vineri, aprilie 19, 2024
AcasăStiri InterneCum vor da examenul candidații pentru posturile de director de școală. Exemple...

Cum vor da examenul candidații pentru posturile de director de școală. Exemple de subiecte

Astăzi, Ministerul Educației a publicat exemple de subiecte pentru examenul scris din cadrul concursului național de ocupare a posturilor de directori și directori adjuncți de unități de învățământ. Este vorba de itemi tip grilă. Examenul scris va avea loc pe 15 octombrie, cu prezență fizică. Pentru cele 8.652 de posturi scoase la concurs s-au înscris puțin peste 9.200 de candidați. În Vrancea au fost acceptate 162 de dosare de candidatură. Modelele de subiecte se găsesc pe site-ul Ministerului Educației.

Proba scrisă constă în rezolvarea de către candidați, în maximum 120 de minute, a unui test standardizat cu 50 de itemi, cu un singur răspuns corect, prin care se evaluează capacități și competențe relevante pentru activitatea de management educațional:
– capacități cognitive;
– competențe de management și leadership.

Fiecare item corect rezolvat se notează cu două puncte. Nota se obține prin împărțirea la 10 a sumei punctajelor obținute. Nu se admit diferențe de notare între membrii comisiei de evaluare a probei scrise. Evaluarea testului standardizat se face în prezența candidatului și a observatorilor. Notele obținute la proba scrisă se pot contesta în termen de 48 de ore de la afișarea rezultatelor. Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație asigură elaborarea testelor standardizate, în colaborare cu experți în domeniul științelor educației, selectați în baza unei proceduri proprii și numiți prin ordin al ministrului educației. Colectivul de elaborare a testelor standardizate și toate persoanele care au dreptul de a opera cu acestea, semnează acord de confidențialitate privind conținutul testelor. Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație este responsabil și de transmiterea testelor standardizate către centrele speciale, în condiții de securitate informatică. Este declarat ”admis” la proba scrisă candidatul care a obținut cel puțin nota 7. Pot participa la proba de interviu doar candidații declarați admiși la proba scrisă.

Interviul are durata de 60 de minute pentru fiecare candidat, în cadrul căruia se evaluează:
– competențele de management strategic, operațional și de comunicare, prin prezentarea unei strategii de dezvoltare a unității de învățământ pentru care candidează;
– abilitățile de rezolvare a unor situații-problemă, prin raportare la contextul și specificul unității de  învățământ pentru care candidează; competențele digitale, pe baza utilizării calculatorului.

Strategia de dezvoltare a unității de învățământ va conține maximum 5 pagini și va fi pusă la dispoziția membrilor comisiei de evaluare a probei de interviu la prezentarea candidatului pentru susținerea probei. Interviul este evaluat cu punctaje exprimate prin numere întregi de la 1 la 10 de către fiecare membru al comisiei, punctajul final fiind media aritmetică a punctajelor acordate de către cei cinci membri ai comisiei de evaluare. Este declarat ”admis” la proba de interviu candidatul care a obținut cel puțin 7 puncte.
Este declarat ”reușit” candidatul care a obținut nota cea mai mare dintre candidații care optează pentru aceeași funcție. În cazul obținerii de note egale de către candidații pentru aceeași funcție, se aplică, în ordine, următoarele criterii de departajare:
a) Punctajul la proba de interviu – este declarat ”reușit” candidatul care are punctajul cel mai mare la proba interviu.
b) Unitatea de învățământ la care este titular – este declarat ”reușit” candidatul care este titularul unității pentru care candidează.
c) Gradul didactic – este declarat ”reușit” candidatul care are gradul didactic cel mai înalt.

ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -

Cele mai citite

Cum vor da examenul candidații pentru posturile de director de școală. Exemple de subiecte

Astăzi, Ministerul Educației a publicat exemple de subiecte pentru examenul scris din cadrul concursului național de ocupare a posturilor de directori și directori adjuncți de unități de învățământ. Este vorba de itemi tip grilă. Examenul scris va avea loc pe 15 octombrie, cu prezență fizică. Pentru cele 8.652 de posturi scoase la concurs s-au înscris puțin peste 9.200 de candidați. În Vrancea au fost acceptate 162 de dosare de candidatură. Modelele de subiecte se găsesc pe site-ul Ministerului Educației.

Proba scrisă constă în rezolvarea de către candidați, în maximum 120 de minute, a unui test standardizat cu 50 de itemi, cu un singur răspuns corect, prin care se evaluează capacități și competențe relevante pentru activitatea de management educațional:
– capacități cognitive;
– competențe de management și leadership.

Fiecare item corect rezolvat se notează cu două puncte. Nota se obține prin împărțirea la 10 a sumei punctajelor obținute. Nu se admit diferențe de notare între membrii comisiei de evaluare a probei scrise. Evaluarea testului standardizat se face în prezența candidatului și a observatorilor. Notele obținute la proba scrisă se pot contesta în termen de 48 de ore de la afișarea rezultatelor. Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație asigură elaborarea testelor standardizate, în colaborare cu experți în domeniul științelor educației, selectați în baza unei proceduri proprii și numiți prin ordin al ministrului educației. Colectivul de elaborare a testelor standardizate și toate persoanele care au dreptul de a opera cu acestea, semnează acord de confidențialitate privind conținutul testelor. Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație este responsabil și de transmiterea testelor standardizate către centrele speciale, în condiții de securitate informatică. Este declarat ”admis” la proba scrisă candidatul care a obținut cel puțin nota 7. Pot participa la proba de interviu doar candidații declarați admiși la proba scrisă.

Interviul are durata de 60 de minute pentru fiecare candidat, în cadrul căruia se evaluează:
– competențele de management strategic, operațional și de comunicare, prin prezentarea unei strategii de dezvoltare a unității de învățământ pentru care candidează;
– abilitățile de rezolvare a unor situații-problemă, prin raportare la contextul și specificul unității de  învățământ pentru care candidează; competențele digitale, pe baza utilizării calculatorului.

Strategia de dezvoltare a unității de învățământ va conține maximum 5 pagini și va fi pusă la dispoziția membrilor comisiei de evaluare a probei de interviu la prezentarea candidatului pentru susținerea probei. Interviul este evaluat cu punctaje exprimate prin numere întregi de la 1 la 10 de către fiecare membru al comisiei, punctajul final fiind media aritmetică a punctajelor acordate de către cei cinci membri ai comisiei de evaluare. Este declarat ”admis” la proba de interviu candidatul care a obținut cel puțin 7 puncte.
Este declarat ”reușit” candidatul care a obținut nota cea mai mare dintre candidații care optează pentru aceeași funcție. În cazul obținerii de note egale de către candidații pentru aceeași funcție, se aplică, în ordine, următoarele criterii de departajare:
a) Punctajul la proba de interviu – este declarat ”reușit” candidatul care are punctajul cel mai mare la proba interviu.
b) Unitatea de învățământ la care este titular – este declarat ”reușit” candidatul care este titularul unității pentru care candidează.
c) Gradul didactic – este declarat ”reușit” candidatul care are gradul didactic cel mai înalt.
ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu