miercuri, aprilie 24, 2024
AcasăStiri InterneFOTO ANPC: amenzi de peste 2,6 milioane de lei date pe...

FOTO ANPC: amenzi de peste 2,6 milioane de lei date pe litoral

Conducerea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor a prezentat bilanțul acțiunilor de control întreprinse pe litoral, în perioada 1 iulie – 15 septembrie a.c. Datele oficiale indică un număr de 775 de acțiuni de control efectuate de Comandamentul Litoral, constatându-se 638 de abateri de la prevederile legale în vigoare. În total, au fost aplicate 550 de amenzi şi 341 de avertismente. Valoarea amenzilor aplicate se ridică la 2.669.500 lei, din care au fost deja încasaţi 187.750 lei. Cele mai multe controale, 334, au fost la unităţi de alimentaţie publică, restaurante, terase, pizzerii, baruri, în timp ce la unităţi de cazare au fost efectuate 272 de verificări. „Am găsit loturi de materii prime expirate, cu modificări organoleptice, fără elemente de identificare, din care să reiasă încadrarea în termenul de valabilitate), preparate culinare pregătite în zilele anterioare controlului, de prospeţime îndoielnică, camere neigienizate, mobilier exfoliat, vechi, oglinzi pătate, echipamente de agrement care nu respectau cerinţele esenţiale de securitate prevăzute de legislaţie. Aceste lucruri nu pot fi trecute cu vederea”, a precizat Horia Constantinescu, comisarul șef al Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Constanța.
Șefii ANPC s-au declarat, însă, încrezători în creșterea calității serviciilor oferite de operatorii economici pe litoralul românesc. „Operatorii economici şi-au modificat puţin modul de a privi serviciile pe care le oferă turiştilor şi au început să schimbe condiţiile din unităţile de cazare sau din cele de alimentaţie publică. Când ANAF a avut acţiuni de forţă, lucrurile s-au schimbat şi oamenii au început să se comporte corect, de teamă probabil. Acum, acelaşi lucru s-a întâmplat şi cu OPC. De frica de controale, de sancţiuni, că le pot fi închise business-urile, au înţeles să nu mai folosească practici incorecte, să nu mai folosească produse neconforme şi să ofere servicii corecte”, a declarat directorul general ANPC, Paul Anghel. „Ceea ce ne interesează este modalitatea în care am reuşit să ne facem înţeleşi pe piaţă. Împreună cu agenţii economici avem obligaţia de a reîmprospăta tot ce înseamnă turism pe litoral. Trebuie să recunoaştem că erau lucruri de sancţionat şi acest lucru se vede şi în numărul încasărilor, care le-au depăşit foarte mult pe cele de anul trecut. Cred că litoralul românesc are multe de spus în continuare, mai ales că este unul dintre cele mai frumoase din Europa. Important este, însă, să avem servicii de calitate, iar efortul trebuie să fie conjugat. Combat ideea că întreaga noastră activitate de astă vară a adus prejudicii litoralului românesc. Sub 10 la sută din agenţii economici găsiţi cu probleme au fost închişi, iar 99 la sută dintre aceştia s-au întors pe piaţă după remedierea deficienţelor. Însă acest lucru trebuie să crească încrederea turistului pentru că ştie că aici va găsi servicii bune şi de calitate”, a completat şeful CJPC Constanţa, Horia Constantinescu.


ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -

Cele mai citite

FOTO ANPC: amenzi de peste 2,6 milioane de lei date pe litoral

Conducerea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor a prezentat bilanțul acțiunilor de control întreprinse pe litoral, în perioada 1 iulie – 15 septembrie a.c. Datele oficiale indică un număr de 775 de acțiuni de control efectuate de Comandamentul Litoral, constatându-se 638 de abateri de la prevederile legale în vigoare. În total, au fost aplicate 550 de amenzi şi 341 de avertismente. Valoarea amenzilor aplicate se ridică la 2.669.500 lei, din care au fost deja încasaţi 187.750 lei. Cele mai multe controale, 334, au fost la unităţi de alimentaţie publică, restaurante, terase, pizzerii, baruri, în timp ce la unităţi de cazare au fost efectuate 272 de verificări. „Am găsit loturi de materii prime expirate, cu modificări organoleptice, fără elemente de identificare, din care să reiasă încadrarea în termenul de valabilitate), preparate culinare pregătite în zilele anterioare controlului, de prospeţime îndoielnică, camere neigienizate, mobilier exfoliat, vechi, oglinzi pătate, echipamente de agrement care nu respectau cerinţele esenţiale de securitate prevăzute de legislaţie. Aceste lucruri nu pot fi trecute cu vederea”, a precizat Horia Constantinescu, comisarul șef al Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Constanța.
Șefii ANPC s-au declarat, însă, încrezători în creșterea calității serviciilor oferite de operatorii economici pe litoralul românesc. „Operatorii economici şi-au modificat puţin modul de a privi serviciile pe care le oferă turiştilor şi au început să schimbe condiţiile din unităţile de cazare sau din cele de alimentaţie publică. Când ANAF a avut acţiuni de forţă, lucrurile s-au schimbat şi oamenii au început să se comporte corect, de teamă probabil. Acum, acelaşi lucru s-a întâmplat şi cu OPC. De frica de controale, de sancţiuni, că le pot fi închise business-urile, au înţeles să nu mai folosească practici incorecte, să nu mai folosească produse neconforme şi să ofere servicii corecte”, a declarat directorul general ANPC, Paul Anghel. „Ceea ce ne interesează este modalitatea în care am reuşit să ne facem înţeleşi pe piaţă. Împreună cu agenţii economici avem obligaţia de a reîmprospăta tot ce înseamnă turism pe litoral. Trebuie să recunoaştem că erau lucruri de sancţionat şi acest lucru se vede şi în numărul încasărilor, care le-au depăşit foarte mult pe cele de anul trecut. Cred că litoralul românesc are multe de spus în continuare, mai ales că este unul dintre cele mai frumoase din Europa. Important este, însă, să avem servicii de calitate, iar efortul trebuie să fie conjugat. Combat ideea că întreaga noastră activitate de astă vară a adus prejudicii litoralului românesc. Sub 10 la sută din agenţii economici găsiţi cu probleme au fost închişi, iar 99 la sută dintre aceştia s-au întors pe piaţă după remedierea deficienţelor. Însă acest lucru trebuie să crească încrederea turistului pentru că ştie că aici va găsi servicii bune şi de calitate”, a completat şeful CJPC Constanţa, Horia Constantinescu.

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu