vineri, martie 29, 2024
AcasăStiri InterneANPC: controale și sancțiuni la firmele care comercializează produse cosmetice

ANPC: controale și sancțiuni la firmele care comercializează produse cosmetice

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a desfăşurat, în perioada 10-21.06.2019, o acţiune de verificare a respectării prevederilor legale la comercializarea produselor cosmetice, inclusiv la comerțul online. În cadrul acțiunilor de control, au fost verificaţi 917 operatori economici, din care 904 la vânzarea directă și 13 la vânzarea online.
În cazul a 528 din cei 917 agenți economici controlaţi, reprezentând 58 %, s-au depistat abateri de la prevederile legale. Măsuri dispuse şi sancţiuni aplicate:

Pentru abaterile constatate, operatorilor economici li s-au aplicat 645 de sancţiuni, din care 328 de avertismente şi 317 amenzi contravenţionale, în valoare de 1.612.400 lei. S-au dispus:
• 189 de măsuri de oprire temporară de la comercializare pentru produse cosmetice în valoare de 442.480 lei
• 68 de măsuri de oprire definitivă, pentru produse cosmetice cu data de minimă durabilitate depăşită (expirate) sau depozitate în condiții improprii, în valoare de 19.866 lei, la vânzarea directă și 4 măsuri de remediere, prin corectarea sau completarea informaţiilor postate pe site-urile de prezentare şi publicitate, la care s-au constatat abateri.

I. Vânzarea directă: – au fost verificaţi 904 operatori economici, la 528 din aceștia, reprezentând 58,4%, depistându-se abateri de la prevederile legale. Valoarea totală a produselor cosmetice controlate a fost de 5.214.945 lei. Măsuri dispuse şi sancţiuni aplicate:

Pentru abaterile constatate, operatorilor economici li s-au aplicat 641 sancţiuni, din care 327 avertismente şi 314 amenzi contravenţionale, în valoare totală de 1598400 lei. S-au dispus:
• 189 de măsuri de oprire temporară de la comercializare pentru produse cosmetice în valoare de 442.480 lei;
• 68 de măsuri de oprire definitivă, pentru produse cosmetice cu data de minimă durabilitate depăşită (expirate), în valoare de 19.866 lei.

În cadrul acestor acțiuni de control s-au constatat deficienţe și la agenții economici din județul Vrancea: lipsa traducerii în limba română a informațiilor destinate consumatorilor; abateri privind încadrarea produselor cosmetice în DMD; abateri privind asigurarea condițiilor de depozitare.

II. Vânzarea online. Analiza site-urilor de prezentare şi publicitate: – au fost verificați 13 profesioniști, cu site-uri de prezentare şi publicitate, la 4 dintre aceștia, reprezentând 30,76% din totalul online controlat, depistându-se abateri de la prevederile legale. Măsuri dispuse şi sancţiuni aplicate:

• Pentru abaterile constatate, profesioniștilor li s-au aplicat 1 avertisment și 3 amenzi contravenționale, în valoare de 14.000 lei;
• S-au dispus 4 măsuri de remediere, prin corectarea sau completarea informaţiilor postate pe site-urile de prezentare şi publicitate, la care s-au constatat abateri.

Deficienţele constatate în cazul profesioniștilor care activează în mediul online, în domeniul comercializării produselor cosmetice s-au referit la faptul că aceștia nu îndeplinesc cerințele în materie de informare clară a consumatorilor. (sursa: ANPC)


ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -

Cele mai citite

ANPC: controale și sancțiuni la firmele care comercializează produse cosmetice

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a desfăşurat, în perioada 10-21.06.2019, o acţiune de verificare a respectării prevederilor legale la comercializarea produselor cosmetice, inclusiv la comerțul online. În cadrul acțiunilor de control, au fost verificaţi 917 operatori economici, din care 904 la vânzarea directă și 13 la vânzarea online.
În cazul a 528 din cei 917 agenți economici controlaţi, reprezentând 58 %, s-au depistat abateri de la prevederile legale. Măsuri dispuse şi sancţiuni aplicate:

Pentru abaterile constatate, operatorilor economici li s-au aplicat 645 de sancţiuni, din care 328 de avertismente şi 317 amenzi contravenţionale, în valoare de 1.612.400 lei. S-au dispus:
• 189 de măsuri de oprire temporară de la comercializare pentru produse cosmetice în valoare de 442.480 lei
• 68 de măsuri de oprire definitivă, pentru produse cosmetice cu data de minimă durabilitate depăşită (expirate) sau depozitate în condiții improprii, în valoare de 19.866 lei, la vânzarea directă și 4 măsuri de remediere, prin corectarea sau completarea informaţiilor postate pe site-urile de prezentare şi publicitate, la care s-au constatat abateri.

I. Vânzarea directă: – au fost verificaţi 904 operatori economici, la 528 din aceștia, reprezentând 58,4%, depistându-se abateri de la prevederile legale. Valoarea totală a produselor cosmetice controlate a fost de 5.214.945 lei. Măsuri dispuse şi sancţiuni aplicate:

Pentru abaterile constatate, operatorilor economici li s-au aplicat 641 sancţiuni, din care 327 avertismente şi 314 amenzi contravenţionale, în valoare totală de 1598400 lei. S-au dispus:
• 189 de măsuri de oprire temporară de la comercializare pentru produse cosmetice în valoare de 442.480 lei;
• 68 de măsuri de oprire definitivă, pentru produse cosmetice cu data de minimă durabilitate depăşită (expirate), în valoare de 19.866 lei.

În cadrul acestor acțiuni de control s-au constatat deficienţe și la agenții economici din județul Vrancea: lipsa traducerii în limba română a informațiilor destinate consumatorilor; abateri privind încadrarea produselor cosmetice în DMD; abateri privind asigurarea condițiilor de depozitare.

II. Vânzarea online. Analiza site-urilor de prezentare şi publicitate: – au fost verificați 13 profesioniști, cu site-uri de prezentare şi publicitate, la 4 dintre aceștia, reprezentând 30,76% din totalul online controlat, depistându-se abateri de la prevederile legale. Măsuri dispuse şi sancţiuni aplicate:

• Pentru abaterile constatate, profesioniștilor li s-au aplicat 1 avertisment și 3 amenzi contravenționale, în valoare de 14.000 lei;
• S-au dispus 4 măsuri de remediere, prin corectarea sau completarea informaţiilor postate pe site-urile de prezentare şi publicitate, la care s-au constatat abateri.

Deficienţele constatate în cazul profesioniștilor care activează în mediul online, în domeniul comercializării produselor cosmetice s-au referit la faptul că aceștia nu îndeplinesc cerințele în materie de informare clară a consumatorilor. (sursa: ANPC)

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu