miercuri, aprilie 24, 2024
AcasăEconomicAnaliză: Mamaia pierde din turiști, dar românii se reorientează spre stațiunile din...

Analiză: Mamaia pierde din turiști, dar românii se reorientează spre stațiunile din sudul litoralului

Reprezentanții platformei Litoralulromanesc.ro au realizat o analiză a situației prezenței turiștilor pe malul Mării Negre. Datele statistice arată că ”perla” litoralului românesc, stațiunea Mamaia, pierde aproximativ 20 de procente din turiştii care se cazau în staţiune în anul de referință și comparație 2019. Pe de altă parte, Eforie Nord conduce, în acest sezon, topul staţiunilor preferate, fiind principala opţiune de vacanţă mai ales a familiilor cu copii. De asemenea, și alte stațiuni din sudul litoralului înregistrează creșteri ale numărului de turiști. ”Staţiunile din sudul litoralului atrag un număr mai mare de turişti în acest sezon estival comparativ cu aceeaşi perioadă din 2019, an de referinţă în turismul autohton. O analiză comparativă a evoluţiei rezervărilor în staţiunile autohtone de la Marea Neagră realizată de Litoralulromanesc.ro, cel mai mare turoperator pe acest segment de vacanţe, arată că cea mai mare creştere a volumului (număr de turişti) în 2022 faţă de perioada de dinaintea pandemiei se înregistrează în unităţile de cazare din zona Neptun-Olimp. În schimb, Mamaia pierde aproximativ 20 de procente din turiştii care se cazau în staţiune în 2019. (…) “Privit în ansamblu, litoralul autohton rămâne o destinaţie căutată de români; de pildă, noi, ca turoperator, suntem cu 40% peste vânzările din 2019 şi cu 20% peste cele din 2021. Dar fenomenul la care asistăm este, în esenţă, o <<deplasare a plăcilor tectonice>> pentru că în vreme ce la Mamaia se cazează mai puţini turişti, creşte numărul celor care aleg sudul litoralului, Eforie Nord fiind staţiunea cea mai solicitată.”, a explicat Ionuţ Nedea, CEO Litoralulromanesc.ro.

Litoralulromanesc.ro, deţinut de compania Creative Eye SRL din Constanţa, cu capital integral privat românesc, este cel mai mare retailer de vacanţe în staţiunile autohone de la Marea Neagră, atât ca număr de turişti cât şi ca vânzări. Portalul promovează peste 500 de structuri de cazare în 13 staţiuni de pe litoralul românesc, de la unităţi de o stea până la cele de cinci stele. Turoperatorul este prezent pe piaţă din anul 2003.


ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -

Cele mai citite

Analiză: Mamaia pierde din turiști, dar românii se reorientează spre stațiunile din sudul litoralului

Reprezentanții platformei Litoralulromanesc.ro au realizat o analiză a situației prezenței turiștilor pe malul Mării Negre. Datele statistice arată că ”perla” litoralului românesc, stațiunea Mamaia, pierde aproximativ 20 de procente din turiştii care se cazau în staţiune în anul de referință și comparație 2019. Pe de altă parte, Eforie Nord conduce, în acest sezon, topul staţiunilor preferate, fiind principala opţiune de vacanţă mai ales a familiilor cu copii. De asemenea, și alte stațiuni din sudul litoralului înregistrează creșteri ale numărului de turiști. ”Staţiunile din sudul litoralului atrag un număr mai mare de turişti în acest sezon estival comparativ cu aceeaşi perioadă din 2019, an de referinţă în turismul autohton. O analiză comparativă a evoluţiei rezervărilor în staţiunile autohtone de la Marea Neagră realizată de Litoralulromanesc.ro, cel mai mare turoperator pe acest segment de vacanţe, arată că cea mai mare creştere a volumului (număr de turişti) în 2022 faţă de perioada de dinaintea pandemiei se înregistrează în unităţile de cazare din zona Neptun-Olimp. În schimb, Mamaia pierde aproximativ 20 de procente din turiştii care se cazau în staţiune în 2019. (…) “Privit în ansamblu, litoralul autohton rămâne o destinaţie căutată de români; de pildă, noi, ca turoperator, suntem cu 40% peste vânzările din 2019 şi cu 20% peste cele din 2021. Dar fenomenul la care asistăm este, în esenţă, o <<deplasare a plăcilor tectonice>> pentru că în vreme ce la Mamaia se cazează mai puţini turişti, creşte numărul celor care aleg sudul litoralului, Eforie Nord fiind staţiunea cea mai solicitată.”, a explicat Ionuţ Nedea, CEO Litoralulromanesc.ro.

Litoralulromanesc.ro, deţinut de compania Creative Eye SRL din Constanţa, cu capital integral privat românesc, este cel mai mare retailer de vacanţe în staţiunile autohone de la Marea Neagră, atât ca număr de turişti cât şi ca vânzări. Portalul promovează peste 500 de structuri de cazare în 13 staţiuni de pe litoralul românesc, de la unităţi de o stea până la cele de cinci stele. Turoperatorul este prezent pe piaţă din anul 2003.

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu