luni, aprilie 29, 2024
AcasăStiri InterneAnchete și ipoteze ale prăbușirii celor două aeronave militare, tragedii soldate cu...

Anchete și ipoteze ale prăbușirii celor două aeronave militare, tragedii soldate cu 8 morți

Anchetatorii încearcă să stabilească împrejurările și cauzele care au dus la prăbușirea celor două aparate militare de zbor, tragedii petrecute miercuri seară, la Constanța. Avionul MiG-21 LanceR și elicopterul IAR-330 Puma s-au prăbușit la scurt timp unul după altul, în aproximativ aceeași zonă și în aceleași condiții meteo. Totuși, din primele indicii, se pare că cele două evenimente tragice ar avea la bază cauze diferite.

În cazul avionului de vânătoare MiG-21 LanceR, prima ipoteză de lucru a anchetatorilor este o defecțiune tehnică, ce ar fi dus la prăbușirea aeronavei la scurt timp după decolare. Avionul decolase de pe Baza 57 Aeriană Mihail Kogălniceanu în jurul orei 19.50, iar contactul radar s-a pierdut în jurul orei 20.03. Pe imaginile surprinse de camere de supraveghere apare o lumină pe cer, ce ar fi fost de la explozia din momentul prăbușirii. De asemenea, pe imaginile de la diferite camere de supraveghere apar ora 19:52 sau ora 19:57, nefiind clar dacă acele ore afișate pe camerele de supraveghere sunt exacte. Ipoteza unei defecțiuni tehnice este cea mai la îndemână dacă ne gândim la numărul mare de astfel de evenimente petrecute până acum: 20 de astfel de aeronave au căzut din 1994 încoace.

În cazul elicopterului (căzut al doilea, dar găsit primul azi noapte), prima ipoteză este depunerea givrajului (gheții) pe palele rotorului, ceea ce ar fi dus la scăderea portanței și prăbușirea aeronavei. Elicopterul IAR 330-Puma, cu cinci militari la bord și doi salvatori pe mare de la Forțele Navale, decolase aseară, în jurul orei 20.21, în misiune de căutare-salvare a aeronavei MiG-21 LanceR. La scurt timp a pierdut legătura radio cu turnul de control și a dispărut de pe radar în jurul orei 20.44. În ambele cazuri se vor lua în considerare mai multe variante: condițiile meteo nefavorabile, posibile defecțiuni tehnice, erori de pilotaj ș.a. În orice caz, MApN respinge orice conexiune cu situația de război din Ucraina: „Este exclusă orice conexiune între situația din Ucraina și prăbușirea aparatelor militare Mig 21 și IAR-330, aseară, în județul Constanța. A început o anchetă a Parchetului Militar care va determina cauzele exacte ale accidentelor și alte informații în acest sens vor fi comunicate doar de procurori”, a declarat purtătorul de cuvânt al MApN pentru biziday.ro. Procurorii Parchetului Militar de pe lângă Tribunalul Militar Bucureşti au deschis un dosar penal in rem pentru ucidere din culpă şi neluarea şi nerespectarea măsurilor privind securitatea în muncă în cazul celor două catastrofe aviatice de miercuri seară, în urma cărora 8 militari și-au pierdut viața.


ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -
- Advertisment -

Cele mai citite

Anchete și ipoteze ale prăbușirii celor două aeronave militare, tragedii soldate cu 8 morți

Anchetatorii încearcă să stabilească împrejurările și cauzele care au dus la prăbușirea celor două aparate militare de zbor, tragedii petrecute miercuri seară, la Constanța. Avionul MiG-21 LanceR și elicopterul IAR-330 Puma s-au prăbușit la scurt timp unul după altul, în aproximativ aceeași zonă și în aceleași condiții meteo. Totuși, din primele indicii, se pare că cele două evenimente tragice ar avea la bază cauze diferite.

În cazul avionului de vânătoare MiG-21 LanceR, prima ipoteză de lucru a anchetatorilor este o defecțiune tehnică, ce ar fi dus la prăbușirea aeronavei la scurt timp după decolare. Avionul decolase de pe Baza 57 Aeriană Mihail Kogălniceanu în jurul orei 19.50, iar contactul radar s-a pierdut în jurul orei 20.03. Pe imaginile surprinse de camere de supraveghere apare o lumină pe cer, ce ar fi fost de la explozia din momentul prăbușirii. De asemenea, pe imaginile de la diferite camere de supraveghere apar ora 19:52 sau ora 19:57, nefiind clar dacă acele ore afișate pe camerele de supraveghere sunt exacte. Ipoteza unei defecțiuni tehnice este cea mai la îndemână dacă ne gândim la numărul mare de astfel de evenimente petrecute până acum: 20 de astfel de aeronave au căzut din 1994 încoace.

În cazul elicopterului (căzut al doilea, dar găsit primul azi noapte), prima ipoteză este depunerea givrajului (gheții) pe palele rotorului, ceea ce ar fi dus la scăderea portanței și prăbușirea aeronavei. Elicopterul IAR 330-Puma, cu cinci militari la bord și doi salvatori pe mare de la Forțele Navale, decolase aseară, în jurul orei 20.21, în misiune de căutare-salvare a aeronavei MiG-21 LanceR. La scurt timp a pierdut legătura radio cu turnul de control și a dispărut de pe radar în jurul orei 20.44. În ambele cazuri se vor lua în considerare mai multe variante: condițiile meteo nefavorabile, posibile defecțiuni tehnice, erori de pilotaj ș.a. În orice caz, MApN respinge orice conexiune cu situația de război din Ucraina: „Este exclusă orice conexiune între situația din Ucraina și prăbușirea aparatelor militare Mig 21 și IAR-330, aseară, în județul Constanța. A început o anchetă a Parchetului Militar care va determina cauzele exacte ale accidentelor și alte informații în acest sens vor fi comunicate doar de procurori”, a declarat purtătorul de cuvânt al MApN pentru biziday.ro. Procurorii Parchetului Militar de pe lângă Tribunalul Militar Bucureşti au deschis un dosar penal in rem pentru ucidere din culpă şi neluarea şi nerespectarea măsurilor privind securitatea în muncă în cazul celor două catastrofe aviatice de miercuri seară, în urma cărora 8 militari și-au pierdut viața.

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu