miercuri, aprilie 24, 2024
AcasăSocietateCronică-invitație la film

Cronică-invitație la film

De 1 Decembrie, am fost la premiera de la Focșani a filmului Oameni de treabă / Men of Deeds. Am plecat cu mari așteptări după ce am citit nenumărate critici bune despre film. Ce am văzut și am primit în sala de cinema a fost cu muuuult peste ceea ce m-am gândit că va fi acest film românesc. Actorul focșănean Iulian Postelnicu face un rol incredibil, te trece prin toate stările și te zguduie. Nimic forțat în jocul lui, comic și tragic în același timp, extrem de emoționant și delicat, un personaj care trăiește în propria lume ce îi este sfărâmată de o serie de evenimente violente.
Deși Oameni de treabă este o comedie neagră, cred că filmul cuprinde de fapt o radiografie a societății românești, care este mâncată din interior de corupție, violență, crimă, minciună, decădere morală și spirituală, sărăcie, blazare, neîmplinire, dar de unde nu lipsesc licărul de speranță, idealurile, dragostea, sacrificiul, dorința de a îndrepta lucrurile și spiritul de dreptate. S-a potrivit cu sărbătoarea noastră națională și cu sufletul românului… Rolul polițistului de la țară al lui Postelnicu este unul complex și cu siguranță nu vă va rămâne indiferent nici după ce ieșiți din sala de cinema! Oameni de treabă vă va face să râdeți dar vă lasă și multe gânduri contradictorii. În plus, Vasile Muraru, cel cu care suntem toți obișnuiți în special din programele vesele de Revelion, unde ne face să râdem până la lacrimi, aici face un rol dramatic. Iar descoperirea sa în această nouă ipostază este surprinzătoare! Nu mai zic că cei doi actori se trag de aici, din Vrancea, ca să vă conving să mergeți să vedeți filmul! Iulian Postelnicu este absolvent al Colegiului Unirea, în timp ce străbunii lui Vasile Muraru se trag de la Năruja!
Mergeți să vedeți Oameni de treabă! (articol de Iulia Crețu)