sâmbătă, aprilie 13, 2024
AcasăStiri InterneANPC: amenzi de 5,65 milioane lei la 500 de magazine Mega Image,...

ANPC: amenzi de 5,65 milioane lei la 500 de magazine Mega Image, 31 unități suspendate, propunere de închidere pentru 12 magazine

Timp de mai bine de o lună, comisarii de la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor au efectuat controale în 500 de magazine din țară, ce aparțin rețelei Mega Image. În urma problemelor identificate, ANPC a amendat aceste unități comerciale cu suma totală de 5,65 milioane de lei. „În toate locaţiile verificate, comisarii ANPC au constatat abateri de la respectarea prevederilor legale în vigoare, în domeniu, pentru care au aplicat următoarele sancţiuni: 793 amenzi contravenţionale, în valoare totală de circa 5,65 milioane lei; 152 avertismente; oprire temporară de la comercializare până la remedierea deficienţelor constatate pentru produse în valoare totală de peste 35.000 lei; oprire definitivă de la comercializare a produselor neconforme în valoare circa 1,2 milioane lei; oprire temporară de la prestarea serviciilor, până la remedierea deficienţelor, pentru 31 de magazine; propuneri de încetare a practicii comerciale incorecte, pentru 12 magazine”, se arată într-un comunicat al ANPC.

Abaterile frecvente identificate de comisarii ANPC au fost: neconcordanţe între preţul produsului la raft şi preţul acestuia la casa de marcat, inducerea în eroare a consumatorilor, nefiind precizate pe eticheta de la raft ingredientele exacte conţinute, nerespectarea regimului promoţiilor (comercializarea produselor ambalate multipack, fără a exista la vânzare produsul, pentru a se verifica preţul singular, neafişarea datei de început a promoţiei, lipsa informaţiilor cu privire la perioada de desfăşurare a promoţiilor), diferenţe între cantitatea netă marcată pe ambalaj şi cea reală a produsului, comercializarea unor produse cu termenul de valabilitate/data de minimă durabilitate expirat/expirată sau data-limită de consum/data durabilităţii minimale depăşită. De asemenea, comisarii de la Protecția Consumatorilor au mai constatat şi alte nereguli: nerespectarea condiţiilor de depozitare, păstrare şi expunere la comercializare, schimbarea stării termice iniţiale a produselor, comercializarea unor produse alimentare care prezentau semne organoleptice de alterare şi comercializarea unor produse alimentare cu miros şi gust urât sau pete de mucegai. (sursa: ANPC)


ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -

Cele mai citite

ANPC: amenzi de 5,65 milioane lei la 500 de magazine Mega Image, 31 unități suspendate, propunere de închidere pentru 12 magazine

Timp de mai bine de o lună, comisarii de la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor au efectuat controale în 500 de magazine din țară, ce aparțin rețelei Mega Image. În urma problemelor identificate, ANPC a amendat aceste unități comerciale cu suma totală de 5,65 milioane de lei. „În toate locaţiile verificate, comisarii ANPC au constatat abateri de la respectarea prevederilor legale în vigoare, în domeniu, pentru care au aplicat următoarele sancţiuni: 793 amenzi contravenţionale, în valoare totală de circa 5,65 milioane lei; 152 avertismente; oprire temporară de la comercializare până la remedierea deficienţelor constatate pentru produse în valoare totală de peste 35.000 lei; oprire definitivă de la comercializare a produselor neconforme în valoare circa 1,2 milioane lei; oprire temporară de la prestarea serviciilor, până la remedierea deficienţelor, pentru 31 de magazine; propuneri de încetare a practicii comerciale incorecte, pentru 12 magazine”, se arată într-un comunicat al ANPC.

Abaterile frecvente identificate de comisarii ANPC au fost: neconcordanţe între preţul produsului la raft şi preţul acestuia la casa de marcat, inducerea în eroare a consumatorilor, nefiind precizate pe eticheta de la raft ingredientele exacte conţinute, nerespectarea regimului promoţiilor (comercializarea produselor ambalate multipack, fără a exista la vânzare produsul, pentru a se verifica preţul singular, neafişarea datei de început a promoţiei, lipsa informaţiilor cu privire la perioada de desfăşurare a promoţiilor), diferenţe între cantitatea netă marcată pe ambalaj şi cea reală a produsului, comercializarea unor produse cu termenul de valabilitate/data de minimă durabilitate expirat/expirată sau data-limită de consum/data durabilităţii minimale depăşită. De asemenea, comisarii de la Protecția Consumatorilor au mai constatat şi alte nereguli: nerespectarea condiţiilor de depozitare, păstrare şi expunere la comercializare, schimbarea stării termice iniţiale a produselor, comercializarea unor produse alimentare care prezentau semne organoleptice de alterare şi comercializarea unor produse alimentare cu miros şi gust urât sau pete de mucegai. (sursa: ANPC)

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu