joi, martie 28, 2024
AcasăSocietateFOTO Atenție cu cine vorbiți la telefon! Polițiștii ne învață cum...

FOTO Atenție cu cine vorbiți la telefon! Polițiștii ne învață cum să ne ferim de înșelăciuni

Având în vedere creşterea numărului de înşelăciuni, Inspectoratul de Poliţie Judeţen Vrancea, prin Compartimentul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii, Serviciul Ordine Publică, Serviciul Investigaţii Criminale, a demarat astăzi o campanie de prevenire a înşelăciunilor prin intermediul telefoniei – “ATENŢIE LA  PERSOANELE CU CARE DISCUTAȚI LA TELEFON!”.

Activitățile se vor derula până la data de 24 august a.c., atât în mediul urban cât şi în mediul rural. Polițiștii îi vor informa pe cetăţeni cu privire la modalităţile de prevenire a înşelăciunilor, pornind de la premisa că există situaţii care pot favoriza producerea unei infracţiuni şi că, printr-o conduită preventivă, acestea pot fi evitate. Astfel, poliţiştii vor sta de vorbă cu cetăţenii şi le vor înmâna flyere cu sfaturi şi recomandări.

Astăzi, în prima zi a campaniei, polițiștii au diseminat recomandările preventive cu ajutorul unor firme de transport persoane. În mijloacele de transport în comun ce desfășoară curse în mediul urban/rural, intern/extern au fost expuse recomandările campaniei. În autogara și în gara din municipiul Focșani au fost purtate discuții cu cetățenii aflați în tranzit.

Polițiștii au aflat ”poveștile” unor persoane care au fost înșelate sau au sesizat că a existat o tentativă de înșelăciune, când le-au fost cerute sume de bani pentru rezolvarea unor situații în care erau implicate persoane dragi. De regulă, pentru a fi credibili, suspecţii se dau drept avocaţi, poliţişti, procurori, medici, reporteri, şi solicită telefonic bani, susţinând că rude apropiate au fost implicate cu vinovăţie în accidente rutiere şi au nevoie urgentă de bani, pentru spital sau  că au fost reţinute de poliţie, solicitarea unor sume de bani reprezintă „onorariul” acordat unei persoane pentru a scăpa de pedeapsă sau a acorda diverse servicii.

Metoda ”Accidentul” este tot mai des întâlnită, iar autorii infracţiunilor de înşelăciune îşi diversifică modurile de operare, apărând noi metode pentru acest tip de infracţiune. Infractorii se bazează în primul rând pe puternica reacţie emoţională pe care vestea dată o produce, şi anume starea de şoc şi teama; acestea sunt elementele pe care mizează infractorii, ştiind că majoritatea oamenilor acţionează precipitat în asemenea situaţii. Încercările acestora de a păcăli populaţia constau în pretinderea câştigării unor sume de bani, intervenții pentru realizarea unor tratamente în străinătate, accidente de circulație, realizarea unor reportaje televizate,  livrării unor colete, încărcării unor cartele, schimbării unei sume de bani, cumpărării unor produse agricole, oferă de pomană  alimente,  etc. în cadrul unor discuţii directe,  telefonice  (telefon fix sau mobil) sau prin trimiterea unor SMS-uri.

Poliţiştii vrânceni vă recomandă să nu daţi curs unor astfel de apeluri sau mesaje fără o verificare atentă a celor semnalate! Anunţaţi imediat poliţia în cazul în care sunteţi anunţaţi că o rudă aflată în străinătate a suferit sau provocat un accident, fapt pentru care trebuie să depuneţi o sumă de bani. Verificaţi dacă ruda în cauză a fost implicată într-un eveniment rutier, cereţi date despre unitatea medicală, de poliţie sau parchet unde s-ar afla aceasta şi sunaţi  pentru confirmare sau luaţi legătura chiar cu persoana în cauză, pentru a vă asigura că nu este vorba despre o înşelăciune. NU daţi curs solicitărilor venite din partea persoanelor pe care le cunoaşteţi doar prin intermediul telefonului. NU achitaţi niciodată sume în avans pentru ridicarea unor premii. NU comunicaţi niciodată informaţii personale confidenţiale (CNP, serie carte de identitate, conturi bancare, parole, etc). Sunaţi la compania de telefonie mobilă – Departamentul de Relaţii cu Clienţii – verificaţi veridicitatea promisiunilor. Dacă sunteţi contactat de către cineva care vă apelează în numele unei rude apropiate, solicitaţi-i acestuia o întâlnire directă şi anunţaţi poliţia la numărul de urgenţă 112, pentru a va acorda sprijin, şi nu mergeţi la aceste întâlniri decât însoţiţi de poliţiști!

În cazul în care vă confruntaţi cu astfel de situaţii, poliţiştii vă sfătuiesc să încercați să reţineţi cât mai multe amănunte referitoare la persoanele care vă abordează (numărul lor, vârsta aproximativă, detalii legate de fizionomie, vestimentaţie, etc.), tipul, marca şi numărul de înmatriculare al mijloacelor de transport cu care circulă şi direcţiile de deplasare. Împreună, printr-o informare corectă să spunem “STOP” acestor genuri de infracţiuni! (IPJ Vrancea)


ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -

Cele mai citite

FOTO Atenție cu cine vorbiți la telefon! Polițiștii ne învață cum să ne ferim de înșelăciuni

Având în vedere creşterea numărului de înşelăciuni, Inspectoratul de Poliţie Judeţen Vrancea, prin Compartimentul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii, Serviciul Ordine Publică, Serviciul Investigaţii Criminale, a demarat astăzi o campanie de prevenire a înşelăciunilor prin intermediul telefoniei – “ATENŢIE LA  PERSOANELE CU CARE DISCUTAȚI LA TELEFON!”.

Activitățile se vor derula până la data de 24 august a.c., atât în mediul urban cât şi în mediul rural. Polițiștii îi vor informa pe cetăţeni cu privire la modalităţile de prevenire a înşelăciunilor, pornind de la premisa că există situaţii care pot favoriza producerea unei infracţiuni şi că, printr-o conduită preventivă, acestea pot fi evitate. Astfel, poliţiştii vor sta de vorbă cu cetăţenii şi le vor înmâna flyere cu sfaturi şi recomandări.

Astăzi, în prima zi a campaniei, polițiștii au diseminat recomandările preventive cu ajutorul unor firme de transport persoane. În mijloacele de transport în comun ce desfășoară curse în mediul urban/rural, intern/extern au fost expuse recomandările campaniei. În autogara și în gara din municipiul Focșani au fost purtate discuții cu cetățenii aflați în tranzit.

Polițiștii au aflat ”poveștile” unor persoane care au fost înșelate sau au sesizat că a existat o tentativă de înșelăciune, când le-au fost cerute sume de bani pentru rezolvarea unor situații în care erau implicate persoane dragi. De regulă, pentru a fi credibili, suspecţii se dau drept avocaţi, poliţişti, procurori, medici, reporteri, şi solicită telefonic bani, susţinând că rude apropiate au fost implicate cu vinovăţie în accidente rutiere şi au nevoie urgentă de bani, pentru spital sau  că au fost reţinute de poliţie, solicitarea unor sume de bani reprezintă „onorariul” acordat unei persoane pentru a scăpa de pedeapsă sau a acorda diverse servicii.

Metoda ”Accidentul” este tot mai des întâlnită, iar autorii infracţiunilor de înşelăciune îşi diversifică modurile de operare, apărând noi metode pentru acest tip de infracţiune. Infractorii se bazează în primul rând pe puternica reacţie emoţională pe care vestea dată o produce, şi anume starea de şoc şi teama; acestea sunt elementele pe care mizează infractorii, ştiind că majoritatea oamenilor acţionează precipitat în asemenea situaţii. Încercările acestora de a păcăli populaţia constau în pretinderea câştigării unor sume de bani, intervenții pentru realizarea unor tratamente în străinătate, accidente de circulație, realizarea unor reportaje televizate,  livrării unor colete, încărcării unor cartele, schimbării unei sume de bani, cumpărării unor produse agricole, oferă de pomană  alimente,  etc. în cadrul unor discuţii directe,  telefonice  (telefon fix sau mobil) sau prin trimiterea unor SMS-uri.

Poliţiştii vrânceni vă recomandă să nu daţi curs unor astfel de apeluri sau mesaje fără o verificare atentă a celor semnalate! Anunţaţi imediat poliţia în cazul în care sunteţi anunţaţi că o rudă aflată în străinătate a suferit sau provocat un accident, fapt pentru care trebuie să depuneţi o sumă de bani. Verificaţi dacă ruda în cauză a fost implicată într-un eveniment rutier, cereţi date despre unitatea medicală, de poliţie sau parchet unde s-ar afla aceasta şi sunaţi  pentru confirmare sau luaţi legătura chiar cu persoana în cauză, pentru a vă asigura că nu este vorba despre o înşelăciune. NU daţi curs solicitărilor venite din partea persoanelor pe care le cunoaşteţi doar prin intermediul telefonului. NU achitaţi niciodată sume în avans pentru ridicarea unor premii. NU comunicaţi niciodată informaţii personale confidenţiale (CNP, serie carte de identitate, conturi bancare, parole, etc). Sunaţi la compania de telefonie mobilă – Departamentul de Relaţii cu Clienţii – verificaţi veridicitatea promisiunilor. Dacă sunteţi contactat de către cineva care vă apelează în numele unei rude apropiate, solicitaţi-i acestuia o întâlnire directă şi anunţaţi poliţia la numărul de urgenţă 112, pentru a va acorda sprijin, şi nu mergeţi la aceste întâlniri decât însoţiţi de poliţiști!

În cazul în care vă confruntaţi cu astfel de situaţii, poliţiştii vă sfătuiesc să încercați să reţineţi cât mai multe amănunte referitoare la persoanele care vă abordează (numărul lor, vârsta aproximativă, detalii legate de fizionomie, vestimentaţie, etc.), tipul, marca şi numărul de înmatriculare al mijloacelor de transport cu care circulă şi direcţiile de deplasare. Împreună, printr-o informare corectă să spunem “STOP” acestor genuri de infracţiuni! (IPJ Vrancea)

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu