, Bordești și Țifești.

La acest proiect au participat peste 3500 de copii vrânceni, cu vârsta cuprinsă între 3 și 10 ani, îndrumați de 10 bibliotecari inimoși care au aplicat metodologia STEM în activitățile Ora să ȘTIM din biblioteci.

La întrebările celor mici legate de știință, tehnologie, informatică sau matematică, bibliotecarii au răspuns cu ajutorul lecturii, prin joc și joacă, și prin experimente. Frumusețea acestui proiect a venit din multitudinea de teme și diversitatea abordărilor: universul, formele de energie, ceasul, formele de relief, fenomenele naturale, tipuri de măsurători, descoperirea naturii (animale și insecte), alimentația sănătoasă, igiena, numerele, corpul uman, simțurile, tainele oceanului, culorile, mișcarea, mașinile și avioanele. Fiecare activitate a fost diferită și a avut o abordare originală, care a pus la treabă creativitatea bibliotecarilor.

Astfel, colegii bibliotecari au reușit să capteze atenția copiilor, să le răspundă la întrebări și să-i determine să exploreze universul înconjurător prin metode active și aplicate, subsumate conceptului didactic „a învăța prin a face”. Pe toată durata derulării proiectului Ora să ȘTIM (ianuarie – iunie 2019), Fundația Progress a donat bibliotecilor implicate în proiect seturi de cărți cu tematică STEM și a susținut îndrumarea metodică. S-au alăturat pe parcurs, cu donații de carte și materiale auxiliare, Fundația Ovidiu.ro și Biblioteca Goethe-Institut.

Mulțumim și felicitări bibliotecarilor vrânceni, inimoși, creativi și inovativi, pentru cele 285 de activități susținute: Olaru Maria Cristina (coordonator proiect Vrancea – Ora să Știm), Bran Adriana, Onu-Postică Mihaela (Focșani), Valea Tatiana (director Biblioteca Municipală Adjud), Adriana Arghire (Mărășești), Popescu Luminița (Panciu), Țîțu Daniela (Homocea), Vlădoiu Ghiță (Răcoasa), Bratie Adriana (Năruja), Diniță Anișoara (Gugești) Moldoveanu Elena (Bordești) și Palade Păpușa (Țifești).

Maria-Cristina Olaru,  coordonator proiect Vrancea – Ora să Știm


ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -

Cele mai citite

FOTO Proiectul „Ora să ştim” a ajuns la final

În ianuarie 2019, Fundația Progress a lansat la nivel național Proiectul Ora să ŞTIM.
În Vrancea, bibliotecarii care au dorit să intre în acest proiect au învățat despre metodologia STEM (prescurtarea din limba engleză pentru Science, Techology, Engineering, Maths), despre alegerea temelor ȘTIM, tehnici de lecturare, modele și metode de desfăsurare a activităților din Proiectul Ora să ȘTIM. Activitățile s-au derulat începând din februarie în bibliotecile din Focșani, Adjud, Mărășești, Panciu, Homocea, Răcoasa, Năruja, Gugești, Bordești și Țifești.

La acest proiect au participat peste 3500 de copii vrânceni, cu vârsta cuprinsă între 3 și 10 ani, îndrumați de 10 bibliotecari inimoși care au aplicat metodologia STEM în activitățile Ora să ȘTIM din biblioteci.

La întrebările celor mici legate de știință, tehnologie, informatică sau matematică, bibliotecarii au răspuns cu ajutorul lecturii, prin joc și joacă, și prin experimente. Frumusețea acestui proiect a venit din multitudinea de teme și diversitatea abordărilor: universul, formele de energie, ceasul, formele de relief, fenomenele naturale, tipuri de măsurători, descoperirea naturii (animale și insecte), alimentația sănătoasă, igiena, numerele, corpul uman, simțurile, tainele oceanului, culorile, mișcarea, mașinile și avioanele. Fiecare activitate a fost diferită și a avut o abordare originală, care a pus la treabă creativitatea bibliotecarilor.

Astfel, colegii bibliotecari au reușit să capteze atenția copiilor, să le răspundă la întrebări și să-i determine să exploreze universul înconjurător prin metode active și aplicate, subsumate conceptului didactic „a învăța prin a face”. Pe toată durata derulării proiectului Ora să ȘTIM (ianuarie – iunie 2019), Fundația Progress a donat bibliotecilor implicate în proiect seturi de cărți cu tematică STEM și a susținut îndrumarea metodică. S-au alăturat pe parcurs, cu donații de carte și materiale auxiliare, Fundația Ovidiu.ro și Biblioteca Goethe-Institut.

Mulțumim și felicitări bibliotecarilor vrânceni, inimoși, creativi și inovativi, pentru cele 285 de activități susținute: Olaru Maria Cristina (coordonator proiect Vrancea – Ora să Știm), Bran Adriana, Onu-Postică Mihaela (Focșani), Valea Tatiana (director Biblioteca Municipală Adjud), Adriana Arghire (Mărășești), Popescu Luminița (Panciu), Țîțu Daniela (Homocea), Vlădoiu Ghiță (Răcoasa), Bratie Adriana (Năruja), Diniță Anișoara (Gugești) Moldoveanu Elena (Bordești) și Palade Păpușa (Țifești).

Maria-Cristina Olaru,  coordonator proiect Vrancea – Ora să Știm

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu