vineri, martie 29, 2024
AcasăStiri InterneCNAIR organizează o nouă licitație pentru construirea unui pod rutier la Cosmești....

CNAIR organizează o nouă licitație pentru construirea unui pod rutier la Cosmești. Contractul inițial a fost reziliat din cauza exploziei prețurilor la materialele de construcție

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a scos, din nou, la licitație contractul de proiectare și construire a podului peste râul Siret de la Cosmești, de la granița județelor Galați și Vrancea. Constructorul italian care câștigase, inițial, licitația, a renunțat la contract din cauza creșterii prețurilor la materialele de construcție. Astfel, CNAIR s-a văzut nevoită să reia licitația, de data aceasta la un preț mult mai mare: de la 112 milioane lei la 185 de milioane de lei. Durata contractului este de 84 de luni, din care 5 luni proiectare, 19 luni execuţie şi minimum 60 de luni garanţie. Proiectul este finanţat din fonduri europene. Podul actual de la Cosmești, rutier şi feroviar, peste Siret are circa un secol vechime. Potrivit expertizei tehnice din anul 2012, ”Drumul National DN 24, Tişiţa – Tecuci – Bârlad – Vaslui – Crasna – Iaşi, traversează râul Siret pe un pod mixt de şosea şi cale ferată cu lungimea totală de 541,06 m. În forma actuală, podul este dat în folosinţă din anul 1986. Podul este într-o stare de degradare avansată:

– pe tablierele metalice există suprafeţe cu început de oxidare, protecţia anticorozivă prezintă un început de degradare;

– platelajul din beton armat şi echipamentele de pe zona destinată circulaţiei rutiere prezintă degradări structurale grave care pun în pericol siguranţa circulaţiei şi integritatea elementelor structurale principale ale podului;

– podul existent va fi utilizat în continuare ca pod de cale ferată, iar reabilitarea elementelor structurale degradate (platelaj de la partea inferioară a structurii) este obligatorie pentru asigurarea condiţiilor de siguranţă a circulaţiei rutiere pe podul existent până la darea în folosinţă a noului pod rutier.”

Pe lângă construirea unui nou pod peste Siret, proiectul mai prevede şi o centură de 5,6 kilometri. „În cadrul proiectului sunt prevăzute și lucrări de reparații ale podului existent în vederea desfășurării traficului în condiții de siguranță în timpul execuției podului nou. După darea în circulație a podului nou, partea carosabilă a podului existent va fi dezafectată, acesta urmând să rămână funcțional doar pentru calea ferată. De asemenea, acest proiect prevede amenajarea unui pasaj peste calea ferată Mărășești – Tecuci și construcția a 5,6 km de drum nou cu o viteză de proiectare de 80 km/h.”, se menționează într-un comunicat CNAIR. (sursa: economedia.ro)


ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -

Cele mai citite

CNAIR organizează o nouă licitație pentru construirea unui pod rutier la Cosmești. Contractul inițial a fost reziliat din cauza exploziei prețurilor la materialele de construcție

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a scos, din nou, la licitație contractul de proiectare și construire a podului peste râul Siret de la Cosmești, de la granița județelor Galați și Vrancea. Constructorul italian care câștigase, inițial, licitația, a renunțat la contract din cauza creșterii prețurilor la materialele de construcție. Astfel, CNAIR s-a văzut nevoită să reia licitația, de data aceasta la un preț mult mai mare: de la 112 milioane lei la 185 de milioane de lei. Durata contractului este de 84 de luni, din care 5 luni proiectare, 19 luni execuţie şi minimum 60 de luni garanţie. Proiectul este finanţat din fonduri europene. Podul actual de la Cosmești, rutier şi feroviar, peste Siret are circa un secol vechime. Potrivit expertizei tehnice din anul 2012, ”Drumul National DN 24, Tişiţa – Tecuci – Bârlad – Vaslui – Crasna – Iaşi, traversează râul Siret pe un pod mixt de şosea şi cale ferată cu lungimea totală de 541,06 m. În forma actuală, podul este dat în folosinţă din anul 1986. Podul este într-o stare de degradare avansată:

– pe tablierele metalice există suprafeţe cu început de oxidare, protecţia anticorozivă prezintă un început de degradare;

– platelajul din beton armat şi echipamentele de pe zona destinată circulaţiei rutiere prezintă degradări structurale grave care pun în pericol siguranţa circulaţiei şi integritatea elementelor structurale principale ale podului;

– podul existent va fi utilizat în continuare ca pod de cale ferată, iar reabilitarea elementelor structurale degradate (platelaj de la partea inferioară a structurii) este obligatorie pentru asigurarea condiţiilor de siguranţă a circulaţiei rutiere pe podul existent până la darea în folosinţă a noului pod rutier.”

Pe lângă construirea unui nou pod peste Siret, proiectul mai prevede şi o centură de 5,6 kilometri. „În cadrul proiectului sunt prevăzute și lucrări de reparații ale podului existent în vederea desfășurării traficului în condiții de siguranță în timpul execuției podului nou. După darea în circulație a podului nou, partea carosabilă a podului existent va fi dezafectată, acesta urmând să rămână funcțional doar pentru calea ferată. De asemenea, acest proiect prevede amenajarea unui pasaj peste calea ferată Mărășești – Tecuci și construcția a 5,6 km de drum nou cu o viteză de proiectare de 80 km/h.”, se menționează într-un comunicat CNAIR. (sursa: economedia.ro)

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu