AcasăStiri InterneA fost semnat acordul de Mediu pentru proiectul „Reabilitarea liniei de cale...

A fost semnat acordul de Mediu pentru proiectul „Reabilitarea liniei de cale ferată Focșani-Roman”

A fost semnat acordul de Mediu pentru proiectul “Reabilitarea liniei de cale ferată Focșani-Roman”, care vizează lucrări în județele Vrancea, Bacău și Neamț. „Sunt convins că acest proiect va contribui semnificativ la creșterea numărului de călători care vor folosi trenul ca mijloc de transport în comun, în locul mașinii personale.  Totodată, și transportul de marfă va avea de câștigat, odată cu îmbunătățirea parametrilor infrastructurii feroviare pentru creșterea vitezei maxime de circulație la 120 km/h pentru trenurile de marfa. Orice proiect de o asemenea anvergură, are nevoie de susținere din partea autorităților, pentru că ajută la dezvoltarea zonelor în care va fi realizat și încurajează folosirea trenului atât de către transportatori, cât și de către populație.”, a transmis Ministrul Mediului, Mircea Fechet.

Proiectul de „Reabilitare a liniei de cale ferată Focșani-Roman”, care parcurge porțiuni din județele Vrancea, Bacău și Neamț, al cărui titular este Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” S.A., a primit Acord de mediu, din partea Agenției Naționale pentru Protecția Mediului (ANPM). În prezența Ministrului Mircea Fechet, documentul a fost semnat la Ministerul Mediului joi, 25 ianuarie 2024, de către președintele ANPM, Laurențiu Alexandru Păștinaru. „Acest Acord de mediu  prevede reabilitarea unor porțiuni care însumează 12,5 km de cale dublă electrificată, reprezentând aproape 10% din totalul traseului proiectat. Obiectivele principale ale proiectului constau în: reconfigurarea în plan a traseului și îmbunătățirea parametrilor infrastructurii feroviare pentru creșterea vitezei maxime de circulație la 120 km/h pentru trenurile de marfă și, respectiv, 160 km/h, pentru trenurile de călători, menținerea liniei de cale ferată dublă pe toată lungimea traseului, în sistem de alimentare de 25kV și reabilitarea construcțiilor civile din stații, astfel încât să fie îmbunătățite condițiile de călătorie, gările să devină mai accesibile pentru persoanele cu mobilitate redusă și, nu în ultimul rând, angajații să lucreze în condiții mai bune.”, a explicat președintele ANPM.

Investiția vizează cinci sectoare de pe traseul liniei de cale ferată existent, a cărui lungime totală este de 147,7 km, care urmează să fie reabilitate în următorii ani, cu linie dublă și electrificată, astfel încât  să se reducă la maximum declivitățile de pe calea de rulare și să crească viteza operațională la 160 km/h. Tronsonul de cale ferată vizat pentru reabilitare traversează intravilanul și extravilanul a 29 de unități administrativ-teritoriale, astfel:

– Județul Vrancea: UAT Focșani, UAT Odobești, UAT Bolotești, UAT Garoafa, UAT Trifești, UAT Mărășești UAT Pufești, UAT Ruginești, UAT Adjud;

– Județul Neamț: UAT Moldoveni, UAT Secuieni, UAT Trifești, UAT Horia, UAT Roman;

– Județul Bacău: UAT Bacău, UAT Sascut, UAT ValeaSeacă, UAT Orbeni, UAT Parava, UAT Răcăciuni, UAT Cleja, UAT Fărăoani, UAT NicolaeBălcescu, UAT Mărgineni, UAT Hemeiuș, UAT Itești, UAT Săucești, UAT Berești-Bistrița, UAT Filipești.

Conform graficului acestui proiect, durata de execuție a lucrărilor este de 36 de luni, iar perioada de funcționare este nelimitată, în condițiile realizării lucrărilor de întreținere şi de reparații conform normativelor în vigoare. (Agenția pentru Protecția Mediului Vrancea)

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

A fost semnat acordul de Mediu pentru proiectul „Reabilitarea liniei de cale ferată Focșani-Roman”

A fost semnat acordul de Mediu pentru proiectul “Reabilitarea liniei de cale ferată Focșani-Roman”, care vizează lucrări în județele Vrancea, Bacău și Neamț. „Sunt convins că acest proiect va contribui semnificativ la creșterea numărului de călători care vor folosi trenul ca mijloc de transport în comun, în locul mașinii personale.  Totodată, și transportul de marfă va avea de câștigat, odată cu îmbunătățirea parametrilor infrastructurii feroviare pentru creșterea vitezei maxime de circulație la 120 km/h pentru trenurile de marfa. Orice proiect de o asemenea anvergură, are nevoie de susținere din partea autorităților, pentru că ajută la dezvoltarea zonelor în care va fi realizat și încurajează folosirea trenului atât de către transportatori, cât și de către populație.”, a transmis Ministrul Mediului, Mircea Fechet.

Proiectul de „Reabilitare a liniei de cale ferată Focșani-Roman”, care parcurge porțiuni din județele Vrancea, Bacău și Neamț, al cărui titular este Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” S.A., a primit Acord de mediu, din partea Agenției Naționale pentru Protecția Mediului (ANPM). În prezența Ministrului Mircea Fechet, documentul a fost semnat la Ministerul Mediului joi, 25 ianuarie 2024, de către președintele ANPM, Laurențiu Alexandru Păștinaru. „Acest Acord de mediu  prevede reabilitarea unor porțiuni care însumează 12,5 km de cale dublă electrificată, reprezentând aproape 10% din totalul traseului proiectat. Obiectivele principale ale proiectului constau în: reconfigurarea în plan a traseului și îmbunătățirea parametrilor infrastructurii feroviare pentru creșterea vitezei maxime de circulație la 120 km/h pentru trenurile de marfă și, respectiv, 160 km/h, pentru trenurile de călători, menținerea liniei de cale ferată dublă pe toată lungimea traseului, în sistem de alimentare de 25kV și reabilitarea construcțiilor civile din stații, astfel încât să fie îmbunătățite condițiile de călătorie, gările să devină mai accesibile pentru persoanele cu mobilitate redusă și, nu în ultimul rând, angajații să lucreze în condiții mai bune.”, a explicat președintele ANPM.

Investiția vizează cinci sectoare de pe traseul liniei de cale ferată existent, a cărui lungime totală este de 147,7 km, care urmează să fie reabilitate în următorii ani, cu linie dublă și electrificată, astfel încât  să se reducă la maximum declivitățile de pe calea de rulare și să crească viteza operațională la 160 km/h. Tronsonul de cale ferată vizat pentru reabilitare traversează intravilanul și extravilanul a 29 de unități administrativ-teritoriale, astfel:

– Județul Vrancea: UAT Focșani, UAT Odobești, UAT Bolotești, UAT Garoafa, UAT Trifești, UAT Mărășești UAT Pufești, UAT Ruginești, UAT Adjud;

– Județul Neamț: UAT Moldoveni, UAT Secuieni, UAT Trifești, UAT Horia, UAT Roman;

– Județul Bacău: UAT Bacău, UAT Sascut, UAT ValeaSeacă, UAT Orbeni, UAT Parava, UAT Răcăciuni, UAT Cleja, UAT Fărăoani, UAT NicolaeBălcescu, UAT Mărgineni, UAT Hemeiuș, UAT Itești, UAT Săucești, UAT Berești-Bistrița, UAT Filipești.

Conform graficului acestui proiect, durata de execuție a lucrărilor este de 36 de luni, iar perioada de funcționare este nelimitată, în condițiile realizării lucrărilor de întreținere şi de reparații conform normativelor în vigoare. (Agenția pentru Protecția Mediului Vrancea)

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu