marți, aprilie 23, 2024
AcasăActualitateAlexandru Rafila: ”Şcoala, într-un fel sau altul, trebuie să reînceapă. Să punem...

Alexandru Rafila: ”Şcoala, într-un fel sau altul, trebuie să reînceapă. Să punem în balanţă şi protecţia, dar şi dezvoltarea normală a copiilor”

Reprezentantul României la Organizația Mondială a Sănătății, Alexandru Rafila, susține că anul școlar 2020-2021 trebuie să înceapă. În același timp, elevii, cadrele didactice și părinții trebuie să conștietizeze respectarea regulilor și a măsurilor de protecție. Profesorul Rafila subliniază faptul că temerile părinţilor sunt normale, dar evitarea în totalitare a transmiterii acestei boli nu este posibilă. ”Şcoala, într-un fel sau altul, trebuie să reînceapă. Trebuie să avem măcar speranţa unei activităţi în şcoală apropiată de normal, copiii au nevoie să interacţioneze unii cu alţii, să interacţioneze cu profesorii, cu învăţătorii, pentru că altfel prelungirea excesivă a acestui învăţământul la distanţă, online, şi unilateral, nu cred că este, pe termen mediu chiar, sustenabilă, pentru că copiii chiar cer să se întâlnească cu alţi copii, vor să interacţioneze, vor să se joace şi trebuie să găsim modalitatea… Trebuie să punem în balanţă, sigur, şi protecţia faţă de această infecţie, dar şi dezvoltarea lor normală, ca viitori membri ai societăţii, care se pot integra, care pot duce înainte această ţară şi cred că trebuie să reflectăm serios şi la acest aspect. (…) Temerile sunt normale, dar cred că şi explicaţia care trebuie direcţionată către părinţi are încă elemente care pot fi îmbunătăţite. Părinţii trebuie să ştie în primul rând că discutăm despre o boală transmisibilă, iar evitarea în totalitate a transmiterii acestei boli nu este posibilă. E un lucru pe care trebuie să-l spunem foarte clar. Aşa cum copiii răcesc, fac gripă, fac tot felul de infecţii, tot aşa se pot îmbolnăvi şi cu noul coronavirus. Problema este cum facem să minimalizăm acest risc, de fapt despre asta discutăm, şi dacă se întâmplă într-o clasă să apară un caz, cum facem ca restul şcolii să-şi continue activitatea în mod normal”, a explicat Alexandru Rafila, joi seară, la Digi 24.

Ministerul Sănătăţii şi Ministerul Educaţiei încearcă să reducă riscurile prin prevederile stabilite pentru începerea anului școlar. În alte ţări care au reluat cursurile şcolare se pleacă de la principiul unor clase care nu ar trebui să depăşească 15 elevi care să înveţe simultan împreună. ”Grupuri, clustere, dacă vreţi, mai mici înseamnă şi risc mai mic de răspândire a infecţiei, pentru că una este să ai un caz într-o clasă cu 15 elevi şi alta e să ai un caz într-o clasă cu 40 de elevi. Dintr-o dată riscul de transmitere creşte. Distanţarea fizică cred că este importantă. Utilizarea măştii sigur că este una dintre soluţii, dacă aglomeraţia este mai mare. Sunt ţări în care utilizarea măştii este impusă în pauze, de exemplu, sau la activităţile din exterior, unde copiii interacţionează unii cu ceilalţi.  Sunt mai multe variante, ar trebui să ne gândim foarte serios care dintre aceste variante permite, pe de o parte, o defăşurare a unei activităţi cât mai apropiate de normal şi, de asemena, minimalizează riscurile”, a susţinut profesorul Rafila.


ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -

Cele mai citite

Alexandru Rafila: ”Şcoala, într-un fel sau altul, trebuie să reînceapă. Să punem în balanţă şi protecţia, dar şi dezvoltarea normală a copiilor”

Reprezentantul României la Organizația Mondială a Sănătății, Alexandru Rafila, susține că anul școlar 2020-2021 trebuie să înceapă. În același timp, elevii, cadrele didactice și părinții trebuie să conștietizeze respectarea regulilor și a măsurilor de protecție. Profesorul Rafila subliniază faptul că temerile părinţilor sunt normale, dar evitarea în totalitare a transmiterii acestei boli nu este posibilă. ”Şcoala, într-un fel sau altul, trebuie să reînceapă. Trebuie să avem măcar speranţa unei activităţi în şcoală apropiată de normal, copiii au nevoie să interacţioneze unii cu alţii, să interacţioneze cu profesorii, cu învăţătorii, pentru că altfel prelungirea excesivă a acestui învăţământul la distanţă, online, şi unilateral, nu cred că este, pe termen mediu chiar, sustenabilă, pentru că copiii chiar cer să se întâlnească cu alţi copii, vor să interacţioneze, vor să se joace şi trebuie să găsim modalitatea… Trebuie să punem în balanţă, sigur, şi protecţia faţă de această infecţie, dar şi dezvoltarea lor normală, ca viitori membri ai societăţii, care se pot integra, care pot duce înainte această ţară şi cred că trebuie să reflectăm serios şi la acest aspect. (…) Temerile sunt normale, dar cred că şi explicaţia care trebuie direcţionată către părinţi are încă elemente care pot fi îmbunătăţite. Părinţii trebuie să ştie în primul rând că discutăm despre o boală transmisibilă, iar evitarea în totalitate a transmiterii acestei boli nu este posibilă. E un lucru pe care trebuie să-l spunem foarte clar. Aşa cum copiii răcesc, fac gripă, fac tot felul de infecţii, tot aşa se pot îmbolnăvi şi cu noul coronavirus. Problema este cum facem să minimalizăm acest risc, de fapt despre asta discutăm, şi dacă se întâmplă într-o clasă să apară un caz, cum facem ca restul şcolii să-şi continue activitatea în mod normal”, a explicat Alexandru Rafila, joi seară, la Digi 24.

Ministerul Sănătăţii şi Ministerul Educaţiei încearcă să reducă riscurile prin prevederile stabilite pentru începerea anului școlar. În alte ţări care au reluat cursurile şcolare se pleacă de la principiul unor clase care nu ar trebui să depăşească 15 elevi care să înveţe simultan împreună. ”Grupuri, clustere, dacă vreţi, mai mici înseamnă şi risc mai mic de răspândire a infecţiei, pentru că una este să ai un caz într-o clasă cu 15 elevi şi alta e să ai un caz într-o clasă cu 40 de elevi. Dintr-o dată riscul de transmitere creşte. Distanţarea fizică cred că este importantă. Utilizarea măştii sigur că este una dintre soluţii, dacă aglomeraţia este mai mare. Sunt ţări în care utilizarea măştii este impusă în pauze, de exemplu, sau la activităţile din exterior, unde copiii interacţionează unii cu ceilalţi.  Sunt mai multe variante, ar trebui să ne gândim foarte serios care dintre aceste variante permite, pe de o parte, o defăşurare a unei activităţi cât mai apropiate de normal şi, de asemena, minimalizează riscurile”, a susţinut profesorul Rafila.

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu