Adjud, poveste urbană cu apa de la robinet

0
217
Astăzi (n.r. ieri) 28.01.2020, ora 11.00, am fost la întrunirea dintre reprezentanții asociațiilor și reprezentanții CUP. Timp de aproximativ o oră și jumătate au fost discuții la limita bunului simț. Am participat activ la această discuție și vă relatez mai jos ce s-a discutat. Concluziile le trageți singuri.
CONSUMUL DE APĂ
1) cantitatea medie de apă pe care o consumă o persoană la bloc (nu la casă) este de 6,3 mc pe lună. Cu alte cuvinte, indiferent cât de econom ești, un consum lunar sub 3 mc de persoană (mai bine de jumate din medie) necesită de urgență verificarea de către administrator a instalației de apă din apartamentul respectiv. Poate nu bea apă de la robinet, dar se spală, spală rufele, trage apa la wc…..etc. Ceva nu este în regulă la acel apartament.
2) a) Apometrele de scară ale CUP sunt de clasă C. Se pare că în comerț se găsesc foarte greu și sunt foarte scumpe apometrele de tip C pentru apartamente. Toți locatarii avem apometre tip A sau B. Prin urmare există o diferență la consum;
b) există asociații care au montat apometre electronice. Și aceste apometre sunt tot de tip B. Deci poate exista o diferență. CUP nu ia în considerare citirea unui alt apometru decât pe cel al lor. Cu alte cuvinte, chiar dacă aveți apometre electronice, degeaba puneți un apometru general de scară electronic, CUP va lua consumul doar de pe cel montat de ei.
c) declarativ, există câteva scări de bloc care nu înregistrează pierderi la apă în ultima vreme. Cum au reușit acest lucru? Au făcut cerere pentru schimbarea apometrului de scară, au înlocuit apometrele la toate apartamentele și totodată a fost verificată instalația de apă la fiecare apartament. Nu știu cât este de adevărată această informație…..eu doar spun ce s-a discutat.
d) există diferențe între 2 apometre de scară, unul care aparține CUP și unul care aparține locatarilor montat la jumătate de metru de cel al CUP. Inexplicabil pentru directorul CUP Focșani și pentru noi!
e) dacă nu sunteți mulțumit de apometru de scară puteți cere prin asociație înlocuirea lui. Dacă este defect, cheltuielile sunt suportate de CUP, iar dacă este bun, cheltuielile sunt suportate de asociație.
f) indiferent dacă locuiți la bloc sau la casă, pentru fiecare mc de apă consumată plătiți 90% canal. Nu este corect, având în vedere faptul că multă lume la casă folosește foarte mult apa pentru udat grădina. Practic, cel de la casă, pentru un metru cub de apă consumat la udat grădina, plătește 1,9 mc.
g) indiferent de cum este montat apometrul (orizontal sau vertical), indiferent de cum este făcută instalația, indiferent la ce dată și oră este citit contorul de apartament și contorul de scară, indiferent de tipul contorului A, B sau C, mai mult de o pierdere de 10-15% nu poate exista. Cu toate acestea, la o medie de 3 luni există o diferență de peste 40-60% (adică la 10 mc consumați mai plătești 4-6 mc în plus lunar. Chiar ne bucurăm când plătim în plus doar 4 mc într-o lună). Inexplicabil pentru directorul CUP Focșani și pentru noi!
h) plata aerului ce trece prin contor atunci când se ia apa, chiar dacă este infimă, o suportă locatarii. Plata apei murdare nefolosite momentan este suportată tot de locatari.
APA MURDARĂ
Cel mai important lucru, apa este potabilă atunci când este curată! Este potabilă și se poate bea apă de la robinet fără probleme. Eu personal beau apă de la robinet când este curată. Directorul CUP spunea că este potabilă oricând. Mă îndoiesc de acest lucru. Ne mai uităm puțin și la aspectul ei…. Deci, apa dată de cei de la CUP calitativ este una din cele mai bune ape din zonă. Are un PH constant de 7,63, este extrasă de la mare adâncime și este bogată în fier și mangan. De aici și culoarea apei.
Cauzele apei murdare…..
În fiecare noapte, în jurul orelor 03.00, se „inversează pompele” (termeni tehnici). Atunci apa devine maronie. Chiar dacă o mare parte din ea este refulată în exterior, din cauza lipsei de apă pe conducte aceasta ajunge maronie la robinet. Așa se întâmplă și atunci când se ia curentul.
Directorul CUP Focșani recunoaște cu subiect și predicat problemele pe care le avem cu centralele, mașinile de spălat…etc și ne promite că vom avea apă curată până la finele anului datorită unui proiect……bla, bla, bla. Nu cred în povești și în promisiunile lui, dar ce poți face altceva?
Până atunci, există în contractul cu cei de la CUP un articol în care se specifică clar că ei, în urma unor sesizări privind această apă, dacă se dovedește că e vina lor, vor trebui să despăgubească cetățenii. Momentan, totul a rămas ca-n tren! (Dediu Nicolae)