sâmbătă, aprilie 27, 2024
AcasăStiri InterneCNAIR: care este stadiul celor două proiecte de autostrăzi care vor traversa...

CNAIR: care este stadiul celor două proiecte de autostrăzi care vor traversa Moldova

Directorul General al CNAIR, Cristian Pistol a participat la videoconferința organizată bilunar, în care sunt prezentate evoluțiile proiectelor de infrastructură rutieră din această regiune. „Este foarte important să precizăm că în pofida unor dificultăți întâmpinate, căutam permanent soluții astfel încât să nu afectăm finanțarea acestui proiect, al autostrăzii A8. Totodată, pentru asigurarea finanțării prin fonduri europene acordăm o atenție deosebită acelor lucrări de mediu, astfel încât ele să nu crească exponențial valoarea proiectului și să nu pună în pericol finanțarea. Consultantul pentru mediu al prestatorului a stabilit necesitatea realizării a două ecoducte care trebuie sa fie amplasate pe secțiunile de la capetele A8, respectiv cele finanțate prin PNRR. Valoarea este de peste 37 de milioane de euro, pentru cele două ecoducte aflate la o distanță de 13 km respectiv 7 km de corpul autostrăzii. Există riscul ca aceste lucrări suplimentare să crească valoarea investiției astfel încât Rata Internă de Rentabilitate a proiectului să scadă, ceea ce ar periclita finanțarea din fonduri europene. Cu siguranță amplasarea acestor ecoducte va implica emiterea unor noi certificate de urbanism precum și realizarea unor noi studii pe teren (topografic, deminare, geotehnic, arheologic). În acest sens, am identificat împreună cu colegii mei soluții pe care le-am discutat cu prestatorul. Urmează să fie verificate cu autoritatea de mediu pentru a ne asigura că respectăm rigorile legislaței în domeniu. Obținerea Acordului de Mediu este un proces de durată îndelungată care implică o serie de consultări publice și excede competențelor CNAIR. Facem însă tot ce ține de noi pentru a livra elementele necesare obținerii acestui Acord. A fi echilibrat acum și a identifica soluții reale înseamna o finanțare sigură pentru construcția acestei autostrăzi.
În ceea ce privește A7, lucrurile sunt pe un traiect normal după cum urmează:
Secțiunea Ploiești-Buzău are 3 loturi. Pentru două dintre acestea vor fi semnate contracte de execuție în cel mai scurt timp posibil. Pentru cel de al treilea lot așteptăm decizia Curții de Apel București care a rămas în pronunțare. Pentru secțiunea Buzău -Focșani, care are 4 loturi, au fost depuse oferte care se află acum în evaluare. Pentru secțiunea Focșani-Bacău au fost aprobați indicatorii tehnico-economici în CTE al CNAIR, acesta fiind primul pas pentru aprobarea acestora prin Hotărâre de Guvern. Secțiunea Bacău-Pașcani, care are 3 loturi, are aprobați indicatorii tehnico-economici iar proiectul tehnic este în analiză în vederea aprobării în CTE al CNAIR. Urmează ca imediat după acest pas să fie lansată procedura de achiziție publica pentru execuția lucrărilor.
Mulțumim autorităților publice, centrale și locale pentru implicarea activă si pentru sprijinul constant pe care îl acordă acestor proiecte. După cum puteți observa, facem tot posibilul pentru ca PNRR sa nu fie în pericol!”, a precizat Directorul General al CNAIR.

ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -
- Advertisment -

Cele mai citite

CNAIR: care este stadiul celor două proiecte de autostrăzi care vor traversa Moldova

Directorul General al CNAIR, Cristian Pistol a participat la videoconferința organizată bilunar, în care sunt prezentate evoluțiile proiectelor de infrastructură rutieră din această regiune. „Este foarte important să precizăm că în pofida unor dificultăți întâmpinate, căutam permanent soluții astfel încât să nu afectăm finanțarea acestui proiect, al autostrăzii A8. Totodată, pentru asigurarea finanțării prin fonduri europene acordăm o atenție deosebită acelor lucrări de mediu, astfel încât ele să nu crească exponențial valoarea proiectului și să nu pună în pericol finanțarea. Consultantul pentru mediu al prestatorului a stabilit necesitatea realizării a două ecoducte care trebuie sa fie amplasate pe secțiunile de la capetele A8, respectiv cele finanțate prin PNRR. Valoarea este de peste 37 de milioane de euro, pentru cele două ecoducte aflate la o distanță de 13 km respectiv 7 km de corpul autostrăzii. Există riscul ca aceste lucrări suplimentare să crească valoarea investiției astfel încât Rata Internă de Rentabilitate a proiectului să scadă, ceea ce ar periclita finanțarea din fonduri europene. Cu siguranță amplasarea acestor ecoducte va implica emiterea unor noi certificate de urbanism precum și realizarea unor noi studii pe teren (topografic, deminare, geotehnic, arheologic). În acest sens, am identificat împreună cu colegii mei soluții pe care le-am discutat cu prestatorul. Urmează să fie verificate cu autoritatea de mediu pentru a ne asigura că respectăm rigorile legislaței în domeniu. Obținerea Acordului de Mediu este un proces de durată îndelungată care implică o serie de consultări publice și excede competențelor CNAIR. Facem însă tot ce ține de noi pentru a livra elementele necesare obținerii acestui Acord. A fi echilibrat acum și a identifica soluții reale înseamna o finanțare sigură pentru construcția acestei autostrăzi.
În ceea ce privește A7, lucrurile sunt pe un traiect normal după cum urmează:
Secțiunea Ploiești-Buzău are 3 loturi. Pentru două dintre acestea vor fi semnate contracte de execuție în cel mai scurt timp posibil. Pentru cel de al treilea lot așteptăm decizia Curții de Apel București care a rămas în pronunțare. Pentru secțiunea Buzău -Focșani, care are 4 loturi, au fost depuse oferte care se află acum în evaluare. Pentru secțiunea Focșani-Bacău au fost aprobați indicatorii tehnico-economici în CTE al CNAIR, acesta fiind primul pas pentru aprobarea acestora prin Hotărâre de Guvern. Secțiunea Bacău-Pașcani, care are 3 loturi, are aprobați indicatorii tehnico-economici iar proiectul tehnic este în analiză în vederea aprobării în CTE al CNAIR. Urmează ca imediat după acest pas să fie lansată procedura de achiziție publica pentru execuția lucrărilor.
Mulțumim autorităților publice, centrale și locale pentru implicarea activă si pentru sprijinul constant pe care îl acordă acestor proiecte. După cum puteți observa, facem tot posibilul pentru ca PNRR sa nu fie în pericol!”, a precizat Directorul General al CNAIR.
ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu