joi, aprilie 25, 2024
AcasăStiri InterneFiscalitate: contractele de închiriere trebuie declarate la fisc în 30 de zile...

Fiscalitate: contractele de închiriere trebuie declarate la fisc în 30 de zile de la data încheierii

Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Vrancea aduce la cunoştinţa contribuabililor care obţin venituri din cedarea folosinţei bunurilor din patrimoniul personal, altele decât veniturile din arendare, că au obligaţia să înregistreze contractul de închiriere la organul fiscal, în termen de 30 de zile de la data încheierii contractului între părţi.
O dată cu înregistrarea contractului se depune şi Declaraţia privind venitul estimat/norma de venit.
În cazul în care bunul închiriat este deţinut în comun, contractul se va înregistra de către fiecare coproprietar la organul fiscal în a cărui rază teritorială îşi are domiciliul.
Documentele se vor prezenta în copie şi original. După verificarea realităţii datelor de către funcţionarul public de la ghişeu, actele în original se restituie contribuabilului.
Documente necesare pentru înregistrarea contractului de închiriere:
– contractul de închiriere (un exemplar în original se va păstra de către organul fiscal);
– declaraţia privind venitul estimat/norma de venit – formular 220 în 2 exemplare pentru fiecare proprietar, coproprietar, uzufructuar sau alt deţinător legal, după caz;
– actul de proprietate/deţinere legală, copie şi original;
– împuternicire însoțită de actul de identitate al împuternicitului, după caz.
Contractul de închiriere şi Declaraţia privind venitul estimat/norma de venit se înregistrează / depune la organul fiscal competent care poate fi :
a) organul fiscal în a cărui rază teritorială contribuabilul are adresa unde îşi are domiciliul, potrivit legii sau adresa unde locuieşte efectiv, în cazul în care aceasta este diferită de domiciliu, pentru persoanele fizice care au domiciliul fiscal în România;
b) în situaţia în care contribuabilul/plătitorul nu are un domiciliu fiscal cunoscut sau nu are domiciliu fiscal în România, competenţa teritorială revine organului fiscal în raza căruia se face constatarea actului sau faptului supus dispoziţiilor legale fiscale;
c) în cazul persoanelor fizice nerezidente şi care au obligaţia sau optează să îşi desemneze, potrivit legii, un împuternicit în România sau pentru care se numeşte un curator fiscal, potrivit legii, competenţa de administrare revine organului fiscal în a cărui rază teritorială se află domiciliul fiscal al împuternicitului sau curatorului fiscal, după caz.
Contribuabilii care realizează venituri din cedarea folosinţei bunurilor pe parcursul unui an, cu excepţia veniturilor din arendare, datorează plăţi anticipate cu titlu de impozit în contul impozitului pe venit către bugetul de stat.
Plățile anticipate pentru veniturile din cedarea folosinței bunurilor, cu excepția veniturilor din arendă, se stabilesc de organul fiscal astfel:
a) pe baza declarației privind venitul estimat/norma de venit și a contractului încheiat
între părți; sau
b) pe baza veniturilor determinate în sistem real, pe baza datelor din contabilitate potrivit opțiunii.
În cazul în care, potrivit clauzelor contractuale, venitul din cedarea folosinţei bunurilor reprezintă echivalentul în lei al unei sume în valută, determinarea venitului anual estimat se efectuează pe baza cursului de schimb al pieţei valutare, comunicat de Banca Naţională a României5, din ziua precedentă celei în care se efectuează impunerea.
Plăţile anticipate se efectuează în 4 rate egale, până la data de 25 inclusiv a ultimei luni din fiecare trimestru, respectiv: 25 martie; 25 iunie; 25 septembrie; 21 decembrie. (În situaţia în care data de 21 decembrie, este zi nelucrătoare, plățile se efectuează până în ultima zi lucrătoare anterioară datei de 21 decembrie).
Contribuabilii interesaţi pot obţine informaţii suplimentare :
• Consultând site-ul ANAF, www.anaf.ro, în sectiunea ”Asistenta contribuabili” materiale informative şi ghiduri (secţiunea „Ghiduri curente” – Ghid fiscal al persoanelor fizice care realizează venituri din cedarea folosinţei bunurilor)
• Apelând Call-center-ul ANAF la numărul de telefon: 031.403.91.60
• La Birourile de asistență pentru contribuabili din cadrul organelor fiscale.

Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Vrancea
Biroul comunicare şi servicii interne


ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -

Cele mai citite

Fiscalitate: contractele de închiriere trebuie declarate la fisc în 30 de zile de la data încheierii

Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Vrancea aduce la cunoştinţa contribuabililor care obţin venituri din cedarea folosinţei bunurilor din patrimoniul personal, altele decât veniturile din arendare, că au obligaţia să înregistreze contractul de închiriere la organul fiscal, în termen de 30 de zile de la data încheierii contractului între părţi.
O dată cu înregistrarea contractului se depune şi Declaraţia privind venitul estimat/norma de venit.
În cazul în care bunul închiriat este deţinut în comun, contractul se va înregistra de către fiecare coproprietar la organul fiscal în a cărui rază teritorială îşi are domiciliul.
Documentele se vor prezenta în copie şi original. După verificarea realităţii datelor de către funcţionarul public de la ghişeu, actele în original se restituie contribuabilului.
Documente necesare pentru înregistrarea contractului de închiriere:
– contractul de închiriere (un exemplar în original se va păstra de către organul fiscal);
– declaraţia privind venitul estimat/norma de venit – formular 220 în 2 exemplare pentru fiecare proprietar, coproprietar, uzufructuar sau alt deţinător legal, după caz;
– actul de proprietate/deţinere legală, copie şi original;
– împuternicire însoțită de actul de identitate al împuternicitului, după caz.
Contractul de închiriere şi Declaraţia privind venitul estimat/norma de venit se înregistrează / depune la organul fiscal competent care poate fi :
a) organul fiscal în a cărui rază teritorială contribuabilul are adresa unde îşi are domiciliul, potrivit legii sau adresa unde locuieşte efectiv, în cazul în care aceasta este diferită de domiciliu, pentru persoanele fizice care au domiciliul fiscal în România;
b) în situaţia în care contribuabilul/plătitorul nu are un domiciliu fiscal cunoscut sau nu are domiciliu fiscal în România, competenţa teritorială revine organului fiscal în raza căruia se face constatarea actului sau faptului supus dispoziţiilor legale fiscale;
c) în cazul persoanelor fizice nerezidente şi care au obligaţia sau optează să îşi desemneze, potrivit legii, un împuternicit în România sau pentru care se numeşte un curator fiscal, potrivit legii, competenţa de administrare revine organului fiscal în a cărui rază teritorială se află domiciliul fiscal al împuternicitului sau curatorului fiscal, după caz.
Contribuabilii care realizează venituri din cedarea folosinţei bunurilor pe parcursul unui an, cu excepţia veniturilor din arendare, datorează plăţi anticipate cu titlu de impozit în contul impozitului pe venit către bugetul de stat.
Plățile anticipate pentru veniturile din cedarea folosinței bunurilor, cu excepția veniturilor din arendă, se stabilesc de organul fiscal astfel:
a) pe baza declarației privind venitul estimat/norma de venit și a contractului încheiat
între părți; sau
b) pe baza veniturilor determinate în sistem real, pe baza datelor din contabilitate potrivit opțiunii.
În cazul în care, potrivit clauzelor contractuale, venitul din cedarea folosinţei bunurilor reprezintă echivalentul în lei al unei sume în valută, determinarea venitului anual estimat se efectuează pe baza cursului de schimb al pieţei valutare, comunicat de Banca Naţională a României5, din ziua precedentă celei în care se efectuează impunerea.
Plăţile anticipate se efectuează în 4 rate egale, până la data de 25 inclusiv a ultimei luni din fiecare trimestru, respectiv: 25 martie; 25 iunie; 25 septembrie; 21 decembrie. (În situaţia în care data de 21 decembrie, este zi nelucrătoare, plățile se efectuează până în ultima zi lucrătoare anterioară datei de 21 decembrie).
Contribuabilii interesaţi pot obţine informaţii suplimentare :
• Consultând site-ul ANAF, www.anaf.ro, în sectiunea ”Asistenta contribuabili” materiale informative şi ghiduri (secţiunea „Ghiduri curente” – Ghid fiscal al persoanelor fizice care realizează venituri din cedarea folosinţei bunurilor)
• Apelând Call-center-ul ANAF la numărul de telefon: 031.403.91.60
• La Birourile de asistență pentru contribuabili din cadrul organelor fiscale.

Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Vrancea
Biroul comunicare şi servicii interne

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu