luni, aprilie 29, 2024
AcasăStiri InterneANPC: peste 300 de controale la rețelele de retail, încheiate cu amenzi...

ANPC: peste 300 de controale la rețelele de retail, încheiate cu amenzi de 3,9 milioane lei

În ultimele 10 zile a continuat seria de controale întreprinse de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor la magazinele marilor lanțuri de retail. Astfel, în perioada 23 februarie-4 martie 2022, s-au desfășurat nu mai puțin de 334 acțiuni de control, la magazine aparținând lanțurilor Mega Image, Carrefour, Lidl, Penny, Profi, Kaufland, Auchan, Selgros și Cora, la care s-au înregistrat abateri, ceea ce a determinat aplicarea următoarelor sancțiuni:
384 amenzi contravenționale în valoare totală de 3,9 milioane lei și 123 avertismente și măsurile complementare de:
– oprire definitivă de la comercializare și retragerea din circuitul consumului uman a produselor alimentare cu deficiențe, respectiv produse în valoare de aproximativ 150.000 lei;
– oprire temporară a activitătii și prestării serviciilor până la remedierea deficiențelor pentru 68 de unități;
– 3 propuneri de închidere temporară a unitătii pe o durată de cel mult 6 luni;
– 30 propuneri  de încetare a practicii incorecte.
Dintre cele mai frecvente nereguli constatate, menționăm:
– comercializarea unor produse în afara datei durabilității minimale, în 30 de unități
– comercializarea unor produse congelate neconforme (produse cu culoarea modificată și cu acumulări de gheață în ambalaj)
– comercializarea unor fructe și legume cu modificări organoleptice evidente și urme de mucegai, în 78 de magazine
– comercializarea a diverse produse alimentare fără informații privind data și ora deschiderii ambalajului
– lipsa afișării alergenilor pe etichetele unor produse alimentare
– utilizarea unor vitrine frigorifice sau congelatoare cu rafturi care prezentau un grad avansat de uzură, depreciate, pătate, cu praf în strat grosier, rugină, vopsea exfoliate, cu insecte moarte, resturi și reziduuri alimentare, în 58 de unități
– nerespectarea regimului de temperatură pentru păstrarea preparatelor, în 26 de magazine
– utilizarea unor spații de depozitare neigienizate sau neconforme din punctul de vedere al regimului de temperatură sau al gradului de uzură al aparaturii, în 37 de locații
– utilizarea unor cuptoare neigienizate, prezentând un strat gros de arsură și grăsimi, precum și a unor tăvi neigienizate sau deteriorate, în 24 de unități
– existența pavimentului neigienizat, în magazine, cu un strat de praf gros, grăsime si zone depreciate sau a plafonului deteriorat
– comercializarea unor mărțișoare din argint, fără a deține autorizație pentru comerțul obiectelor din metale prețioase, în 6 unități
– deficiențe de informare pe etichetele de produs sau ale raioanelor, referitor la elementele de identificare-caracterizare ale mărfurilor, la data durabilității minimale sau la prețul unitar
– practici comerciale înșelătoare – utilizarea unor sintagme comerciale de promovare, care nu pot fi probate cu documente sau care se dovedesc a fi neadevărate comparând prețurile din magazin
– neconcordanță între prețul la raft și cel de la casa de marcat, în 36 de magazine
– nerespectarea prevederilor legale în ceea ce privește promoțiile
– comercializarea unor produse nesigure sau utilizarea, în zona gastro, a unor proceduri nesigure de preparare
– comercializarea unor produse cu ambalajul deteriorat. (sursa: ANPC)

ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -
- Advertisment -

Cele mai citite

ANPC: peste 300 de controale la rețelele de retail, încheiate cu amenzi de 3,9 milioane lei

În ultimele 10 zile a continuat seria de controale întreprinse de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor la magazinele marilor lanțuri de retail. Astfel, în perioada 23 februarie-4 martie 2022, s-au desfășurat nu mai puțin de 334 acțiuni de control, la magazine aparținând lanțurilor Mega Image, Carrefour, Lidl, Penny, Profi, Kaufland, Auchan, Selgros și Cora, la care s-au înregistrat abateri, ceea ce a determinat aplicarea următoarelor sancțiuni:
384 amenzi contravenționale în valoare totală de 3,9 milioane lei și 123 avertismente și măsurile complementare de:
– oprire definitivă de la comercializare și retragerea din circuitul consumului uman a produselor alimentare cu deficiențe, respectiv produse în valoare de aproximativ 150.000 lei;
– oprire temporară a activitătii și prestării serviciilor până la remedierea deficiențelor pentru 68 de unități;
– 3 propuneri de închidere temporară a unitătii pe o durată de cel mult 6 luni;
– 30 propuneri  de încetare a practicii incorecte.
Dintre cele mai frecvente nereguli constatate, menționăm:
– comercializarea unor produse în afara datei durabilității minimale, în 30 de unități
– comercializarea unor produse congelate neconforme (produse cu culoarea modificată și cu acumulări de gheață în ambalaj)
– comercializarea unor fructe și legume cu modificări organoleptice evidente și urme de mucegai, în 78 de magazine
– comercializarea a diverse produse alimentare fără informații privind data și ora deschiderii ambalajului
– lipsa afișării alergenilor pe etichetele unor produse alimentare
– utilizarea unor vitrine frigorifice sau congelatoare cu rafturi care prezentau un grad avansat de uzură, depreciate, pătate, cu praf în strat grosier, rugină, vopsea exfoliate, cu insecte moarte, resturi și reziduuri alimentare, în 58 de unități
– nerespectarea regimului de temperatură pentru păstrarea preparatelor, în 26 de magazine
– utilizarea unor spații de depozitare neigienizate sau neconforme din punctul de vedere al regimului de temperatură sau al gradului de uzură al aparaturii, în 37 de locații
– utilizarea unor cuptoare neigienizate, prezentând un strat gros de arsură și grăsimi, precum și a unor tăvi neigienizate sau deteriorate, în 24 de unități
– existența pavimentului neigienizat, în magazine, cu un strat de praf gros, grăsime si zone depreciate sau a plafonului deteriorat
– comercializarea unor mărțișoare din argint, fără a deține autorizație pentru comerțul obiectelor din metale prețioase, în 6 unități
– deficiențe de informare pe etichetele de produs sau ale raioanelor, referitor la elementele de identificare-caracterizare ale mărfurilor, la data durabilității minimale sau la prețul unitar
– practici comerciale înșelătoare – utilizarea unor sintagme comerciale de promovare, care nu pot fi probate cu documente sau care se dovedesc a fi neadevărate comparând prețurile din magazin
– neconcordanță între prețul la raft și cel de la casa de marcat, în 36 de magazine
– nerespectarea prevederilor legale în ceea ce privește promoțiile
– comercializarea unor produse nesigure sau utilizarea, în zona gastro, a unor proceduri nesigure de preparare
– comercializarea unor produse cu ambalajul deteriorat. (sursa: ANPC)
ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu