Diverse persoane sunt contactate de indivizi care pretind a fi reprezentanți CEC Bank, susținând că s-ar fi depus o cerere de credit în numele acestora. Scopul real este obținerea de informații sensibile și compromiterea conturilor bancare. CEC Bank subliniază: nu solicită niciodată PIN-uri, parole sau date de card prin telefon, SMS sau e-mail.
Recomandările DNSC pentru a evita capcanele de acest tip:
– Nu furnizați niciodată informații personale prin telefon, mai ales dacă nu ați inițiat apelul.
– Verificați autenticitatea apelurilor doar prin canale oficiale (site, call-center, rețele sociale verificate).
– Dacă simțiți presiune sau aveți suspiciuni, scuzați-vă politicos și spuneți că reveniți telefonic. Închideți apelul și apelați înapoi numărul. Dacă apelul a fost efectuat prin spoofing, veți fi redirecționat către adevăratul titular al acelui număr.
– Nu accesați linkuri primite prin SMS sau e-mailuri suspecte, înainte de a le testa cu o soluție de secuirtate.
– Activați alertele de tranzacții și autentificarea în doi pași pentru conturile bancare. (Directoratul Național de Securitate Cibernetică)