miercuri, aprilie 24, 2024
AcasăActualitateElevii au ajuns la limita răbdării: Cum e să înveți în clase...

Elevii au ajuns la limita răbdării: Cum e să înveți în clase minuscule la Liceul de Artă

“Condițiile normale de desfășurare a activităților educaționale ale elevilor din Liceul de Artă depind de o țeavă”, cam așa aș putea descrie situația în care ne aflăm de luni bune.

Elevă din anul 2019 la Liceul de Artă “Gheorghe Tattarescu”, pe specializarea filologie-engleză intensiv, am pășit pe porțile liceului cu speranța unui nou început în viața de elev. Am parte de experiențe minunate și mi se oferă o educație excepțională de către corpul profesoral, dar din păcate acestea se desfășoară într-un spațiu impropriu, în care nimeni nu ar trebui să stea. Ni se spune că anii de liceu ar trebui să fie cei mai frumoși ani, dar când aceștia se desfășoară într-o “cutie de chibrituri” sau într-o “conservă de sardine”, amintirile nu mai pot fi așa plăcute. Participanți în diferite activități în cadrul comunității noastre și premianți la nivel județean și național la concursuri sau olimpiade, viitori artiști sunt nevoiți să stea și câte trei într-o bancă destinată doar unui număr de doi elevi, trebuind să scrie și să învețe în timp ce nici un braț nu poate fi întins între aceștia. Pentru a desfășura diferite activități, elevii pe specializarea filologie sau mai ales arta actorului, care nu beneficiază de săli ce le permit prestarea viitoarelor scenete, trebuie să așeze băncile unele peste altele sau chiar să le așeze pe îngustul hol al liceului. Corul “Jeunesses”, ce a încântat lumea din diferite orașe, este compus de un număr de 80 de elevi și totuși aceștia trebuie să repete în micile săli de clasă sau elevi ce activează pe specializări precum arhitectură sau arte plastice nu își pot desfășura orele de curs într-un mod propice deoarece dacă și-ar folosi instrumentele necesare, ar deranja toți colegii. Activitățile extrașcolare, adunări generale ale Consiliului Școlar al Elevilor, respectiv programe de pregătire a elevilor pentru olimpiade sau examene pentru ani terminali se desfășoară dacă ai noroc și găsești o clasă liberă. În contextul pandemic, nu am avut posibilitatea de a îndeplini obligativitatea distanței regulamentare din cauza condițiilor în care ne aflăm. Totuși, în ciuda circumstanțelor, toată lumea a respectat regulile de protecție, reușind să evităm un posibil focar de infecție.

Actuala clădire a servit drept cămin pentru fete în trecut, iar în curtea instituției se pot găsi rămășițe a unor vechi construcții, infrastructura acestora reprezentând un impas în buna desfășurare a orelor dar și un adevărat pericol pentru siguranța lumii. Faptul că aceste clădiri nu au fost proiectate cu scopul de a găzdui tineri talentați și profesori dedicați, joacă un rol important deoarece nu pot îndeplini necesitățile minime pe care fiecare școală ar trebui să le îndeplinească. Acești factori rezultă lipsa claselor cu un spațiu considerabil ce permite mobilitate între persoane sau a laboratoarelor de fizică sau informatică, de exemplu.

Ajunși în momentul de față la un număr de 27 de clase și în viitorii doi ani la 33 de clase care au în componență specializările: arte plastice, muzică, arhitectură, arta actorului și filologie engleză intensiv, elevii nu își pot ține orele. Dacă elevul este chemat la tablă, acesta trebuie să treacă peste sau sub bancă, respectiv să deranjeze un întreg rând. Dascălul în actul predării nu se poate apropia de elevi deoarece îi sunt obturate căile de acces, fiind nevoiți să pasăm din mână în mână caietele pentru a le putea înmâna acestuia. Rugăm instituțiile competente să asculte vocile elevilor ce nu doresc mai mult decât un spațiu decent de studiu, ce este la câțiva pași distanță, să ne găzduiască și să ne permită să ne punem în valoare  talentele, ca mai apoi să le împărțim cu lumea întreagă. (Neagu Bianca, clasa a X-a, specializarea filologie-engleză intensiv, președinte al Consiliului Școlar al Elevilor)


ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -

Cele mai citite

Elevii au ajuns la limita răbdării: Cum e să înveți în clase minuscule la Liceul de Artă

“Condițiile normale de desfășurare a activităților educaționale ale elevilor din Liceul de Artă depind de o țeavă”, cam așa aș putea descrie situația în care ne aflăm de luni bune.

Elevă din anul 2019 la Liceul de Artă “Gheorghe Tattarescu”, pe specializarea filologie-engleză intensiv, am pășit pe porțile liceului cu speranța unui nou început în viața de elev. Am parte de experiențe minunate și mi se oferă o educație excepțională de către corpul profesoral, dar din păcate acestea se desfășoară într-un spațiu impropriu, în care nimeni nu ar trebui să stea. Ni se spune că anii de liceu ar trebui să fie cei mai frumoși ani, dar când aceștia se desfășoară într-o “cutie de chibrituri” sau într-o “conservă de sardine”, amintirile nu mai pot fi așa plăcute. Participanți în diferite activități în cadrul comunității noastre și premianți la nivel județean și național la concursuri sau olimpiade, viitori artiști sunt nevoiți să stea și câte trei într-o bancă destinată doar unui număr de doi elevi, trebuind să scrie și să învețe în timp ce nici un braț nu poate fi întins între aceștia. Pentru a desfășura diferite activități, elevii pe specializarea filologie sau mai ales arta actorului, care nu beneficiază de săli ce le permit prestarea viitoarelor scenete, trebuie să așeze băncile unele peste altele sau chiar să le așeze pe îngustul hol al liceului. Corul “Jeunesses”, ce a încântat lumea din diferite orașe, este compus de un număr de 80 de elevi și totuși aceștia trebuie să repete în micile săli de clasă sau elevi ce activează pe specializări precum arhitectură sau arte plastice nu își pot desfășura orele de curs într-un mod propice deoarece dacă și-ar folosi instrumentele necesare, ar deranja toți colegii. Activitățile extrașcolare, adunări generale ale Consiliului Școlar al Elevilor, respectiv programe de pregătire a elevilor pentru olimpiade sau examene pentru ani terminali se desfășoară dacă ai noroc și găsești o clasă liberă. În contextul pandemic, nu am avut posibilitatea de a îndeplini obligativitatea distanței regulamentare din cauza condițiilor în care ne aflăm. Totuși, în ciuda circumstanțelor, toată lumea a respectat regulile de protecție, reușind să evităm un posibil focar de infecție.

Actuala clădire a servit drept cămin pentru fete în trecut, iar în curtea instituției se pot găsi rămășițe a unor vechi construcții, infrastructura acestora reprezentând un impas în buna desfășurare a orelor dar și un adevărat pericol pentru siguranța lumii. Faptul că aceste clădiri nu au fost proiectate cu scopul de a găzdui tineri talentați și profesori dedicați, joacă un rol important deoarece nu pot îndeplini necesitățile minime pe care fiecare școală ar trebui să le îndeplinească. Acești factori rezultă lipsa claselor cu un spațiu considerabil ce permite mobilitate între persoane sau a laboratoarelor de fizică sau informatică, de exemplu.

Ajunși în momentul de față la un număr de 27 de clase și în viitorii doi ani la 33 de clase care au în componență specializările: arte plastice, muzică, arhitectură, arta actorului și filologie engleză intensiv, elevii nu își pot ține orele. Dacă elevul este chemat la tablă, acesta trebuie să treacă peste sau sub bancă, respectiv să deranjeze un întreg rând. Dascălul în actul predării nu se poate apropia de elevi deoarece îi sunt obturate căile de acces, fiind nevoiți să pasăm din mână în mână caietele pentru a le putea înmâna acestuia. Rugăm instituțiile competente să asculte vocile elevilor ce nu doresc mai mult decât un spațiu decent de studiu, ce este la câțiva pași distanță, să ne găzduiască și să ne permită să ne punem în valoare  talentele, ca mai apoi să le împărțim cu lumea întreagă. (Neagu Bianca, clasa a X-a, specializarea filologie-engleză intensiv, președinte al Consiliului Școlar al Elevilor)

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu