sâmbătă, aprilie 20, 2024
AcasăEconomicA fost lansată aplicația dedicată operatorilor economici din turism

A fost lansată aplicația dedicată operatorilor economici din turism

Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, prin Direcția Generală Turism, a lansat astăzi, 22 aprilie 2020, aplicația dedicată operatorilor economici din turism, în vederea inventarierii sumelor achitate în avans, aferente pachetelor de servicii de călătorie și serviciilor turistice independete încă neexecutate. Aceasta poate fi accesată pe platforma https://csu.prevenire.gov.ro/, secțiunea Formulare (Formulare operatori economici din turism). „Așa cum am promis, astăzi a fost lansată aplicația prin intermediul căreia toate agențiile de turism și unitățile de cazare din România pot raporta totalitatea plăților făcute în avans, încasate de la clienți și, eventual, achitate către furnizori.  Prin centralizarea acestor informații vom ști concret situația financiară a acestora, cu date actualizate la zi. Mai mult decât atât, pentru a avea o privire de ansamblu, ne-am propus să colectăm și informații referitoare la resursele umane. Aceste date ne vor permite să evaluăm situația reală din piață, iar ulterior să propunem măsuri care pot sprijini industria ospitalității și turiștii”, a declarat Emil-Răzvan Pîrjol, secretar de stat în Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri – Direcția Generală Turism.
În contextul situației epidemiologice actuale și a efectelor ei, la nivelul Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri – Direcția Generală Turism se dorește digitalizarea, eficientizarea și transparența procedurilor. Astfel, prin intermediul aplicației se vor colecta digital informații financiare din partea operatorilor economici, referitoare la sumele încasate în avans de la clienți pentru pachetele de servicii de călătorie (o combinație de cel puțin două tipuri diferite de servicii de călătorie, spre exemplu transport și cazare) și serviciile turistice independente (spre exemplu, doar cazare cu eventuale servicii de masă incluse), totodată despre plățile efectuate către partenerii externi, dar se are în vedere și evidența resurselor umane existente la nivelul acestora (numărul de contracte suspendate, anulate, cu program redus, cât și numărul de contracte suspendate din alte motive). Se recomandă operatorilor economici din turism furnizarea acestor informații prin intermediul formularului online, însă completarea acestuia nu este obligatorie.
Precizăm că Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri – Direcția Generală Turism deține o serie de date referitoare la sumele încasate în avans de către agențiile de turism pentru pachetele de servicii de călătorie, obținute prin intermediul raportărilor lunare, însă este necesar ca aceasta să fie actualizată la zi și completată cu informațiile referitoare la serviciile turistice independente, dar și la resursele umane. (Biroul de presă, MEEMA)

ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -

Cele mai citite

A fost lansată aplicația dedicată operatorilor economici din turism

Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, prin Direcția Generală Turism, a lansat astăzi, 22 aprilie 2020, aplicația dedicată operatorilor economici din turism, în vederea inventarierii sumelor achitate în avans, aferente pachetelor de servicii de călătorie și serviciilor turistice independete încă neexecutate. Aceasta poate fi accesată pe platforma https://csu.prevenire.gov.ro/, secțiunea Formulare (Formulare operatori economici din turism). „Așa cum am promis, astăzi a fost lansată aplicația prin intermediul căreia toate agențiile de turism și unitățile de cazare din România pot raporta totalitatea plăților făcute în avans, încasate de la clienți și, eventual, achitate către furnizori.  Prin centralizarea acestor informații vom ști concret situația financiară a acestora, cu date actualizate la zi. Mai mult decât atât, pentru a avea o privire de ansamblu, ne-am propus să colectăm și informații referitoare la resursele umane. Aceste date ne vor permite să evaluăm situația reală din piață, iar ulterior să propunem măsuri care pot sprijini industria ospitalității și turiștii”, a declarat Emil-Răzvan Pîrjol, secretar de stat în Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri – Direcția Generală Turism.
În contextul situației epidemiologice actuale și a efectelor ei, la nivelul Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri – Direcția Generală Turism se dorește digitalizarea, eficientizarea și transparența procedurilor. Astfel, prin intermediul aplicației se vor colecta digital informații financiare din partea operatorilor economici, referitoare la sumele încasate în avans de la clienți pentru pachetele de servicii de călătorie (o combinație de cel puțin două tipuri diferite de servicii de călătorie, spre exemplu transport și cazare) și serviciile turistice independente (spre exemplu, doar cazare cu eventuale servicii de masă incluse), totodată despre plățile efectuate către partenerii externi, dar se are în vedere și evidența resurselor umane existente la nivelul acestora (numărul de contracte suspendate, anulate, cu program redus, cât și numărul de contracte suspendate din alte motive). Se recomandă operatorilor economici din turism furnizarea acestor informații prin intermediul formularului online, însă completarea acestuia nu este obligatorie.
Precizăm că Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri – Direcția Generală Turism deține o serie de date referitoare la sumele încasate în avans de către agențiile de turism pentru pachetele de servicii de călătorie, obținute prin intermediul raportărilor lunare, însă este necesar ca aceasta să fie actualizată la zi și completată cu informațiile referitoare la serviciile turistice independente, dar și la resursele umane. (Biroul de presă, MEEMA)
ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu