Zilele trecute, un tren a plecat din Gara de Nord București cu destinația Brașov. Numai că, la un moment dat, trenul nu și-a urmat cursul firesc spre Brașov, ci a cotit-o spre Buzău. ”Luni după-amiază am mers cu trenul IR 1635. Când a plecat din Gara Brazi, avea deja o întârziere de peste 30 de minute. Din cauza accidentului de la Scroviștea. La un moment dat, trenul s-a oprit și a început să meargă cu…spatele. Apoi s-a oprit. Apoi iar a mers înapoi. A făcut asta de câteva ori, pe o distanță destul de mare pentru că eram aproape de Gara CFR Triaj. Inițial ne-a spus că s-a stricat macazul, apoi că a fost vorba de o eroare și că trenul a intrat pe o linie greșită. După ce a ajuns din nou în stația Brazi, trenul a mai staționat minute bune până când a prins verde pentru Gara Ploiești Vest” a povestit un ploieștean pentru Observatorul Prahovean.
Contactați de jurnaliștii prahoveni, reprezentanții CFR Călători au pasat responsabilitatea la CNCF CFR SA. Potrivit celor care activează în domeniu, nu a fost un caz singular. ”În decembrie 2024, un raport al AGIFER a scos la iveală cauzele din care, la interval de nici două luni față de un alt incident, s-a produs un al doilea incident feroviar la Chitila. În ambele situații, a fost vorba de trenuri expediate pe linii greșite de către impiegații de mișcare din stația de lângă București. Recent, Club Feroviar v-a prezentat, tot pe baza unui Raport al Agenției de Investigare Feroviară Română (AGIFER), ce s-a întâmplat în stația CF Chitila pe 21 iunie 2024. Atunci a fost vorba de îndrumarea în mod eronat, de către impiegații de mișcare, a trenului de călători R nr.13905 pe firul II în loc de firul III direcția București Nord. Doar atenția mecanicului de locomotivă de la CFR Călători a făcut ca nimic grav să nu se întâmple. Inspectorii AGIFER remarcau atunci neatenția impiegaților, dar și faptul că un semnal din stație poate produce confuzie.”, a transmis Club Feroviar.