AcasăActualitateFirmă de telefonie, amendată de ANPC pentru practici comerciale incorecte

Firmă de telefonie, amendată de ANPC pentru practici comerciale incorecte

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a sancționat contravențional un operator de telefonie mobilă pentru utilizarea de practici comerciale incorecte. Operatorul de telefonie mobilă punea la dispoziție consumatorilor o serie de oferte prepaid care includeau un număr fix de minute, SMS-uri sau acces la internet. Oferta era valabilă 28 de zile.
”În urma analizării reclamațiilor consumatorilor, a rezultat că, deși aceștia se aflau în perioada de valabilitate a ofertelor, serviciile de apelare au fost restricționate pentru că erau condiționate de un număr suficient de apeluri primite. Consumatorilor le era impusă o condiție pe care le era imposibil să o respecte, numai profesionistul având capacitatea tehnică de a monitoriza apelurile primite. La fel se întâmpla și în cazul beneficiilor oferite la reîncărcarea diferitelor cartele, consumatorii, pentru a putea utiliza beneficiile achiziționate, fiind condiționați de numărul de apeluri primite. O altă neregulă constatată se referă la cartelele reîncărcabile prin care se ofereau minute și SMS-uri naționale nelimitat. Operatorul de telefonie mobilă consideră că utilizarea rezonabilă a serviciului înseamnă că numărul de minute al apelurilor inițiate NU depășește cu 500 numărul de minute primite. Website-ul prin care comerciantul își promova ofertele la aceste cartele nu menționa aceste restricționări.
Prin utilizarea cuvântului nelimitat se înțelege faptul că nu există nicio restricție; practic, profesionistul utiliza acest termen doar în scop de marketing, consumatorii luând o decizie de tranzacționare pe care în altă situație nu ar fi luat-o. Pentru utilizarea unei practici comerciale înșelătoare, profesionistul a fost sancționat contravențional cu amendă de 50.000 de lei. Profesionistul s-a obligat să elimine mecanismul de restricționare automată a serviciilor, ca urmare a raportului dintre numărul de minute sau SMS-uri efectuate și cele primite. O practică comercială este considerată înșelătoare atunci când un comerciant ascunde sau oferă, într-un mod neclar, neinteligibil, ambiguu ori în contratimp, o informație esențială sau nu indică intenția comercială a practicii, în cazul în care aceasta nu rezultă deja din context, și când, în oricare dintre cazuri, consumatorul mediu este determinat sau este susceptibil a fi determinat să ia o decizie de tranzacționare pe care altfel nu ar fi luat-o. (Legea 363/2007).”
RELATED ARTICLES

Most Popular

Recent Comments

Krystea Norocel Krysty pe Ape tulburi în Primăria Focșani
Serban Laurentiu Margelus pe Whiskey cu preţ redus vândut de fisc
Camelia Hristea pe Oprea, demisia!
Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu