duminică, mai 12, 2024
spot_img
AcasăStiri InterneControale ANPC la magazinele Lidl din țară: diferențe de gramaj, legume și...

Controale ANPC la magazinele Lidl din țară: diferențe de gramaj, legume și fructe stricate, mizerie, produse expirate, lipsa etichetelor etc / Amenzi de 7,5 milioane lei

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a efectuat o amplă acțiune de control la magazinele din rețeaua Lidl. Au fost verificate, în total, 295 de unități comerciale din întreaga țară. Controalele comisarilor ANPC au scos la iveală mai multe nereguli, iar sancțiunile au fost pe măsură:

– 757 de amenzi de circa 7,5 milioane lei;

– produse oprite de la comercializare în valoare de 120.000 lei;

– oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficienţelor pentru 23 puncte de lucru;

– închiderea temporară, pe o perioadă de până la şase luni, pentru patru unităţi, din judeţele Botoşani, Galaţi şi Giurgiu;

– închiderea temporară, pe o perioadă de la şase luni la un an, pentru şapte puncte de lucru, din Regiunea Bucureşti-Ilfov;

– pentru 43 de unităţi a fost cerută încetarea practicii comerciale incorecte.

Măsura de oprire temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficienţelor, a fost aplicată unor puncte de lucru situate în judeţele Ilfov, Bihor, Maramureş, Cluj, Alba, Braşov, Mureş, Arad, Constanţa, Tulcea şi municipiul Bucureşti. “Ciupitul la cântar a devenit o formă de comerţ. Ciudat este că niciodată nu se gândeşte nimeni să adauge un pic, astfel că totdeauna iese în pagubă consumatorul! Dacă ştii că procesul tehnologic scade cantitatea, cum se întâmplă că nimeni nu pune puţin în plus, pentru a preveni scăderea! Lidl este corigent la cântar şi nu numai!”, a declarat Horia Constantinescu, preşedintele ANPC.

Potrivit unui comunicat de presă, printre deficiențele constatate de comisarii de la Protecția Consumatorilor se numără:

  • comercializarea unor produse alimentare cu diferențe de gramaj față de cel menționat pe ambalaj
  • nerespectarea regimului promoțiilor (comercializarea la bucată a unor produse care erau destinate vânzării multi-pack, având menționată și reducerea corespunzătoare pe pachet; lipsa produsului de referință la raft pentru a rezulta avantajul specific al prețului pachetului promoțional; lipsa mențiunilor referitoare la data de debut a campaniei de reduceri)
  • utilizarea, în zona Gastro, a pâinii neambalate păstrată în lăzi din plastic, neigienizate
  • folosirea unor camere de frig cu depuneri masive de gheață
  • comercializarea unor produse alimentare cu ambalaj depreciat sau cu acumulare de lichid în ambalaj
  • comercializarea unor fructe și legume cu modificări organoleptice sau de o calitate inferioară, la raft fiind menționată calitatea I
  • condiții de depozitare și igienă necorespunzătoare, cu reziduri și rugină, surplus de gheață, reziduuri pe paviment, agregate de refrigerare neigienizate, depozitarea produselor în spațiul destinat în temperatura neconforma
  • comercializarea unor produse fără a avea menționat pe eticheta de la raft prețul pe unitatea de măsură
  • lipsa mențiunilor referitoare la ingredientele produselor și la valoarea nutrițională a acestora, pe etichetele produselor din zona de panificație
  • folosirea, în zona de panificație, a unor tăvi cu grad avansat de arsură, a unor stative pentru tăvi și a unor rafturi metalice cu grăsime arsă și mizerie
  • utilizarea, în magazin a unor coșuri de cumpărături neigienizate corespunzător
  • folosirea unor testere, pentru produse cosmetice fără a avea etichete, privind data deschiderii și comercializa unor produse cosmetice fără a fi însoțite de eticheta cu ingredientele produselor
  • folosirea unor spatii de refrigerare și de congelare neigienizate, cu praf, resturi alimentare, impurități,cu ventilatoarele de la agregatele de răcire cu depuneri masive de praf, impurități, rugină, gheață
  • comercializarea unor jucării fără a avea menționate pe etichetă avertismentele legate de utilizare
  • comercializarea unor produse alimentare cu data limită de consum depășită
  • comercializarea unor produse cu traducere incompletă a elementelor de identificare sau fără a avea menționată compoziția fibroasă, pe etichete
  • prezentarea la vânzare a unor produse de panificație ca având în compoziție ingrediente superioare (ciocolată) în raport cu cele reale (cacao și uleiul vegetale).

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -
- Advertisment -

Cele mai citite

- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu