vineri, mai 3, 2024
AcasăSocietateDespre bullying, în sprijinul integrări sociale a tinerilor vulnerabili

Despre bullying, în sprijinul integrări sociale a tinerilor vulnerabili

În acest sfârșit de săptămână, în baza unui parteneriat încheiat între Inspectoratul de Poliție Județean Vrancea și Direcția de Sport și Tineret Vrancea – Centrul de Tineret, a avut loc o activitate interactivă organizată în cadrul proiectului ”Susținerea Integrării Sociale a tinerilor vulnerabili”. Astfel, având în vedere problematica siguranței tinerilor în contextul noilor provocări ale vieții sociale, polițiștii de la Biroul Siguranță Școlară s-au întâlnit în Crângul Petrești cu elevii de la Colegiul Tehnic ”Valeriu D. Cotea” din municipiul Focșani cărora le-au vorbit despre vulnerabilitățile la care sunt expuși, fiind exemplificate cazuri de bullying, violență fizică și verbală. În urma acestei activități, elevii prezenți, împreună cu inspectorul de specialitate de la Centrul de Tineret din cadrul DJST Vrancea, coordonatorul proiectului, dar și colaboratorii de la Școala Postliceală Sanitară ”Carol Davila” vor fi ”voluntari” pentru diseminarea informațiilor și recomandărilor polițiștilor pentru a nu fi victimă sau autori în cazul unor situații vulnerabile.

Având în vedre efectele bullying-ului, una dintre temele din cadrul proiectului a fost siguranța elevilor privind acest comportament. Bullying-ul este o acțiune efectuată în mod repetat, care se poate manifesta prin agresivitate fizică sau, psihologic, prin producerea unor daune emoționale. Instrumentele acestui fenomen sunt cuvintele, acțiunile sau excluderea socială. Fenomenul de bullying poate fi inițiat de o persoană sau de un grup de persoane,implicând un raport de putere inegal, deoarece victima, în cazul acestui fenomen nu dispune de resurse (fizice, psihologice, sociale) pentru a se apăra.

Ce trebuie să facă un copil care este agresat?

  • Să ignore comportamentul de agresare (doar în faza iniţială!).
  • Să se distanţeze de situaţia şi locul respectiv.
  • Să reacţioneze într-o manieră fermă (învăţarea abilităţilor asertive).
  • Să se asigure de protecţie (solicitarea ajutorului).

Ce este important să evite un copil care este agresat: să se înfurie/să plângă; să se comporte agresiv (să lovească, să înjure etc.), să răspundă cu tachinare. Odată informați, copiii sunt pregătiți să recunoască, să prevină și să combată acest fenomen.

Atenţia şi acţiunile poliţiştilor de la siguranță școlară se îndreaptă, în continuare, spre elevi, părinţi şi cadre didactice, iar pentru atingerea obiectivelor vom continua colaborarea cu alte instituţii şi autorităţi, astfel că activităţi de acest fel vor fi derulate pe întreg parcursul anului şcolar. (IPJ Vrancea)


ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -
- Advertisment -

Cele mai citite

Despre bullying, în sprijinul integrări sociale a tinerilor vulnerabili

În acest sfârșit de săptămână, în baza unui parteneriat încheiat între Inspectoratul de Poliție Județean Vrancea și Direcția de Sport și Tineret Vrancea – Centrul de Tineret, a avut loc o activitate interactivă organizată în cadrul proiectului ”Susținerea Integrării Sociale a tinerilor vulnerabili”. Astfel, având în vedere problematica siguranței tinerilor în contextul noilor provocări ale vieții sociale, polițiștii de la Biroul Siguranță Școlară s-au întâlnit în Crângul Petrești cu elevii de la Colegiul Tehnic ”Valeriu D. Cotea” din municipiul Focșani cărora le-au vorbit despre vulnerabilitățile la care sunt expuși, fiind exemplificate cazuri de bullying, violență fizică și verbală. În urma acestei activități, elevii prezenți, împreună cu inspectorul de specialitate de la Centrul de Tineret din cadrul DJST Vrancea, coordonatorul proiectului, dar și colaboratorii de la Școala Postliceală Sanitară ”Carol Davila” vor fi ”voluntari” pentru diseminarea informațiilor și recomandărilor polițiștilor pentru a nu fi victimă sau autori în cazul unor situații vulnerabile.

Având în vedre efectele bullying-ului, una dintre temele din cadrul proiectului a fost siguranța elevilor privind acest comportament. Bullying-ul este o acțiune efectuată în mod repetat, care se poate manifesta prin agresivitate fizică sau, psihologic, prin producerea unor daune emoționale. Instrumentele acestui fenomen sunt cuvintele, acțiunile sau excluderea socială. Fenomenul de bullying poate fi inițiat de o persoană sau de un grup de persoane,implicând un raport de putere inegal, deoarece victima, în cazul acestui fenomen nu dispune de resurse (fizice, psihologice, sociale) pentru a se apăra.

Ce trebuie să facă un copil care este agresat?

  • Să ignore comportamentul de agresare (doar în faza iniţială!).
  • Să se distanţeze de situaţia şi locul respectiv.
  • Să reacţioneze într-o manieră fermă (învăţarea abilităţilor asertive).
  • Să se asigure de protecţie (solicitarea ajutorului).

Ce este important să evite un copil care este agresat: să se înfurie/să plângă; să se comporte agresiv (să lovească, să înjure etc.), să răspundă cu tachinare. Odată informați, copiii sunt pregătiți să recunoască, să prevină și să combată acest fenomen.

Atenţia şi acţiunile poliţiştilor de la siguranță școlară se îndreaptă, în continuare, spre elevi, părinţi şi cadre didactice, iar pentru atingerea obiectivelor vom continua colaborarea cu alte instituţii şi autorităţi, astfel că activităţi de acest fel vor fi derulate pe întreg parcursul anului şcolar. (IPJ Vrancea)

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu