AcasăStiri InterneFOTO Ce au găsit comisarii de la Protecția...

FOTO Ce au găsit comisarii de la Protecția Consumatorilor în timpul controalelor la sute de magazine din două rețele de retail

La începutul lunii noiembrie, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a derulat o serie de acţiuni de control la 350 de unităţi comerciale ce aparțin lanțurilor de retail Auchan și Penny. Măsurile dispuse de ANPC au fost dure. „În urma neregulilor constatate, comisarii ANPC au aplicat până în acest moment, următoarele sancţiuni: amenzi contravenţionale în valoare de circa 6,3 milioane lei, 108 avertismente, oprirea definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme în valoare de aproximativ 230.000 lei, oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficienţelor pentru 45 magazine, propunerea unor decizii de încetare a practicilor comerciale înşelătoare, s-a propus închiderea temporară, pentru o perioadă de până la 6 luni, pentru 4 unităţi, s-a propus închiderea temporară, pentru o perioadă cuprinsă între 6 şi 12 luni, pentru 1 unitate”, se arată într-un comunicat al ANPC.

Printre cele mai importante nereguli se numără folosirea unor vitrine frigorifice şi camere de frig deteriorate, cu zone extinse cu rugină, vopsea exfoliată, ventilaţie neigienizată cu depuneri de praf, impurităţi în strat grosier, prezenţa de lichide scurse, resturi alimentare, comercializarea unor produse alimentare congelate cu depuneri masive de gheaţă pe produs sau cu arsuri de congelare, comercializarea unor fructe şi legume cu modificări organoleptice, lovituri mecanice, deshidratări, comercializarea unor produse alimentare în afara datei limite de consum recomandată de producător. De asemenea, în unele unităţi erau folosite spaţii de depozitare cu paviment neigienizat, cu impurităţi şi resturi de ambalaje şi au fost descoperiţi gândaci în aceste spaţii. Comisarii de la Protecția Consumatorilor au mai descoperit folosirea unor cuptoare de panificaţie cu igienizare precară, cu depuneri masive de resturi alimentare arse, comercializarea unor produse obţinute în unitatea proprie de carmangerie care nu respectau prevederile europene cu privire la afişarea listei de ingrediente, a procentului de grăsime şi raportul colagen-proteină, lipsa acordului de congelare în sistem lent a cărnii, conform autorizaţiei veterinare, diferenţe de preţ între preţul existent la raft faţă de cel de la casa de marcat sau chiar lipsa afişării preţului produselor. „Continuăm acţiunile vizând marii retaileri. Aşa cum şi mica băcănie de cartier trebuie să respecte consumatorii şi legea, aşa şi aceste băcănii gigantice trebuie să o facă, indiferent de cui aparţin şi ce cifră de afaceri au!”, a precizat președintele ANPC, Horia Constantinescu. (sursa: ANPC)

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

FOTO Ce au găsit comisarii de la Protecția Consumatorilor în timpul controalelor la sute de magazine din două rețele de retail

La începutul lunii noiembrie, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a derulat o serie de acţiuni de control la 350 de unităţi comerciale ce aparțin lanțurilor de retail Auchan și Penny. Măsurile dispuse de ANPC au fost dure. „În urma neregulilor constatate, comisarii ANPC au aplicat până în acest moment, următoarele sancţiuni: amenzi contravenţionale în valoare de circa 6,3 milioane lei, 108 avertismente, oprirea definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme în valoare de aproximativ 230.000 lei, oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficienţelor pentru 45 magazine, propunerea unor decizii de încetare a practicilor comerciale înşelătoare, s-a propus închiderea temporară, pentru o perioadă de până la 6 luni, pentru 4 unităţi, s-a propus închiderea temporară, pentru o perioadă cuprinsă între 6 şi 12 luni, pentru 1 unitate”, se arată într-un comunicat al ANPC.

Printre cele mai importante nereguli se numără folosirea unor vitrine frigorifice şi camere de frig deteriorate, cu zone extinse cu rugină, vopsea exfoliată, ventilaţie neigienizată cu depuneri de praf, impurităţi în strat grosier, prezenţa de lichide scurse, resturi alimentare, comercializarea unor produse alimentare congelate cu depuneri masive de gheaţă pe produs sau cu arsuri de congelare, comercializarea unor fructe şi legume cu modificări organoleptice, lovituri mecanice, deshidratări, comercializarea unor produse alimentare în afara datei limite de consum recomandată de producător. De asemenea, în unele unităţi erau folosite spaţii de depozitare cu paviment neigienizat, cu impurităţi şi resturi de ambalaje şi au fost descoperiţi gândaci în aceste spaţii. Comisarii de la Protecția Consumatorilor au mai descoperit folosirea unor cuptoare de panificaţie cu igienizare precară, cu depuneri masive de resturi alimentare arse, comercializarea unor produse obţinute în unitatea proprie de carmangerie care nu respectau prevederile europene cu privire la afişarea listei de ingrediente, a procentului de grăsime şi raportul colagen-proteină, lipsa acordului de congelare în sistem lent a cărnii, conform autorizaţiei veterinare, diferenţe de preţ între preţul existent la raft faţă de cel de la casa de marcat sau chiar lipsa afişării preţului produselor. „Continuăm acţiunile vizând marii retaileri. Aşa cum şi mica băcănie de cartier trebuie să respecte consumatorii şi legea, aşa şi aceste băcănii gigantice trebuie să o facă, indiferent de cui aparţin şi ce cifră de afaceri au!”, a precizat președintele ANPC, Horia Constantinescu. (sursa: ANPC)

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu