marți, mai 21, 2024
AcasăSocietateFOTO Polițiștii au provocat elevii la o discuție despre importanța cunoașterii drepturilor

FOTO Polițiștii au provocat elevii la o discuție despre importanța cunoașterii drepturilor

În exercitarea drepturilor conferite de Legea nr. 218 din 2002, privind organizarea şi funcţionarea Poliţiei Române, „poliţistul are obligaţia să respecte întocmai drepturile şi libertăţile fundamentale ale omului, prevăzute de lege şi de Convenţia europeană a drepturilor omului.”

Pentru a marca ziua de 10 decembrie – ”Ziua Internațională a Drepturilor Omului”, în săptămâna 06-10 decembrie a.c. polițisții din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Vrancea – Biroul Siguranță Școlară au realizat mai multe activități în unitățile de învățământ de pe raza județului Vrancea : Liceul ,,Simion Mehedinți’’ Vidra, Școala Primară Burca Nr. 2, Școala Gimnazială Vidra, Liceul cu Program Sportiv, Liceul de Agricultură și Industrie Alimentară Odobești, Școala Gimnazială Ruginești, Grădinița cu program prelungit Nr.1 Focșani, Școala Gimnazială Pufești, Colegiul Tehnic ,,V. D. Cotea’’ Focșani, Liceul Tehnologic ,,G. G. Longinescu’’ Focșani și Școala Gimnazială Poiana Cristei. Scopul acestor activități a fost reamintirea drepturilor omului, dar și obligatiile pe care le au ”cei mai mici cetățeni” începând de la grădiniță, până la terminarea studiilor și nu numai. Foarte atenţi și activi la informatiile primite, aceştia au înțeles cât de important este să își cunoască drepturile, dar în acelaşi timp, să protejeze drepturile celui de lângă ei, astfel încât să fie în siguranţă atât ei, cât și semenii lor.

Elevilor le-au fost reamintite rolul educației dar și aspecte privind dreptul la educație. Astfel, ”orice persoană are dreptul la învăţătură. Invăţământul trebuie să fie gratuit, cel puţin în ceea ce priveşte învăţământul elementar şi general. Învăţământul elementar trebuie să fie obligatoriu. Învăţământul tehnic şi profesional trebuie să fie la îndemâna tuturor, iar învăţământul superior trebuie să fie de asemenea egal, accesibil tuturor, pe bază de merit. Învăţământul trebuie să urmărească dezvoltarea deplină a personalităţii umane şi întărirea respectului faţă de drepturile omului şi libertăţile fundamentale. El trebuie să promoveze înţelegerea, toleranţa, prietenia între toate popoarele şi toate grupurile rasiale sau religioase, precum şi dezvoltarea activităţii Organizaţiei Naţiunilor Unite pentru menţirenea păcii.

Părinţii au dreptul de prioritate în alegerea felului de învăţământ pentru copiii lor minori.

Totodată au fost dezbătute o parte din alte drepturi universale ale omului, precum:

– Orice fiinţă umană are dreptul la viaţă, la libertate şi la securitatea persoanei sale; – Fiecare om are dreptul să i se recunoască pretutindeni personalitatea juridică;

– Toţi oamenii sunt egali în faţa legii şi au, fără nici o deosebire, dreptul la o egală protecţie a legii. Toţi oamenii au dreptul la o protecţie egală împotriva oricărei discriminări;

– Orice persoana are dreptul la satisfacţia efectivă din partea instanţelor juridice naţionale competente împotriva actelor care violează drepturile fundamentale cei sunt recunoscute prin constituţie sau lege;

– Orice persoană acuzată de comiterea unui act cu caracter penal are dreptul să fie presupusă nevinovată până când vinovăţia sa va fi stabilită în mod legal în cursul unui proces public în care i-au fost asigurate toate garanţiile necesare apărării sale;

– Nimeni nu va fi condamnat pentru acţiuni sau omisiuni care nu-i constituiau, în momentul când au fost comise, un act cu caracter penal conform dreptului internaţional sau naţional. De asemenea, nu se va aplica nici o pedeapsă mai grea decât aceea care era aplicabilă în momentul când a fost săvârşit actul cu caracter penal;

– Nimeni nu va fi supus la imixtiuni arbitrare în viaţa sa personală, în familia sa, în domiciliul lui sau în corespondenţa sa, nici la atingeri aduse onoarei şi reputaţiei sale.

– Orice persoană are dreptul la protecţia legii împotriva unor asemenea imixtiuni sau atingeri;

– Orice persoană are dreptul de a circula în mod liber şi de a-şi alege reşedinţa în interiorul graniţelor unui stat;

– Orice persoană are dreptul la o cetăţenie;

– Nimeni nu poate fi lipsit în mod arbitrar de cetăţenia sa sau de dreptul de a-şi schimba cetăţenia;

– Orice persoană are dreptul la proprietate, atât singură, căt şi în asociaţie cu alţii;

– Nimeni nu poate fi lipsit în mod arbitrar de proprietatea sa;

– Orice om are dreptul la libertatea opiniilor şi exprimării, acest drept include libertatea de a avea opinii fără fără imixtiune din afară, precum şi libertatea de a căuta, de a primi şi de a răspândi informaţii şi idei prin orice mijloace si independent de frontierele de stat;

– Orice persoană are dreptul la libertatea de întrunire şi de asociere paşnică;

– Orice persoană are dreptul la muncă, la libera alegere a muncii sale, la condiţii echitabile şi satisfăcătoare de muncă, precum şi la ocrotirea împotriva şomajului;

-Toţi oamenii, fară nici o discriminare, au dreptul la salariu egal pentru muncă egală;

– Orice om care munceşte are dreptul la o retribuire echitabilă şi satisfăcătoare care să-i asigure atât lui, cât şi familiei sale, o existenţă conformă cu demnitatea umană şi completată, la nevoie, prin alte mijloace de protecţie socială. (IPJ Vrancea)


ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -
- Advertisment -

Cele mai citite

- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu