joi, aprilie 18, 2024
AcasăAdministratieFOTO Birocrația din Primăria Focșani, față în față cu contribuabilul

FOTO Birocrația din Primăria Focșani, față în față cu contribuabilul

Cam de două săptămâni, Primăria Focșani a început o campanie de distribuire de scrisori către focșăneni, prin care proprietarii de locuințe sunt înștiințați ce taxe au de plătit pentru anul în curs și la ce penalități trebuie să se aștepte dacă nu se conformează. Informarea este de fapt un pretext pentru a face loc unui formular completat pe propria răspundere, cu privire la stabilirea taxei speciale de salubritate pentru persoanele care nu au contract cu operatorul local CUP Salubritate. Așa cum s-a exprimat de atâtea ori primarul Misăilă, în Focșani, din numărul total al populației, care este oficial de 93.000 de persoane, doar 49.000 sunt înregistrați în scriptele firmei care colectează gunoiul menajer de la populație. În realitate, după datele ultimului recensământ din 2011, doar vreo 70.000 de locuitori mai are la ora actuală orașul, ceea ce înseamnă că se fofilează de plata serviciului peste 20.000 de focșăneni. Cum Primăria nu a găsit o soluție mai bună să-i depisteze pe cei care produc gunoi fără să plătească, ne obligă pe restul, cei de bună credință, să adunăm maculatură, cu declarații adunate de peste tot, pe care ulterior să le depunem la Primărie. Prin urmare, în plicul cu care poștașul vine la ușă se află și o declarație care trebuie completată și depusă la Registratura primăriei, în termen de zece zile de la data primirii epistolei.

Pe lângă datele personale ale fiecărui locuitor, în declarație trebuie menționate numărul membrilor de familie sau al chiriașilor, acolo unde este cazul, dar și contractele încheiate cu CUP Salubritate, ultima factură emisă de operator precum și o adeverință eliberată de asociația de proprietari, nu ni se spune pentru ce. Adică, o birocrație greu de înțeles în condițiile în care operatorul de salubritate are toate aceste date la dispoziție despre cei mulți, care au contracte. Obligația ar trebui să cadă exclusiv în sarcina proprietarilor care nu au contract, așa cum primarul Misăilă s-a obligat după o dezbatere care a avut loc la Primăria Focșani în luna decembrie 2018. Edilul șef a promis că va introduce un amendament în acest sens, pentru “a elimina birocrația”. Evident, nu a făcut acest lucru iar astăzi, peste 22.000 de familii din oraș sunt puse în situația de a completa hârtiile trimise în plic de primărie și a de depune la Registratura instituției, așa cum sunt înștiințați prin scrisorica redactată în instituția pe care o păstorește. “În situația în care dețineți contract cu un operator autorizat, este necesar să completați declarația și să precizați satele solicitate”, se arată în înștiințare. Să mai spunem că Primăria a plătit firmei care împarte scrisorile suma de 129.000 de lei, ceea ce înseamnă 5,8 lei prețul pentru fiecare scrisoare.

 


ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -

Cele mai citite

FOTO Birocrația din Primăria Focșani, față în față cu contribuabilul

Cam de două săptămâni, Primăria Focșani a început o campanie de distribuire de scrisori către focșăneni, prin care proprietarii de locuințe sunt înștiințați ce taxe au de plătit pentru anul în curs și la ce penalități trebuie să se aștepte dacă nu se conformează. Informarea este de fapt un pretext pentru a face loc unui formular completat pe propria răspundere, cu privire la stabilirea taxei speciale de salubritate pentru persoanele care nu au contract cu operatorul local CUP Salubritate. Așa cum s-a exprimat de atâtea ori primarul Misăilă, în Focșani, din numărul total al populației, care este oficial de 93.000 de persoane, doar 49.000 sunt înregistrați în scriptele firmei care colectează gunoiul menajer de la populație. În realitate, după datele ultimului recensământ din 2011, doar vreo 70.000 de locuitori mai are la ora actuală orașul, ceea ce înseamnă că se fofilează de plata serviciului peste 20.000 de focșăneni. Cum Primăria nu a găsit o soluție mai bună să-i depisteze pe cei care produc gunoi fără să plătească, ne obligă pe restul, cei de bună credință, să adunăm maculatură, cu declarații adunate de peste tot, pe care ulterior să le depunem la Primărie. Prin urmare, în plicul cu care poștașul vine la ușă se află și o declarație care trebuie completată și depusă la Registratura primăriei, în termen de zece zile de la data primirii epistolei.

Pe lângă datele personale ale fiecărui locuitor, în declarație trebuie menționate numărul membrilor de familie sau al chiriașilor, acolo unde este cazul, dar și contractele încheiate cu CUP Salubritate, ultima factură emisă de operator precum și o adeverință eliberată de asociația de proprietari, nu ni se spune pentru ce. Adică, o birocrație greu de înțeles în condițiile în care operatorul de salubritate are toate aceste date la dispoziție despre cei mulți, care au contracte. Obligația ar trebui să cadă exclusiv în sarcina proprietarilor care nu au contract, așa cum primarul Misăilă s-a obligat după o dezbatere care a avut loc la Primăria Focșani în luna decembrie 2018. Edilul șef a promis că va introduce un amendament în acest sens, pentru “a elimina birocrația”. Evident, nu a făcut acest lucru iar astăzi, peste 22.000 de familii din oraș sunt puse în situația de a completa hârtiile trimise în plic de primărie și a de depune la Registratura instituției, așa cum sunt înștiințați prin scrisorica redactată în instituția pe care o păstorește. “În situația în care dețineți contract cu un operator autorizat, este necesar să completați declarația și să precizați satele solicitate”, se arată în înștiințare. Să mai spunem că Primăria a plătit firmei care împarte scrisorile suma de 129.000 de lei, ceea ce înseamnă 5,8 lei prețul pentru fiecare scrisoare.

 

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu