joi, mai 2, 2024
AcasăStiri InterneANPC propune închiderea a 5 supermarketuri importante de pe litoral

ANPC propune închiderea a 5 supermarketuri importante de pe litoral

În ultimele zile, echipele de comisari ale Comandamentului Litoral 2022 – structura specială a ANPC înființată pe timpul sezonului de vară – au verificat modul în care este respectată legislaţia în domeniu în supermarketurile din sudul litoralului Mării Negre. Au fost controlate, în Mangalia, magazinele Carrefour, Lidl, Kaufland şi Mega Image, precum şi magazinul Lidl din Eforie Nord. În urma acestor controale, comisarii ANPC au aplicat 4 avertismente şi 9 amenzi contravenţionale în valoare totală de 235.000 de lei. Pe lângă aceste sancțiuni, comisarii de la Protecția Consumatorilor au dispus și alte măsuri: oprirea temporară de la comercializare a unor produse alimentare în valoare de peste 4.600 de lei, oprirea definitivă de la comercializare a unor produse alimentare în valoare de peste 10.000 de lei, oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficienţelor a tuturor magazinelor controlate, închiderea temporară pe o perioadă de până la 6 luni a tuturor magazinelor controlate şi încetarea practicilor comerciale incorecte pentru 3 dintre magazine. „Interesant este că, până la finalizarea acţiunilor de control, parte dintre consumatorii aflaţi la cumpărături erau mai tare intrigaţi de acţiunea noastră decât de deficienţele găsite acolo. Suntem pe teren pentru a le proteja sănătatea şi pentru a transmite operatorilor economici că trebuie să respecte consumatorii. Din nou vitrine murdare, din nou legume şi fructe cu deprecieri, din nou se uită că o parte a profitului trebuie reinvestită. Va trebui să trecem la măsuri mult mai dure şi săptămâna aceasta o vom dedica discuţiilor cu structurile centrale ale marilor lanţuri de magazine.”, a declarat Horia Constantinescu, preşedintele ANPC.

Potrivit unui comunicat al ANPC, printre nereguli constatate în timpul controalelor au fost: comercializarea de legume şi fructe depreciate sau cu calibre diferite, având o categorie de calitate inferioară față de cea declarată; depozitarea neconformă a produselor alimentare; comercializarea unor produse reprezentând un mix cu acid acetic; comercializarea unor produse congelate cu gheaţă în exces pe produs; comercializarea de produse cu etichete Nutriscore, pe care era menţionată o anumită categorie fără a fi justificată; diverse erori de informare pe eticheta de produs; nerespectarea regimului promoţiilor (comercializarea unor produse tip „7+1” fără a avea produsul de referinţă la vânzare, nespecificarea perioadei de desfăşurare a promoţiilor, produse aflate în promoţie deşi perioada era depăşită); lipsa condiţiilor de igienă corespunzătoare în spaţiul de comercializare, de depozitare şi de producţie a pâinii; folosirea unor vitrine frigorifice cu acumulare masivă de gheaţă, cu rafturile neigienizate, cu urme de lichide alimentare, praf, rugină, mucegai şi insecte; folosirea unor spaţii de depozitare neigienizate; comercializarea unor produse cu ambalaj deteriorat; practici comerciale incorecte – nerespectarea denumirii corecte a produsului în conformitate cu ingredientele conţinute; neconcordanţă între preţul produsului la raft şi cel perceput la casa de marcat; semnalizare incorectă a produselor aflate în ultimele zile de valabilitate.


ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -
- Advertisment -

Cele mai citite

ANPC propune închiderea a 5 supermarketuri importante de pe litoral

În ultimele zile, echipele de comisari ale Comandamentului Litoral 2022 – structura specială a ANPC înființată pe timpul sezonului de vară – au verificat modul în care este respectată legislaţia în domeniu în supermarketurile din sudul litoralului Mării Negre. Au fost controlate, în Mangalia, magazinele Carrefour, Lidl, Kaufland şi Mega Image, precum şi magazinul Lidl din Eforie Nord. În urma acestor controale, comisarii ANPC au aplicat 4 avertismente şi 9 amenzi contravenţionale în valoare totală de 235.000 de lei. Pe lângă aceste sancțiuni, comisarii de la Protecția Consumatorilor au dispus și alte măsuri: oprirea temporară de la comercializare a unor produse alimentare în valoare de peste 4.600 de lei, oprirea definitivă de la comercializare a unor produse alimentare în valoare de peste 10.000 de lei, oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficienţelor a tuturor magazinelor controlate, închiderea temporară pe o perioadă de până la 6 luni a tuturor magazinelor controlate şi încetarea practicilor comerciale incorecte pentru 3 dintre magazine. „Interesant este că, până la finalizarea acţiunilor de control, parte dintre consumatorii aflaţi la cumpărături erau mai tare intrigaţi de acţiunea noastră decât de deficienţele găsite acolo. Suntem pe teren pentru a le proteja sănătatea şi pentru a transmite operatorilor economici că trebuie să respecte consumatorii. Din nou vitrine murdare, din nou legume şi fructe cu deprecieri, din nou se uită că o parte a profitului trebuie reinvestită. Va trebui să trecem la măsuri mult mai dure şi săptămâna aceasta o vom dedica discuţiilor cu structurile centrale ale marilor lanţuri de magazine.”, a declarat Horia Constantinescu, preşedintele ANPC.

Potrivit unui comunicat al ANPC, printre nereguli constatate în timpul controalelor au fost: comercializarea de legume şi fructe depreciate sau cu calibre diferite, având o categorie de calitate inferioară față de cea declarată; depozitarea neconformă a produselor alimentare; comercializarea unor produse reprezentând un mix cu acid acetic; comercializarea unor produse congelate cu gheaţă în exces pe produs; comercializarea de produse cu etichete Nutriscore, pe care era menţionată o anumită categorie fără a fi justificată; diverse erori de informare pe eticheta de produs; nerespectarea regimului promoţiilor (comercializarea unor produse tip „7+1” fără a avea produsul de referinţă la vânzare, nespecificarea perioadei de desfăşurare a promoţiilor, produse aflate în promoţie deşi perioada era depăşită); lipsa condiţiilor de igienă corespunzătoare în spaţiul de comercializare, de depozitare şi de producţie a pâinii; folosirea unor vitrine frigorifice cu acumulare masivă de gheaţă, cu rafturile neigienizate, cu urme de lichide alimentare, praf, rugină, mucegai şi insecte; folosirea unor spaţii de depozitare neigienizate; comercializarea unor produse cu ambalaj deteriorat; practici comerciale incorecte – nerespectarea denumirii corecte a produsului în conformitate cu ingredientele conţinute; neconcordanţă între preţul produsului la raft şi cel perceput la casa de marcat; semnalizare incorectă a produselor aflate în ultimele zile de valabilitate.

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu