vineri, martie 29, 2024
AcasăAdministratieCauzele prăbușirii podului de la Vadu Roșca: viitura și eroare de execuție...

Cauzele prăbușirii podului de la Vadu Roșca: viitura și eroare de execuție la construcție, în 1980

Experții care au evaluat situația podului de la Vadu Roșca, prăbușit la unul din capete în această primăvară, spun că a fost o eroare clară de execuție, de la sfârșitul anilor ’70, când s-a construit podul. Ei susțin că lipsa a trei piloni nebetonați și lipsa armăturii dintre elemente au dus la prăbușire. „40 de ani pilonii au stat în pământ și apa a lucrat iar acum a dispărut pământul și nu a mai avut în ce să stea fundația. Viitura a fost favorizată de greșeala de execuție din 1979. Acest pod nu cădea acum, dar la viitoarele viituri cădea”, a spus Ion Dumitru, expert desemnat de Consiliul Județean Vrancea pentru a analiza cauzele prăbușirii. La rândul său, președintele Consiliului Județean Vrancea, Cătălin Toma, a menționat că ceea ce s-a întâmplat cu podul de la Vadu Roșca poate fi un semnal de alarmă pentru ce înseamnă viitoarele reabilitări de poduri din județ. „Vă asigur că lucrările se vor face așa cum trebuie, ținând cont de legislația greoaie. Refacerea podului nu va fi rapidă, ci și în raport de documentațiile acestea care durează. Podul de la Vadu Roșca avea nevoie de lucrări de protejare a malului, care nu au fost prevăzute. Dacă acest accident s-a produs înseamnă că trebuie să fim mai precauți în lucrările de expertizare. Sunt îngrijorat, pentru că majoritatea podurilor au deja această perioadă de garanție terminată, de 40-50 de ani”, a precizat Cătălin Toma, președintele CJ Vrancea.

Pe drumurile județene din Vrancea sunt 112 poduri, marea lor majoritate construite în timpul comunismului, din care doar 22 sunt consolidate și alte 31 se află în proces de reabilitare. Pentru alte 10 s-au demarat procedurile pentru expertizare tehnică. Doar patru poduri noi au fost construite după 1989.

Reamintim, cronologic, situația podului peste râul Putna, de pe DJ 204D, care face legătura dintre satele Vulturu și Vadu Roșca. Podul, aflat în reabilitare, s-a rupt la unul dintre capete, pe data de 30 aprilie a.c. După circa o lună, s-a dat în folosință, cu restricții de tonaj, un pod provizoriu, construit în apropiere. Din cauza creșterii debitului râului Putna, în urma precipitațiilor abundente, autoritățile au oprit circulația pe podul provizoriu, pe data de 30 iulie. Apoi, pe 31 iulie, viitura de pe Putna, cu aluviuni, gunoaie și lemne, a blocat scurgerea apei și a rupt podul provizoriu. Pe data de 2 august s-a reluat circulația pe podul provizoriu, tot cu restricții de tonaj.


ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -

Cele mai citite

Cauzele prăbușirii podului de la Vadu Roșca: viitura și eroare de execuție la construcție, în 1980

Experții care au evaluat situația podului de la Vadu Roșca, prăbușit la unul din capete în această primăvară, spun că a fost o eroare clară de execuție, de la sfârșitul anilor ’70, când s-a construit podul. Ei susțin că lipsa a trei piloni nebetonați și lipsa armăturii dintre elemente au dus la prăbușire. „40 de ani pilonii au stat în pământ și apa a lucrat iar acum a dispărut pământul și nu a mai avut în ce să stea fundația. Viitura a fost favorizată de greșeala de execuție din 1979. Acest pod nu cădea acum, dar la viitoarele viituri cădea”, a spus Ion Dumitru, expert desemnat de Consiliul Județean Vrancea pentru a analiza cauzele prăbușirii. La rândul său, președintele Consiliului Județean Vrancea, Cătălin Toma, a menționat că ceea ce s-a întâmplat cu podul de la Vadu Roșca poate fi un semnal de alarmă pentru ce înseamnă viitoarele reabilitări de poduri din județ. „Vă asigur că lucrările se vor face așa cum trebuie, ținând cont de legislația greoaie. Refacerea podului nu va fi rapidă, ci și în raport de documentațiile acestea care durează. Podul de la Vadu Roșca avea nevoie de lucrări de protejare a malului, care nu au fost prevăzute. Dacă acest accident s-a produs înseamnă că trebuie să fim mai precauți în lucrările de expertizare. Sunt îngrijorat, pentru că majoritatea podurilor au deja această perioadă de garanție terminată, de 40-50 de ani”, a precizat Cătălin Toma, președintele CJ Vrancea.

Pe drumurile județene din Vrancea sunt 112 poduri, marea lor majoritate construite în timpul comunismului, din care doar 22 sunt consolidate și alte 31 se află în proces de reabilitare. Pentru alte 10 s-au demarat procedurile pentru expertizare tehnică. Doar patru poduri noi au fost construite după 1989.

Reamintim, cronologic, situația podului peste râul Putna, de pe DJ 204D, care face legătura dintre satele Vulturu și Vadu Roșca. Podul, aflat în reabilitare, s-a rupt la unul dintre capete, pe data de 30 aprilie a.c. După circa o lună, s-a dat în folosință, cu restricții de tonaj, un pod provizoriu, construit în apropiere. Din cauza creșterii debitului râului Putna, în urma precipitațiilor abundente, autoritățile au oprit circulația pe podul provizoriu, pe data de 30 iulie. Apoi, pe 31 iulie, viitura de pe Putna, cu aluviuni, gunoaie și lemne, a blocat scurgerea apei și a rupt podul provizoriu. Pe data de 2 august s-a reluat circulația pe podul provizoriu, tot cu restricții de tonaj.

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu