duminică, aprilie 28, 2024
AcasăCulturăFestivalul Internațional de Book-trailere Boovie se încheie cu 2200 de participanți prezenți...

Festivalul Internațional de Book-trailere Boovie se încheie cu 2200 de participanți prezenți la Brașov

După 4 zile de festival precedate de alte 9 luni de pregătiri, Festivalul Internațional de Book-trailere Boovie și-a încheiat cea de-a 8-a ediție. Tematica ediției, „The book of new beginnings”, a punctat metaforic mutarea locului de desfășurare a festivalului de la Focșani la Brașov, o adevărată provocare pentru organizatori, mai ales în condițiile în care au venit la Brașov peste 2200 de elevi și profesori.

Din cele 555 de echipe care s-au înscris în perioada februarie-martie, 494 au finalizat book-trailerele și, după o primă selecție, au rămas în concurs 385 de echipe. Evaluarea book-trailerelor a fost asigurată și în această editie cu ajutorul a două jurii, unul de preselectie și unul de gală, ambele formate din profesioniști în domeniu. Astfel, cele 115 premii (premiul I, II și III si mențiuni) pe subsectiuni au fost acordate prin aprecierea, notarea și propunerile de nominalizare făcute de reprezentanții UNATC Lucia Chicoș, Iolanda Gârleanu, Lorand Gabor, Florin Grigoraș, Cristina Iliescu, Tudor Jurgiu și Iulia Voicu, alături de directorul de casting Florentina Bratfanof, dar și de doi elevi, Cristiana Dumitru și Matei Elesei, foști participanți Boovie. Pe baza propunerilor de nominalizare, juriul de gală, format din Pavel Bartoș (actor), Lucia Chicoș (lector UNATC), Maria Ivan (scenografă), Adrian Nartea (actor) și Daniel Sandu (regizor, producător, scenarist) a acordat,  într-o atmosferă incandescentă și plină de emoție, câte opt mari premii (scenariu, regie, scenografie, imagine, coloană sonoră originală, montaj, interpretare masculină și feminină), atât pentru sectiunea liceu, cât și pentru Boovie Junior și Boovie Kids, respectiv elevii de gimnaziu. Evident, cel mai așteptat moment a fost decernarea Marelui Premiu Boovie 2023, premiu care și anul acesta a luat drumul către capitală, câștigătoare fiind Echipa Spirit de spirist, de la Colegiul Național Spiru Haret din București.

Pe parcursul celor patru zile de festival s-au desfășurat 65 de evenimente, incluzând proiecții de film, întâlniri cu scriitori și ateliere de scriere creativă – Doina Ruști (romancieră), Gabriel Cărtărescu (poet), Alec Blenche (autor cărți pentru copii), Andrada Strugaru (studentă, contributor ALECART, poetă), ateliere de educație cinematografică – Crăița Nanu (selecționeră si curatoare de film, consultantă de scenarii), Lucia Chicoș (regizoare de film, asistent UNATC) & Iulia Voicu (lector UNATC, trainer educație cinematografică), Anamaria Ghiban (profesor de limba si literatura română, trainer educație media, trainer educație cinematografică) & Cristina Mocanu (profesor de limba engleză, trainer educație media), workshopuri de arta actorului – Daniel Sandu (regizor, producător, scenarist), Adrian Nartea (actor), Alexei Turcan (compozitor și producător), Robert Herea (actor si dansator profesionist) & Victor Ion (actor de teatru dramatic, muzical si de dublaje), Olimpia Săpunaru (profesor de actorie), Bogdan Trifan (actor, voiceover Disney Channel, profesor de teatru, trainer), Bianca Trifan (autoare, dramaturg, pedagog, teatrolog), The Overthink Club.

Atelierele de educație pentru viață au fost un alt punct forte al festivalului. Pentru al treilea an consecutiv, Școala de bani by BCR a organizat ateliere indoor și outdoor de educație financiară, anul acesta având un ajutor neprețuit în roboțelul Pepper, care nu doar i-a învățat pe copii moduri înțelepte de a gestiona banii, dar știe și să danseze, spre amuzamentul și uimirea participanților. Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România, a susținut un atelier despre modele practice de abordare a învățăturii, Silviu G. Totelecan, socio-antropolog, doctor în sociologie, Universitatea Babeș-Bolyai, a vorbit despre relatiile sociale: de la cele față în față la cele virtuale, iar Titus Peride, trainer & coach Elias Consulting Group, a pus față în față elevii și profesorii. Nu au lipsit nici atelierele de securitate cibernetică, oferite de reprezentanții EY Bogdan Dan (cybersecurity manager, technology consulting-EY România) & Bogdan Picerea (business consultant-information security and analytics). Trainerii Ascendis Marina Marcu (learning experience designer) și Vlad Basarabescu (actor de teatru si film, regizor) au susținut ateliere de educație pentru elevi și profesori – “Superputerea ta: încrederea!”, “De la potențial la performanță”, Public Speaking.

La scenă deschisă i-am avut ca invitați speciali pe Bogdan Putinică (country manager Microsoft România si Moldova și pe reporterii Recorder – Mihai Voinea, Alex Nedea, Cristian Delcea și pe), care, în mod impresionant, au venit special la Brașov pentru câteva ore, doar pentru întâlnirea cu participanții Boovie. Deși nu a putut ajunge la Brașov, Elisabeta Moraru, country manager Google România, a fost prezentă la Gală prin intermediul unui mesaj emoționant și deopotrivă încurajator, adresat participanților Boovie.

Primele două seri au fost dedicate concertelor – la Seara Talentelor, participanții Boovie s-au întrecut pe scena festivalului, acompaniați de sutele de elevi prezenți; miercuri seara, Emilian, câștigător multiplu al concursului „Te Cunosc de Undeva?”, a susținut un concert plin de emoție în fața elevilor și adolescenților la Boovie, care l-au bisat îndelung.

Peste 200 de voluntari, atât din Focșani, cât și din Brașov, organizați de platforma Voluntari Brașov, au ajutat la desfășurarea acestor evenimente și ateliere. Festivalul a fost susținut doar din surse private, suntem sincer recunoscători tuturor sponsorilor, fără de care această ediție nu ar fi fost posibilă! Ne sprijină de mai mulți ani BCR, Dedeman, Fundația Bosch România, Pepco, Fujitsu, Profi, DIGI, Pandora Focșani, Twinkle Star, Neosoft, certSign și IC Consulting, cărora le mulțumim! Anul acesta s-au alăturat noi sponsori, le mulțumim pentru încrederea acordată – Mindsoft, EY, Konika Minolta, Shield Up. Aprecierile noastre merg și către companiile membre ale Clubului Economic German din Brașov și ale  Asociației DWK Fit For Future: DWK, Belman, Bio-Circle, Stabilus, Draxlmaier, NBHX Rolem, LingeMann, PREH România, care au asigurat sumele necesare meselor zilnice pentru 500 de participanți.

Parteneri sunt AG Media, care ne este deja alături de patru ani și este realizatoarea aplicației Boovie, aplicatie cu facilități inegalabile, MedLife, care a asigurat și patru premii speciale și World Vision România. Partenerii culturali sunt  European Film Factory și Cărturești, Corint, Epica, Librăriile Humanitas și Litera, care ne-au sprijinit cu logistică și cărți acordate ca premii. Lor li se alătură  doi parteneri educaționali de tradiție – Ascendis (care a asigurat marile premii ale juriului) și Ora de cinema, dar și Google și Microsoft. Toată logistica din Centrul Apollonia a fost asigurată la nivel înalt de profesionalism de firma EuroEducațional. Festivalul a fost susținut de instituțiile brașovene: Primăria Brașov, Centrul Cultural Reduta, unde a fost „cuibul” voluntarilor Boovie, Banca de Cultură Apollonia și Filarmonica Brașov, care ne-au pus la dispoziție spațiile pentru ateliere, Voluntariat BV, Crucea Roșie Brașov și Transport Public Local Brașov. Le mulțumim tuturor!  Mai multe detalii despre ediția de anul acesta a festivalului Boovie se găsesc pe www.boovie.ro., precum și pe canalele de social media și YouTube ale festivalului. (prof. Carmen Ion, organizator)


ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -
- Advertisment -

Cele mai citite

Festivalul Internațional de Book-trailere Boovie se încheie cu 2200 de participanți prezenți la Brașov

După 4 zile de festival precedate de alte 9 luni de pregătiri, Festivalul Internațional de Book-trailere Boovie și-a încheiat cea de-a 8-a ediție. Tematica ediției, „The book of new beginnings”, a punctat metaforic mutarea locului de desfășurare a festivalului de la Focșani la Brașov, o adevărată provocare pentru organizatori, mai ales în condițiile în care au venit la Brașov peste 2200 de elevi și profesori.

Din cele 555 de echipe care s-au înscris în perioada februarie-martie, 494 au finalizat book-trailerele și, după o primă selecție, au rămas în concurs 385 de echipe. Evaluarea book-trailerelor a fost asigurată și în această editie cu ajutorul a două jurii, unul de preselectie și unul de gală, ambele formate din profesioniști în domeniu. Astfel, cele 115 premii (premiul I, II și III si mențiuni) pe subsectiuni au fost acordate prin aprecierea, notarea și propunerile de nominalizare făcute de reprezentanții UNATC Lucia Chicoș, Iolanda Gârleanu, Lorand Gabor, Florin Grigoraș, Cristina Iliescu, Tudor Jurgiu și Iulia Voicu, alături de directorul de casting Florentina Bratfanof, dar și de doi elevi, Cristiana Dumitru și Matei Elesei, foști participanți Boovie. Pe baza propunerilor de nominalizare, juriul de gală, format din Pavel Bartoș (actor), Lucia Chicoș (lector UNATC), Maria Ivan (scenografă), Adrian Nartea (actor) și Daniel Sandu (regizor, producător, scenarist) a acordat,  într-o atmosferă incandescentă și plină de emoție, câte opt mari premii (scenariu, regie, scenografie, imagine, coloană sonoră originală, montaj, interpretare masculină și feminină), atât pentru sectiunea liceu, cât și pentru Boovie Junior și Boovie Kids, respectiv elevii de gimnaziu. Evident, cel mai așteptat moment a fost decernarea Marelui Premiu Boovie 2023, premiu care și anul acesta a luat drumul către capitală, câștigătoare fiind Echipa Spirit de spirist, de la Colegiul Național Spiru Haret din București.

Pe parcursul celor patru zile de festival s-au desfășurat 65 de evenimente, incluzând proiecții de film, întâlniri cu scriitori și ateliere de scriere creativă – Doina Ruști (romancieră), Gabriel Cărtărescu (poet), Alec Blenche (autor cărți pentru copii), Andrada Strugaru (studentă, contributor ALECART, poetă), ateliere de educație cinematografică – Crăița Nanu (selecționeră si curatoare de film, consultantă de scenarii), Lucia Chicoș (regizoare de film, asistent UNATC) & Iulia Voicu (lector UNATC, trainer educație cinematografică), Anamaria Ghiban (profesor de limba si literatura română, trainer educație media, trainer educație cinematografică) & Cristina Mocanu (profesor de limba engleză, trainer educație media), workshopuri de arta actorului – Daniel Sandu (regizor, producător, scenarist), Adrian Nartea (actor), Alexei Turcan (compozitor și producător), Robert Herea (actor si dansator profesionist) & Victor Ion (actor de teatru dramatic, muzical si de dublaje), Olimpia Săpunaru (profesor de actorie), Bogdan Trifan (actor, voiceover Disney Channel, profesor de teatru, trainer), Bianca Trifan (autoare, dramaturg, pedagog, teatrolog), The Overthink Club.

Atelierele de educație pentru viață au fost un alt punct forte al festivalului. Pentru al treilea an consecutiv, Școala de bani by BCR a organizat ateliere indoor și outdoor de educație financiară, anul acesta având un ajutor neprețuit în roboțelul Pepper, care nu doar i-a învățat pe copii moduri înțelepte de a gestiona banii, dar știe și să danseze, spre amuzamentul și uimirea participanților. Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România, a susținut un atelier despre modele practice de abordare a învățăturii, Silviu G. Totelecan, socio-antropolog, doctor în sociologie, Universitatea Babeș-Bolyai, a vorbit despre relatiile sociale: de la cele față în față la cele virtuale, iar Titus Peride, trainer & coach Elias Consulting Group, a pus față în față elevii și profesorii. Nu au lipsit nici atelierele de securitate cibernetică, oferite de reprezentanții EY Bogdan Dan (cybersecurity manager, technology consulting-EY România) & Bogdan Picerea (business consultant-information security and analytics). Trainerii Ascendis Marina Marcu (learning experience designer) și Vlad Basarabescu (actor de teatru si film, regizor) au susținut ateliere de educație pentru elevi și profesori – “Superputerea ta: încrederea!”, “De la potențial la performanță”, Public Speaking.

La scenă deschisă i-am avut ca invitați speciali pe Bogdan Putinică (country manager Microsoft România si Moldova și pe reporterii Recorder – Mihai Voinea, Alex Nedea, Cristian Delcea și pe), care, în mod impresionant, au venit special la Brașov pentru câteva ore, doar pentru întâlnirea cu participanții Boovie. Deși nu a putut ajunge la Brașov, Elisabeta Moraru, country manager Google România, a fost prezentă la Gală prin intermediul unui mesaj emoționant și deopotrivă încurajator, adresat participanților Boovie.

Primele două seri au fost dedicate concertelor – la Seara Talentelor, participanții Boovie s-au întrecut pe scena festivalului, acompaniați de sutele de elevi prezenți; miercuri seara, Emilian, câștigător multiplu al concursului „Te Cunosc de Undeva?”, a susținut un concert plin de emoție în fața elevilor și adolescenților la Boovie, care l-au bisat îndelung.

Peste 200 de voluntari, atât din Focșani, cât și din Brașov, organizați de platforma Voluntari Brașov, au ajutat la desfășurarea acestor evenimente și ateliere. Festivalul a fost susținut doar din surse private, suntem sincer recunoscători tuturor sponsorilor, fără de care această ediție nu ar fi fost posibilă! Ne sprijină de mai mulți ani BCR, Dedeman, Fundația Bosch România, Pepco, Fujitsu, Profi, DIGI, Pandora Focșani, Twinkle Star, Neosoft, certSign și IC Consulting, cărora le mulțumim! Anul acesta s-au alăturat noi sponsori, le mulțumim pentru încrederea acordată – Mindsoft, EY, Konika Minolta, Shield Up. Aprecierile noastre merg și către companiile membre ale Clubului Economic German din Brașov și ale  Asociației DWK Fit For Future: DWK, Belman, Bio-Circle, Stabilus, Draxlmaier, NBHX Rolem, LingeMann, PREH România, care au asigurat sumele necesare meselor zilnice pentru 500 de participanți.

Parteneri sunt AG Media, care ne este deja alături de patru ani și este realizatoarea aplicației Boovie, aplicatie cu facilități inegalabile, MedLife, care a asigurat și patru premii speciale și World Vision România. Partenerii culturali sunt  European Film Factory și Cărturești, Corint, Epica, Librăriile Humanitas și Litera, care ne-au sprijinit cu logistică și cărți acordate ca premii. Lor li se alătură  doi parteneri educaționali de tradiție – Ascendis (care a asigurat marile premii ale juriului) și Ora de cinema, dar și Google și Microsoft. Toată logistica din Centrul Apollonia a fost asigurată la nivel înalt de profesionalism de firma EuroEducațional. Festivalul a fost susținut de instituțiile brașovene: Primăria Brașov, Centrul Cultural Reduta, unde a fost „cuibul” voluntarilor Boovie, Banca de Cultură Apollonia și Filarmonica Brașov, care ne-au pus la dispoziție spațiile pentru ateliere, Voluntariat BV, Crucea Roșie Brașov și Transport Public Local Brașov. Le mulțumim tuturor!  Mai multe detalii despre ediția de anul acesta a festivalului Boovie se găsesc pe www.boovie.ro., precum și pe canalele de social media și YouTube ale festivalului. (prof. Carmen Ion, organizator)

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu