AcasăStiri InterneControl ANPC la magazinele Mega Image: amenzi de peste 5,1 milioane lei,...

Control ANPC la magazinele Mega Image: amenzi de peste 5,1 milioane lei, retrageri de produse alimentare de la comercializare, propuneri de oprire temporară a unor unități sau prestări de servicii

Comisarii de la Protecția Consumatorilor au verificat 233 de magazine din rețeaua Mega Image în a doua parte a lunii ianuarie. În urma controalelor, s-au identificat mai multe nereguli și s-au dat sancțiuni importante. „Până în acest moment, au fost controlate 233 de unităţi, iar pentru neregulile constatate au fost aplicate următoarele sancţiuni: 485 amenzi contravenţionale, în valoare de aproximativ 5,1 milioane lei, 99 avertismente, oprirea definitivă de la comercializare a produselor găsite ca fiind neconforme, în valoare de 65.000 lei, oprirea temporară a prestării de servicii până la remedierea deficienţelor pentru 17 magazine, propunere de închidere temporară, pentru o perioadă de până la 6 luni, pentru 9 locaţii şi propunere de închidere temporară pentru o perioadă cuprinsă între 6 şi 12 luni, pentru 8 magazine”, se arată într-un comunicat al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC)

Preşedintele ANPC, Horia Constantinescu, a anunțat că astfel de acțiuni vor continua. „Nu ştiu cum se pronunţă într-o belgiană pură, dar mesajul în română ar fi: Respectaţi-ne! Mi-ar plăcea ca produsele care sunt prezente pe rafturile magazinelor Mega Image din România să ajungă, pentru o perioadă mai lungă, şi în ţara de origine a operatorului economic, pentru a vedea care este reacţia consumatorilor de acolo. Cred că habar nu au că există portocale cu bube şi mandarine-boabe la hectar. Trebuie să înveţe că nu de fiecare dată când cumpără un produs acesta are cantitatea înscrisă pe ambalaj, care poate fi mai mică, pentru a le asigura o cură de slăbire. Aş fi curios care este reacţia autorităţilor din ţara de origine a operatorului economic Mega Image şi cu privire la repetabilitatea unor abateri sancţionate şi constatate în trecut. Probabil există o justificare şi o scuză pe care doresc să le-o transmită celor din Belgia, nu nouă. Vom îndesi acţiunile de control de amploare, până o să ne facem înţeleşi. „Tot ziens!” („la revedere” în neerlandeză – una dintre limbile oficiale ale Belgiei)”, se arată în comunicatul ANPC.

 

Lista de abateri, nereguli și neconformități este lungă, pe mai multe aspecte, conform ANPC: comercializarea unor fructe şi legume depreciate, cu mucegai şi pete, care nu respectau criteriile de calitate (diferite calibre de mărime comercializate la aceeaşi categorie), fără a avea menţionată corect ţara de provenienţă, comercializarea unor produse alimentare cu data durabilităţii minimale depăşită, dar şi a unor produse preambalate care, prin cântărire, s-a dovedit a avea o greutate netă mai mică decât cea înscrisă pe etichetă; nerespectarea regimului de temperatură pentru depozitarea produselor, în ceea ce priveşte modul de prezentare şi publicitate a sucurilor din fructe şi a băuturilor răcoritoare (existenţa la raft a unor produse, având afişate pe etichetele de preţ ale comerciantului informaţii false cu privire la denumirea produsului), existenţa unor zone neigienizate ale pavimentului şi pereţilor, folosirea unor spaţii de depozitare insalubre; comercializarea unor produse alimentare cu acumulări de gheaţă în ambalaj, folosirea unor agregate frigorifice deteriorate, lipsa afişării informaţiilor referitoare la valabilitatea produselor gătite în zona gastro, depozitarea unor produse de panificaţie congelate fără etichete cu elemente de identificare, folosirea unor echipamente insalubre; au fost găsite produse de panificaţie fără a avea informaţiile specifice afişate la raft, produse fără etichete de preţ la raft, produse alimentare vrac fără a avea menţionată data deschiderii ambalajului, produse nealimentare fără a avea informaţiile traduse în limba română, pe etichetă; nerespectarea regimului promoţiilor (lipsa, la vânzare, a produsului singular, în cazul promoţiilor de tip multipack), expunerea la comercializare în vitrina destinată produselor româneşti a unor fructe de import, lipsa afişării atestatului de produs tradiţional pentru produsele comercializate ca fiind produse tradiţionale, lipsa precizării pe eticheta citricelor dacă au coaja tratată sau nu. (sursa: ANPC).

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Control ANPC la magazinele Mega Image: amenzi de peste 5,1 milioane lei, retrageri de produse alimentare de la comercializare, propuneri de oprire temporară a unor unități sau prestări de servicii

Comisarii de la Protecția Consumatorilor au verificat 233 de magazine din rețeaua Mega Image în a doua parte a lunii ianuarie. În urma controalelor, s-au identificat mai multe nereguli și s-au dat sancțiuni importante. „Până în acest moment, au fost controlate 233 de unităţi, iar pentru neregulile constatate au fost aplicate următoarele sancţiuni: 485 amenzi contravenţionale, în valoare de aproximativ 5,1 milioane lei, 99 avertismente, oprirea definitivă de la comercializare a produselor găsite ca fiind neconforme, în valoare de 65.000 lei, oprirea temporară a prestării de servicii până la remedierea deficienţelor pentru 17 magazine, propunere de închidere temporară, pentru o perioadă de până la 6 luni, pentru 9 locaţii şi propunere de închidere temporară pentru o perioadă cuprinsă între 6 şi 12 luni, pentru 8 magazine”, se arată într-un comunicat al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC)

Preşedintele ANPC, Horia Constantinescu, a anunțat că astfel de acțiuni vor continua. „Nu ştiu cum se pronunţă într-o belgiană pură, dar mesajul în română ar fi: Respectaţi-ne! Mi-ar plăcea ca produsele care sunt prezente pe rafturile magazinelor Mega Image din România să ajungă, pentru o perioadă mai lungă, şi în ţara de origine a operatorului economic, pentru a vedea care este reacţia consumatorilor de acolo. Cred că habar nu au că există portocale cu bube şi mandarine-boabe la hectar. Trebuie să înveţe că nu de fiecare dată când cumpără un produs acesta are cantitatea înscrisă pe ambalaj, care poate fi mai mică, pentru a le asigura o cură de slăbire. Aş fi curios care este reacţia autorităţilor din ţara de origine a operatorului economic Mega Image şi cu privire la repetabilitatea unor abateri sancţionate şi constatate în trecut. Probabil există o justificare şi o scuză pe care doresc să le-o transmită celor din Belgia, nu nouă. Vom îndesi acţiunile de control de amploare, până o să ne facem înţeleşi. „Tot ziens!” („la revedere” în neerlandeză – una dintre limbile oficiale ale Belgiei)”, se arată în comunicatul ANPC.

 

Lista de abateri, nereguli și neconformități este lungă, pe mai multe aspecte, conform ANPC: comercializarea unor fructe şi legume depreciate, cu mucegai şi pete, care nu respectau criteriile de calitate (diferite calibre de mărime comercializate la aceeaşi categorie), fără a avea menţionată corect ţara de provenienţă, comercializarea unor produse alimentare cu data durabilităţii minimale depăşită, dar şi a unor produse preambalate care, prin cântărire, s-a dovedit a avea o greutate netă mai mică decât cea înscrisă pe etichetă; nerespectarea regimului de temperatură pentru depozitarea produselor, în ceea ce priveşte modul de prezentare şi publicitate a sucurilor din fructe şi a băuturilor răcoritoare (existenţa la raft a unor produse, având afişate pe etichetele de preţ ale comerciantului informaţii false cu privire la denumirea produsului), existenţa unor zone neigienizate ale pavimentului şi pereţilor, folosirea unor spaţii de depozitare insalubre; comercializarea unor produse alimentare cu acumulări de gheaţă în ambalaj, folosirea unor agregate frigorifice deteriorate, lipsa afişării informaţiilor referitoare la valabilitatea produselor gătite în zona gastro, depozitarea unor produse de panificaţie congelate fără etichete cu elemente de identificare, folosirea unor echipamente insalubre; au fost găsite produse de panificaţie fără a avea informaţiile specifice afişate la raft, produse fără etichete de preţ la raft, produse alimentare vrac fără a avea menţionată data deschiderii ambalajului, produse nealimentare fără a avea informaţiile traduse în limba română, pe etichetă; nerespectarea regimului promoţiilor (lipsa, la vânzare, a produsului singular, în cazul promoţiilor de tip multipack), expunerea la comercializare în vitrina destinată produselor româneşti a unor fructe de import, lipsa afişării atestatului de produs tradiţional pentru produsele comercializate ca fiind produse tradiţionale, lipsa precizării pe eticheta citricelor dacă au coaja tratată sau nu. (sursa: ANPC).

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu