Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a făcut miercuri, 2 iulie, o amplă acțiune de control în stațiunile și zonele turistice de pe litoralul românesc. Comisarii ANPC au verificat 45 de operatori economici în a doua zi a acțiunilor derulate de ”Comandamentul Litoral 2025”. Printre abaterile descoperite se numără vânzarea de produse alimentare cu termenul de valabilitate expirat, lipsa autorizațiilor de funcționare, condiții de igienă dezastruoase cu mochete rupte și pânze de păianjeni pe pereți, echipamente frigorifice murdare și lipsa regulamentelor pentru piscine. În consecință, Protecția Consumatorilor a aplicat 26 de sancțiuni și 40 de avertismente. Din cei 45 de operatori verificați, doar o mică parte a scăpat fără măsuri. S-au dat amenzi în valoare totală de 171.000 de lei, iar patru firme au primit cele mai severe sancțiuni – oprirea practicilor comerciale incorecte.
Ce mai găsește Protecția Consumatorilor pe litoral: alimente expirate, igienă precară, activități fără autorizație
”Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor își reafirmă angajamentul față de consumatorii din România, subliniind faptul că rolul său nu este doar unul de control și sancționare, ci și de îndrumare, prevenție și sprijin activ pentru operatorii economici care respectă legea și consumatorul. „ANPC nu este o sperietoare. ANPC este partenerul cetățeanului, dar și al comerciantului de bună credință. Rolul nostru este să consiliem, să prevenim, dar și să intervenim ferm atunci când este nevoie. De aceea, am introdus în acest an practica exemplelor de AȘA DA și AȘA NU – pentru ca oamenii să vadă concret ce înseamnă un comportament corect față de consumator și ce greșeli nu trebuie tolerate.”, a declarat președintele ANPC, Cristian Popescu Piedone.
Noua abordare a instituției încurajează evidențierea și promovarea celor care respectă legea, consumatorii și standardele de calitate. Astfel, acolo unde inspectorii ANPC constată practici corecte și servicii ireproșabile, acei operatori economici vor fi felicitați public și vor deveni modele de bune practici. În egală măsură, acolo unde se constată abateri grave sau repetate, măsurile vor fi ferme și proporționale. „Nu ne ferim să spunem AȘA NU – pentru că trebuie să arătăm clar ce nu este în regulă. Aplicăm sancțiuni, dar mai important, oferim și explicații. Fiecare control trebuie să însemne un pas spre mai bine, nu doar o amendă.”, a mai adăugat președintele ANPC. ANPC continuă, astfel, o campanie activă de informare, prevenție și intervenție, sub principiul echilibrului între fermitate și corectitudine. Consilierea și transparența devin instrumente cheie în consolidarea unui climat comercial sănătos, în care consumatorii sunt respectați, iar antreprenorii onești sunt sprijiniți.”, se menționează într-un comunicat al instituției de control.
RELATED ARTICLES
Recent Comments
Candidatul ALDE pentru Primăria Focșani a lansat o platformă online pentru sesizările cetățenilor
pe
Candidatul ALDE pentru Primăria Focșani a lansat o platformă online pentru sesizările cetățenilor
pe
Candidatul ALDE pentru Primăria Focșani a lansat o platformă online pentru sesizările cetățenilor
pe
Candidatul ALDE pentru Primăria Focșani a lansat o platformă online pentru sesizările cetățenilor
pe
Candidatul ALDE pentru Primăria Focșani a lansat o platformă online pentru sesizările cetățenilor
pe
Candidatul ALDE pentru Primăria Focșani a lansat o platformă online pentru sesizările cetățenilor
pe
VIDEO Pănceanul Ovidiu Burdușa, PNL, susținut de jurnaliștii Grigore Cartianu și Laurențiu Ciocăzanu
pe