vineri, aprilie 26, 2024
AcasăStiri InterneAsociația Pro Infrastructura: UMB, unul dintre cei doar câțiva antreprenori generali serioși...

Asociația Pro Infrastructura: UMB, unul dintre cei doar câțiva antreprenori generali serioși din țară/ Îngrijorare privind dublarea capacității de lucru

Autostrada Focșani-Bacău merge tot la UMB. Vineri, 25.11.2022, CNAIR a desemnat câștigătorul pe toate cele 3 loturi ale A7 Focșani-Bacău: grupul UMB. În total, sunt 95,902 kilometri cu o valoare de 6,513 miliarde lei fără TVA, iar perioada de execuție este de 30 de luni pentru fiecare din cele trei secțiuni. Conform informațiilor noastre, CNAIR a comunicat deja ofertanților rezultatul procedurii. Termenul legal de depunere a contestațiilor este de 10 zile, deci pe la mijlocul lunii decembrie vom afla dacă se pot semna contractele sau mai așteptăm. Șansele de reușită ale eventualelor contestații sunt mici, pentru că UMB a ofertat foarte agresiv, la aproximativ 80% din prețul estimat, și toți competitorii au același punctaj la evaluarea tehnică, turcii de la Kolin fiind pe locul 2 ca preț, la o distanță semnificativă. Vestea este bună, UMB fiind unul din cei doar câțiva antreprenori generali serioși din țară, poate cel mai serios, iar Autostrada A7 trece pe la ei prin curte.
Totuși, așa cum v-am comunicat încă din septembrie, suntem îngrijorați că nu vor putea să-și dubleze capacitatea într-un timp extrem de scurt. Dacă vor câștiga restul de 8 loturi ale A7, ar ajunge la aproximativ 400 de kilometri de autostradă și drum expres care trebuie livrați în 20-30 de luni (cu excepția ciotului din A1 Lugoj-Deva). În prezent, grupul UMB are în tolbă 10 loturi în lungime de 169 km cu o valoare însumată de 8,56 miliarde lei din totalul de 24 de proiecte, 451 km și 28,99 miliarde lei de autostrăzi și drumuri expres contractate de România, deci o cotă de piață de 38% în funcție de kilometri, respectiv 30% după valoare, fiind lider de piață pe infrastructura rutieră majoră. Nu mai socotim și celelalte câteva proiecte mai mici pe care le are în portofoliu.
Timpul va arăta dacă temerile noastre sunt, sau nu, întemeiate. Așteptăm să fim contraziși, iar în 2025 harnicii plăieși ai UMB să livreze și ultimul kilometru din cei aproape 400 pe care-i au și-i vor avea de făcut în toată țara (dacă vor lua toate cele 8 segmente rămase pe A7), începând cu tronsonul 3 al DEx12 Craiova-Pitești și lotul 2 al A0 Nord la finalul lui 2023. (Asociația Pro Infrastructura)

ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -

Cele mai citite

Asociația Pro Infrastructura: UMB, unul dintre cei doar câțiva antreprenori generali serioși din țară/ Îngrijorare privind dublarea capacității de lucru

Autostrada Focșani-Bacău merge tot la UMB. Vineri, 25.11.2022, CNAIR a desemnat câștigătorul pe toate cele 3 loturi ale A7 Focșani-Bacău: grupul UMB. În total, sunt 95,902 kilometri cu o valoare de 6,513 miliarde lei fără TVA, iar perioada de execuție este de 30 de luni pentru fiecare din cele trei secțiuni. Conform informațiilor noastre, CNAIR a comunicat deja ofertanților rezultatul procedurii. Termenul legal de depunere a contestațiilor este de 10 zile, deci pe la mijlocul lunii decembrie vom afla dacă se pot semna contractele sau mai așteptăm. Șansele de reușită ale eventualelor contestații sunt mici, pentru că UMB a ofertat foarte agresiv, la aproximativ 80% din prețul estimat, și toți competitorii au același punctaj la evaluarea tehnică, turcii de la Kolin fiind pe locul 2 ca preț, la o distanță semnificativă. Vestea este bună, UMB fiind unul din cei doar câțiva antreprenori generali serioși din țară, poate cel mai serios, iar Autostrada A7 trece pe la ei prin curte.
Totuși, așa cum v-am comunicat încă din septembrie, suntem îngrijorați că nu vor putea să-și dubleze capacitatea într-un timp extrem de scurt. Dacă vor câștiga restul de 8 loturi ale A7, ar ajunge la aproximativ 400 de kilometri de autostradă și drum expres care trebuie livrați în 20-30 de luni (cu excepția ciotului din A1 Lugoj-Deva). În prezent, grupul UMB are în tolbă 10 loturi în lungime de 169 km cu o valoare însumată de 8,56 miliarde lei din totalul de 24 de proiecte, 451 km și 28,99 miliarde lei de autostrăzi și drumuri expres contractate de România, deci o cotă de piață de 38% în funcție de kilometri, respectiv 30% după valoare, fiind lider de piață pe infrastructura rutieră majoră. Nu mai socotim și celelalte câteva proiecte mai mici pe care le are în portofoliu.
Timpul va arăta dacă temerile noastre sunt, sau nu, întemeiate. Așteptăm să fim contraziși, iar în 2025 harnicii plăieși ai UMB să livreze și ultimul kilometru din cei aproape 400 pe care-i au și-i vor avea de făcut în toată țara (dacă vor lua toate cele 8 segmente rămase pe A7), începând cu tronsonul 3 al DEx12 Craiova-Pitești și lotul 2 al A0 Nord la finalul lui 2023. (Asociația Pro Infrastructura)
ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu